Здобувачі вищої освіти 4 курсу упродовж 6 тижнів проходили виробничу педагогічну практику з польської мови та мали нагоду спробувати себе у ролі вчителя. Студенти поділилися своїми враженнями та спостереженнями.
“Загалом практика пройшла добре, з приємного, що мене здивувало, можу відмітити забезпечення на високому рівні класів всім необхідним, а саме хочеться виокремити наявність телевізорів і проекторів у кожному класі, що значно полегшує роботу вчителя і зацікавлює учнів. В моєму класі у дітей посередній рівень знань з польської, але під час розмови з вчителем я зрозуміла, що це пов’язано з перехідним віком, тому що до літніх канікул діти вчилися і старанно працювали. Але загалом залишилися позитивні враження від практики. Окреме дякую вчителю польської мови за допомогу і підтримку. Єдиний мінус в організації практики – це її тривалість, всі практиканти помітили, що період практики дуже затягнутий, 4 тижнів цілком вистачило б”. Шаповалова Анастасія
“В цілому мені сподобалась наша виробнича практика з польської мови, мені вдалося легко знайти контакт з учнями. Вони завжди запитували чи я ще прийду, і чи буду проводити уроки, тому що вони були зацікавлені та дуже активні. Інколи мені не вистачало впевненості в собі, але незважаючи на це, всеодно всі уроки які я проводила були успішними. Також я тримала хороший звʼязок із класним керівником та вчителем з польської мови, вони завжди робили правки в конспектах виховного заходу чи самого уроку з польської , підказували та допомагали мені у підготовці. Спільними зусиллями і дякуючи цій підтримці і хорошому контакту, практика пройшла успішно”. Івахнюк Анастасія
“Проходження педагогічної практики стало для мене цінним і важливим досвідом. Я провела декілька уроків, виховний захід та позакласний захід у 7 класі, які дозволили краще зрозуміти роботу вчителя. Особливо запам’ятався урок у 10 класі, де потрібно було враховувати інтереси та особливості старшокласників. Учні активно взаємодіяли, ставили цікаві запитання та брали участь у обговореннях.
Також, хотіла би спробувати попрацювати з учнями 5-тих класів, адже такої практики в мене ще не було.
Загалом , практика допомогла мені навчитися планувати заняття, тримати увагу класу та швидко реагувати на непередбачувані ситуації. Я відчула важливість індивідуального підходу до кожного учня та значення виховної роботи. Цей досвід дав мені впевненість у своїх силах і зміцнив бажання працювати в освіті. Вдячна школі, учням і наставникам за підтримку та натхнення на подальший професійний розвиток”. Охоцька Ірина
“Практика в школі стала для мене цінним досвідом, який допоміг розвинути професійні навички та здобути нові знання. Проводячи уроки з польської мови, я мала можливість спробувати себе в ролі вчителя, що стало чудовим викликом і джерелом натхнення. Учні активно брали участь у навчальному процесі, що мотивувало мене до підготовки цікавих і творчих занять. Особливо запам’ятався виховний захід, який я організувала. Це була нагода проявити свої організаторські здібності, а також побачити, як такі заходи впливають на згуртованість учнів та їхній інтерес до навчання. Загалом, практика зміцнила моє бажання працювати в освіті та дала впевненість у власних силах. Вдячна школі, керівництву та учням за підтримку і співпрацю”. Іваніцька Юлія
“Під час педагогічної практики з польської мови я дізналася багато нового, вдосконалила професійні навички та відчула справжнє задоволення від роботи з дітьми. Спілкування з учнями принесло багато позитивних емоцій, а спільна робота з колегами дозволила перейняти цінний досвід. Практика стала чудовою можливістю закріпити теоретичні знання, глибше зрозуміти особливості педагогічної діяльності та впевнитися у правильності вибору професії”. Пискливець Діана
“Я проходила практику в Камʼянець-Подільському ліцеї № 13. Загалом практика пройшла добре. У школі працює привітний педагогічний склад та адміністрація, які ставляться до студентів-практикантів з розумінням, сприяють у проведенні уроків, а також виховних та позакласних заходів . Класний керівник та вчитель польської надавали усю потрібну інформацію для виконання завдань. Тому така злагоджена робота позитивно вплинула на виконання завдань. Трішки незадоволена кількістю завдань, забагато, як на мене. Завдяки активній(виробничій) практиці я побачила навчальний процес очима вчителя, бо попередні практики передбачали лише спостереження з малою участю в навчальному процесі. Отриманий досвід під час проходження практики знадобиться мені в майбутній педагогічній діяльності”. Лабузова Катерина
“Від цієї практики у мене склалися тільки хороші враження. Упродовж перших трьох тижнів я ще відчувала невпевненість і бачила недовіру в дітей до мене, але наступні тижні вони вже просили мене лишитися в школі і вчити їх завжди. Я відчула, що формується мій власний стиль викладання, я можу розмовляти з учнями на перерві про їх захоплення, що викликає їх довіру до мене, а на уроці вони вже слухають мене та намагаються не розчарувати, адже ми маємо не лише контакт вчитель-учень, але також людина-людина та друг- друг. Головним для мене було досягти правильної позиції вчителя на уроці, сформувати в учнів повагу, довіру та цікавість. Це насправді нелегко і вимагає титанічних зусиль, та коли у мене виходило успішно вийти з певної педагогічної ситуації — я відчувала надзвичайну радість, що стає для мене показником того, що мені справді подобається професія вчителя. Карп’юк Світлана
“Практика була дуже корисною і захопливою для мене. Я мала можливість дізнатися багато нового та застосувати свої знання на практиці. Завдання, які я виконувала, допомогли мені краще зрозуміти специфіку роботи. Колектив, у якому я проходила практику, був дружнім та готовим допомогти, що зробило процес ще приємнішим. Я отримала безцінний досвід, який знадобиться в майбутньому. Після практики я почуваюся впевненіше у своїх вміннях та навичках”. Кузнець Катерина
“Виробнича педагогічна практика з польської мови пройшла добре. Вчителька з польської дозволяла сидіти на уроці і це дало мені змогу деякий час поспостерігати за роботою учнів на уроці. Це також допомогло мені оцінити рівень їхніх знань, щоб могти правильно підготуватись до проведення уроків. У 6-А класі рівень знань з польської хоч і не високий, але достатній для того, щоб розуміти/перекладати/читати базові речення. У кількох дітей є хороші результати і вони активно себе поводили під час уроків. Поза уроками учні були досить допитливі, привітні, і ставились з повагою до мене. Загалом, з класом було приємно працювати і враження від учнів залишились позитивні”. Кало Аліна
Виробнича педагогічна практика з польської мови залишила тільки хороші враження. Учителі були доброзичливими та завжди готовими допомогти, підказати чи поділитися своїм досвідом. Було цікаво спробувати себе в ролі вчителя , а також спілкуватися з учнями та дізнаватися щось нове. Ця практика допомогла мені краще зрозуміти, як організовувати уроки та працювати з класом. Загалом усе пройшло добре, і цей досвід був корисним та приємним. Панчук Софія