Денисюк Анна, студентка групи Ang2-B16 спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (англійська), вивчає польську мову як другу іноземну:
У цьому році я мала можливість проходити виробничу педагогічну практику у Кам’янець-Подільській спеціальній школі-інтернаті I-III ступенів Хмельницької обласної ради. Я працювала в 7-Б класі, класним керівником якого є Миколюк Р.О.
Завдяки попередній теоретичній підготовці, здобутій в університеті, було легко і цікаво проходити практику, застосовуючи усі отримані знання.
Перше, що хочеться відзначити, це те, що учні зустріли мене радо і привітно, поступово відкриваючись на уроках та у позаурочний час.
Перший тиждень практики я знайомилася з вчителями, спостерігала за роботою учнів, відвідувала уроки. Намагалась проаналізувати побачене, особливо – ефективні методи роботи вчителів, які знадобилися мені безпосередньо при проведенні уроків.
Варто зазначити, що ця школа – одна з небагатьох, де вивчається польська мова. Зростає інтерес до неї, що не може не тішити. Зі слів учнів їм подобається цей предмет, тому вони охоче його вивчають.
На уроках польської мови були використані такі методи та форми роботи: індивідуальна, парна, групова робота, розповідь, бесіда, робота з підручником, «мікрофон» та «коло ідей». Звісно, не обійшлося без інноваційних технологій: презентацій, відео- та аудіозаписів. Безперечно, учням подобалися заняття в ігровій формі, вони виявляли зацікавленість і були активними. Також мене вразив інтерес учнів до польської культури, вони залюбки слухали про її особливості.
Звісно, виникали труднощі під час уроків, коли частина учнів швидко опановувала матеріал, а друга не встигала за ними. Доводилося робити додаткові різнорівневі завдання, аби всі діти долучалися до роботи і могли отримати знання.
Загалом у класі переважала бадьора, оптимістична та життєрадісна атмосфера; відносини між дітьми та учителями – доброзичливі, товаристські. Учням сподобалося брати участь у виконанні спільних завдань, їх це гуртувало та мотивувало до нових звершень.
Підсумувати хочу словами Василя Сухомлинського: «Серце віддаю дітям». Я ще раз переконалася, що які б інноваційні методи і технології не використовувалися, які б уроки ми не готувалися (все це, безумовно ,важливо), – до дітей потрібно ставитися з любов’ю. Учні це дуже добре відчувають. Вчительська робота вимагає багато любові, витримки, енергії, відданості справі.