На допомогу студенту-практиканту!

ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Студентам-практикантам:

  1. Ознайомитись зі шкільною документацією (плани вчителів, класного керівника, план виховної роботи в школі тощо) і в перші дні практики сформувати індивідуальний план.
  2. Взяти контакти вчителів і класного керівника прикріпленого класу, з’ясувати, на яких платформах (Google Classroom, Google Meet, Google for education, Zoom Video Communications), за допомогою яких месенджерів, у яких групах працювали учні класу з різних предметів під час карантину. З дозволу вчителів і батьків приєднатись до цих груп.
  3. Взяти дистанційно консультації у своїх керівників практики.
  4. Вчасно готувати конспекти навчальних і виховних заходів, надати їх керівникам для перевірки. За результатами перевірки й повторної консультації виправити недоліки та надіслати керівнику на затвердження.
  5. Розробляти власні авторські підбірки відео або текстового контенту, турбуватися про психоемоційний стан учнів і для цього виділяти більше часу на відповіді дітей, спільне обговорення виконаних навчальних завдань – це задоволить потреби учнів у спілкуванні, підтвердить їхню самооцінку, стимулювтиме внутрішню навчальну мотивацію, дасть можливість для емоційної розрядки. Щодо виховної роботи: бажане обговорення з учнями етичних соціальних та індивідуальних проблем, викликаних пандемією. Під час таких бесід особливу увагу варто звертати на питання соціальної справедливості, відповідальності, прийняття етичних рішень; а також на значенні міцних родинних стосунків як на основі взаємної підтримки в суспільстві.
  6. Працювати над професійною самоосвітою, виконанням індивідуальних завдань.
  • Робити відеозапис залікових уроків і навчально-виховних заходів, що проводяться в дистанційній формі. Здійснення онлайн-занять з учнями варто узгодити письмовим дозволом батьків на зйомку, надісланому в електронному або відсканованому вигляді.

Я, ___________, дозволяю практиканту_________ здійснювати відеозапис онлайн-занять за участю моєї дитини. Запис може бути використаний для звіту про результати проходження практики.

Якщо дозволу батьків не буде, – підготувати презентацію Power Point з фотографіями екрану під час проведення занять і заходів (із зазначенням дати, теми, кількості учасників тощо).

  1. Сформувати папку зі звітними матеріалами в електронному вигляді, надати на перевірку керівникам практики. По закінченню карантину вся документація подається у паперовому варіанті та завіряється підписами керівників практики. Особливо слід звернути увагу на оформлення:
  • щоденника практики (прибув – вибув, підписи, печатки; індивідуальний план, робочі записи про щоденну діяльність, 4 або 3 характеристики з підписами і печатками)
  • звіту про практику з усіма підписами та печаткою навчального закладу.
  1. Старості групи практикантів створити вайбергрупу для обговорення результатів практичної діяльності, долучивши студентів групи і керівників.
  • Взяти участь в онлайн-конференції із захисту практики.

Пам’ятати, що модель дистанційного навчання учнів в умовах карантину повинна бути більш гнучкою, спонукати учнів до самостійності, враховувати:

*індивідуальні та вікові потреби дітей,

*етику електронної взаємодії,

*захист інтересів учнів,

*етичні питання родинних і соціальних стосунків.

 Бережіть себе! Дбайте про майбутнє!

Правила роботи освітніх закладів на період карантину

Викладачі допускаються до роботи тільки при наявності маски/ респіратора і проходженні температурного скринінгу перед початком занять. При температурі більше 37,2 або ознак ГРВІ співробітник не допускається в заклад. В «помаранчевих» зонах педагогам рекомендується використовувати захисні щитки.

Перед початком занять викладач повинен опитати учнів про самопочуття. У разі підтвердження діагнозу COVID-19 хоча б у одного учня весь клас відправляється на самоізоляцію.

Забороняється вхід до приміщення школи батькам або іншим супроводжуючим дитини, за винятком осіб з інвалідністю.

Переміщення між кабінетами слід мінімізувати – бажано проводити всі заняття протягом дня в одному кабінеті. По можливості, організовувати їх на відкритому повітрі.

При складанні розкладу використовувати модульний підхід з гнучким графіком початку і закінчення занять для різних класів.

НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ МАЮТЬ ДОТРИМУВАТИСЬ ТАКИХ ВИМОГ:

  • наявність на всіх входах до закладу місць для обробки рук антисептиками з відповідними інструкціями;
  • наявність рідкого мила і паперових рушників/ електросушарок в санітарних кімнатах;
  • медпункти повинні бути оснащені безконтактними термометрами, антисептиками, засобами індивідуального захисту;
  • обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів) в закритих приміщеннях, крім необхідних для функціонування закладів – педагогічних нарад, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу;
  • використовувати запасні виходи, розмітку на підлозі, виділити зони переміщення для різних вікових категорій учнів – з метою забезпечити організований рух всередині будівлі;
  • проводити дезінфекцію поверхонь, дверних ручок, столів, стільців, перил після занять в кінці робочого дня;
  • обов’язкове провітрювання приміщень протягом 10 хвилин після кожного заняття;
  • організувати в санітарних кімнатах і на вході до закладу місця збору використаних масок, рукавичок;
  • розмістити плакати про респіраторну гігієну, етикет кашлю.

Як навчатимуться діти в червоних і помаранчевих карантинних зонах

Освітній процес в регіонах, районах, містах зі значним рівнем захворюваності коронавірусом буде проходити в обмеженому режимі.

Так, після переходу регіону до червоної зони в школах вводиться двотижневий карантин, і в цей час діти вчаться дистанційно.

У помаранчевій зоні шкільний навчальний процес організовується в звичайному форматі, викладачам рекомендовано носити прозорі захисні щитки.

Заборона на відвідування навчальних закладів групами більше 20 осіб у «помаранчевій зоні» стосується тільки закладів вищої освіти.

Перегляд зонування здійснюється кожні 14 днів за рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки.

Правила роботи освітніх закладів ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

В червні 2022 р. Міністерство освіти та науки України опублікувало лист «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього простору в 2022/23 навчальному році», в якому пріоритетними напрямками у діяльності закладів освіти визначаються:

– гарантування безпечних умов навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу;

– забезпечення якості освіти, яка буде впливати на перспективи добробуту нинішніх здобувачів освіти, їх родин, громад і країни в цілому впродовж десятиліть.

МОН акцентує увагу на викликах та загрозах, які є реальними для сучасного українського суспільства, зокрема:

  • продовження воєнних (бойових) дій та можливих артилерійських обстрілів в межах окремих територій,
  • загрози ракетно-бомбових ударів та діяльності диверсійно-розвідувальних груп, терористичних актів,
  • можливі руйнування (пошкодження) критичної інфраструктури та обмеження у використанні енергоресурсів.

У листі МОН наголошено на таких аспектах освітньої діяльності:

    • приділяти особливу увагу учням і студентам, які вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити місце навчання: їм гарантується, зокрема, організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною;
    • провадити освітній процес максимально наближено до традиційного формату в будівлях, приміщеннях закладів освіти з урахуванням обмежень воєнного часу та безумовного забезпечення захисту учасників освітнього процес (в очному або змішаному (очно-дистанційному) форматах);
    • провадити освітній процес у будівлях навчальних закладів тільки в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту, що можуть бути використані для укриття учасників освітнього процесу в разі включення сигналу «Повітряна тривога». Якщо таких приміщень не вистачає, навчальний час розподіляється в межах годин (змін) впродовж дня, годин (змін) і днів впродовж тижня, годин (змін), днів та тижнів впродовж місяця або семестру тощо;
    • Забезпечити безумовне переривання освітнього процесу у разі включення сигналу «Повітряна тривога». Учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту і перебувати в них до скасування сигналу. За можливості, повністю або частково продовжити освітній процес в укритті. Після відбою)повернутись до приміщення закладу освіти та продовжити виконання розкладу занять з урахуванням необхідного корегування.

ДОКУМЕНТИ, ЩО РЕГЛАМЕНТУЮТЬ ПРАКТИЧНУ ПІДГОТОВКУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

I. Документи Міністерства освіти і науки України

  1. Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України (наказ Міністерства освіти України № 93 від 08.04.1993 р.). Збірник законодавчих та нормативних актів про освіту. Вип. 1. Київ, 1994. С. 139-153.
  2. Накази та листи Міністерства освіти і науки України щодо організації та проведення практики студентів.

II. Документи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Положення про практику Положення про проведення практики здобувачів вищої освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка
Додатки до Положення Додаток 1 до Положення. Договір на проведення практики здобувачів вищої  освіти
Додаток 2 до Положення. Направлення на практику
Додаток 3 до Положення. Щоденник практики
Додаток 4 до Положення. Схема звіту керівника практики від кафедри
Додаток 5 до Положення. Організація та проведення практики здобувачів вищої освіти Кам’янець-Подільського національного  університету імені Івана Огієнка в умовах карантину
Інструкція з охорони праці та БЖД Інструкція з охорони праці та безпеки життєдіяльності для здобувачів вищої освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка
Завідувач практики університету
Римар Людмила Михайлівна. Каб. № 415, вул. Огієнка, 61,м. Кам’янець-Подільський, 32300; (03849) 5-19-58; praktuka@kpnu.edu.ua
III. Документи випускової кафедри слов’янської філології та загального мовознавства
Навчально-методичний посібник ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (польська) : навчально-методичний посібник / укладачі Т.П. Білоусова, Н.О. Стахнюк; за заг. ред. Т.П. Білоусової : Кам′янець-Подільський : Камянець-ПАодільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. 1 електронний оптичний диск (CD-ROM). 12 см.
Інструктажі з техніки безпеки Інструктаж з техніки безпеки та охорони життя і здоров’я суб’єктів практичної підготовки
Техніка безпеки та охороги життя і здорорв’я суб’єктів виробничої педагогічної практики в умовах воєнного стану
Програми практик і додатки до них НАСКРІЗНА ПРОГРАМА ПРАКТИКИ для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Польська мова і зарубіжна література) спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка (2019/20 н.р.)
НАВЧАЛЬНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (2019/20, 2020/21 н. р.)
НАВЧАЛЬНА ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (2019/20, 2020/21 н.р.)
ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича). Робоча програма для здобувачів вищої освіти 4 курсу спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська) (2019/20 н.р.)
ДОДАТОК до Робочої програми ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича) для проходження частини практики у Республіці Польща (2019/20 н.р.)
ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича) Програма + ДОДАТОК (PDF) (2019/20 н.р.)
НАСКРІЗНА ПРОГРАМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною ю програмою Середня освіта (Польська мова і зарубіжна література) спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (польська) з другою спеціальністю Середня освіта (Мова і література (англійська) / Середня освіта (Мова і література (німецька) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка (2020/21 н.р.)
НАВЧАЛЬНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (2020/21 н.р.)
НАВЧАЛЬНА ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (2020/21 н.р.)
ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича) (2020/21 н.р.)
ДОДАТОК до робочої програми ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича), що регламентує виконання програми практики на основі технологій дистанційного навчання (2020/21 н. р.)
ДОДАТОК до робочої програми ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА АСИСТЕНТСЬКА ПРАКТИКА, що регламентує виконання програми практики на основі технологій дистанційного навчання
НАСКРІЗНА_ПРОГРАМА ПРАКТИКИ для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Мова і література (польська, англійська) спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (польська) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка (2021/22, 2022/23 н.р., 23/24 н.р.)
НАВЧАЛЬНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (2021/22 н.р.)
НАВЧАЛЬНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (2022/23 н.р.)
НАВЧАЛЬНА ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА З ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ (2023/2024 н.р. 5 семестр)
ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (Робоча програма практики для здобувачів освіти, що навчаються за ОПП Середня освіта (Польська мова і зарубіжна література) спеціальністю 014 Середня освіта (Польська мова і зарубіжна література) з додатковою предметною спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська / німецька)_(2021/2022 н.р., 7-й семестр)
ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (Робоча програма для здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (польська) ОПП Середня освіта (Польська мова і зарубіжна література) (2022/23 н.р., 7 семестр)
ДОДАТОК до робочої програми, що регламентує її виконання на основі технологій дистанційного навчання (2022/23 н.р., 7 семестр)
ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА (Робоча програма для здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) за ОПП Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література); 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) за ОПП Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література) (2022/23 н.р., 8 семестр)
ДОДАТОК до робочої програми, що регламентує її виконання на основі технологій дистанційного навчання (2022/23 н.р., 8 семестр)
ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА З ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ І ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ (Робоча програма для здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (польська) ОПП Середня освіта (Польська мова і зарубіжна література) (2023/24 н.р., 7-й семестр)
 ДОДАТОК до робочої програми, що регламентує її виконання на основі технологій дистанційного навчання (2023/34 н.р., 7-8 семестри)

IV. Документація здобувача вищої освіти

1. ДОГОВІР з навчальним закладом
2. Щоденник практики
3. Вимоги до звіту про практику
4. Корисні посилання для практикантів
5. ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ К-ПНУ через “Анкету для студентів, які пройшли практику”
6. Результати анкетування 2022/23 н.р.
7. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК “ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (МОВА І ЛІТЕРАТУРА (ПОЛЬСЬКА) / укладачі Т.П. Білоусова, Н. О. Стахнюк (2022 р.)

Доцент Барбара Янушкєвіч про особливості  методики викладання польської мови (інтерв′ю)

 Враження студентів про практикуЗахист Педагогічної практики (виробничої) студентами групи Pol1-B16 Захист “Навчальної ознайомлювальної педагогічної практики”

18 травня 2021 р. відбувся захист звітів про “Навчальну ознайомлювальну педагогічну практику” студентів спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (польська), яка проходила у НВК № 13 під керівництвом Ринди В.В. Результати практики такі: А – 2 студенти, В – 1. Якісний показник і абсолютна успішність – 100%. Захист засвідчив, що здобувачі вищої освіти успішно виконали програму практики і досягли успіхів у формуванні відповідних компетентностей, передбачених освітньою програмою.

Захист “Виробничої педагогічної практики”

25 жовтня 2021 р. в режимі онлайн-зустрічі відбувся захист Виробничої педагогічної практики здобувачів вищої освіти групи Pol1-B18. Практиканти поділилися враженнями про свою роботу на посаді вчителя польської мови та зарубіжної літератури в НВК №13, обговорили з керівниками – доцентами Савицькою О.В., Стахнюк Н.О., Білоусовою Т.П – труднощі, з якими стикалися, свої досягнення та пропозиції щодо покращення цього виду діяльності.

11 травня 2022 року  в режимі онлайн-зустрічі відбувся захист Виробничої педагогічної практики здобувачів вищої освіти групи Ang2-B18. 4 практиканти викладали польську мову яке другу іноземну в НВК №13. Вони поділилися своїми враженнями:

Мирослава Побережна: Практика надала нам можливість набути цінного досвіду роботи в будь-яких умовах. Аід час одного з моїх уроків було оголошено тривогу, тож урок довелося перенести. Завдяки використанню ігрових методик вдалося зацікавити учнів, активізувати їх роботу. Вчителі надавали нам всебічну підтримку. Незважаючи на всі складнощі, я отримала цінний досвід, який використаю у майбутній професійній діяльності.

Палагнюк Віталій: В роботі мені дуже допомагало позитивне ставлення вчителів і дітей. Краще було б, безперечно, контактувати з ними безпосередньо, але за цих умов, вважаю, я справився добре.

19 вересня 2022 р. на платформі Google Meet  відбулась настановна конференція з Виробничої педагогічної практики для здобувачів вищої освіти 4 курсу. Керівник практики факультету Тетяна Білоусова поінформувала присутніх про терміни проходження і захисту практики, навчальні заклади, де вона проходитиме, керівників від фахових кафедр університету, перелік і вимоги до оформлення звітної документації. Ознайомила зі змістом ліста Міністерства освіти і науки України «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього простору в 2022/23 навчальному році». Дала поради з техніки безпеки та охорони життя і здоров’я суб’єктів освітнього процесу. Здобувачі вищої освіти ставили уточнюючі запитання, на які отримували чіткі та вичерпні відповіді. Засідання пройшло у діловій і доброзичливій атмосфері.