АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 СПЕЦИФІКА КОМУНІКАЦІЇ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

 Мета вивчення навчальної дисципліни ознайомити студентів з природою та специфікою комунікації в сучасному інформаційному суспільстві, сприяти виробленню навичок адекватного сприйняття комунікативних потоків, створення якісного інформпродукту, захисту від маніпулятивних технологій.

Попередньо мають бути вивчені «Вступ до мовознавства», «Українська мова за професійним спрямуванням». Ці дисципліни формують у студентів уміння і навички грамотного доцільного мовлення у ситуаціях професійної комунікації, збагачують їх знаннями про систему мови, основні мовні закони і норми.

Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни. Опановуючи курс «Специфіка комунікації в інформаційному суспільстві», студенти засвоюють передбачені освітньо-професійною програмою компетентності. Загальні: Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Фахові компетентності спеціальності: Здатність дотримуватися сучасних мовних норм з державної мови, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.

Сфера реалізації здобутих компетентностей під час трудовлаштування. Здобуті компетентності можуть бути реалізовані в ситуаціях соціально-побутової, соціально-культурної та навчально-трудової сфер комунікації.

Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами

Модуль І. Специфіка комунікації в інформаційному суспільстві

Тема 1. Поняття про інформаційне суспільство, значення комунікативного аспекту в глобалізаційних процесах. Інформаційне суспільство та соціальна комунікація.

Тема 2. Комунікативні моделі в інформаційному суспільстві. Бізнес-комунікація. Інформаційне суспільство та сучасна медіаекономіка.

Тема 3. Вплив засобів масової комунікації на особливості сучасного спілкування. Динаміка розвитку глобальних телемереж та проблема маніпуляції суспільною свідомістю. Мас-медійні інформаційні потоки у постіндустріальному суспільстві.

Тема 4. Моделі міжнародної комунікації в сучасному світі. Глобальні медіакорпорації сьогодення. Інформаційні агенції в сучасному світі.

Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредити, загальний обсяг годин – 120, аудиторних – 40, самостійна та індивідуальна робота – 80 год.

Форма семестрового контролю – залік / екзамен.

Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання цієї навчальної дисципліни: Білоусова Тетяна Павлівна, кандидат філологічних наук, доцент.

Перелік основної літератури

  1. Абрамович С.Д., Чікарькова М. Ю. Мовленнєва комунікація: підручник. Київ : Центр навчальної літератури, 2004. 472 с.
  2. Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики. 2-ге вид., доп. Київ : «Академія». 376 с.
  3. Білоусова Т.П. Риторика: навч.-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О. А., 2012. 256 с.
  4. Білоусова Т.П. Риторика : навч.-метод. посібник. 2-ге вид., перероблене і доповнене. Кам’янець-Подільський : ПП «Медобори-2006», 2015. 256 с.

Науково-педагогічний працівник                                                                              Т. П. Білоусова

Завідувач кафедри                                                                                                           С.Д. Абрамович