СТАХНЮК Наталія Олександрівна

Доцент кафедри.
Народилася 23 червня 1984 року у Кам’янці-Подільському. У 2001 році закінчила Кам’янець-Подільську загальноосвітню школу № 12 та вступила до Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Навчалася в Інституті філології за напрямом «Слов’янська філологія» (польська мова та література, українська мова та література). У 2006 році завершила навчання, отримала диплом магістра.
У 2009 році вступила до аспірантури Київського національного університету імені Тараса Шевченка, у червні 2013 року захистила кандидатську дисертацію з теми «„Щоденники” Стефана Жеромського: генологія, поетика, рецепція».
Коло наукових зацікавлень: актуальні проблеми польського літературознавства, зокрема мемуаристики, польсько-українські літературні взаємини.

У 2024 р. доцент Стахнюк Наталія Олександрівна пройшла міжнародний курс підвищення кваліфікації “Стан і перспективи методики вивчення польської мови у закладах середньої та вищої освіти”. Вітаємо колегу зі значним досягненням!

 

ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ

Навчальні та навчально-методичні посібники

  1. Історія польської літератури : навчальний посібник. Цикл лекцій. Київ : Видавничий дім Д. Бураго, 2019. 620 с. (у співавторстві з Абрамовичем С.Д., Кебою О.В.).
  2. Історія польської мови  (граматика): навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ТзОВ  “Апостроф”, 2020. 120 с. (у співавторстві з Дворницькою Н.І.).
  3. Педагогічна практика здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (польська): навчально-методичний посібник [Електронний ресурс] / укладачі Т. П. Білоусова, Н. О. Стахнюк; за заг. ред. Т.П. Білоусової. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см. (у співавторстві з Білоусовою Т.П.). URL: http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui
  4. Polska etykieta językowa: historia i współczesność / Польськомовний етикет: історія і сучасність: навчально-методичний посібник [Електронний ресурс] / укладач Н. О. Стахнюк. Кам’янець-Подільський: Кам’янецьПодільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. 302 с. URL: http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/7575
  5. Język polski – blisko, coraz bliżej. Podręcznik do nauki języka polskiego na poziomie B1. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego Rzeszów 2023, 400 s. (співавтори – Marzena Bąk-Korzeniowska, Barbara Januszkiewicz, Agnieszka Kopacka, Anna Kupiszewska). URL: https://www.pbc.rzeszow.pl/dlibra/publication/29573/edition/27479?&ref=desc

Статті

  1. Ідейно-емоційний спектр «Щоденників» 1882-1891 Стефана Жеромського. Київські полоністичні студії. Київ : ВПЦ Київський університет, 2009. Т. XV. С. 215–222.
  2. Інтерпретація мотиву самотності на сторінках юнацьких «Щоденників» Стефана Жеромського. Київські полоністичні студії. Київ : МП Леся, 2010. Т. XVІ. С. 258–266.
  3. «Щоденники» Стефана Жеромського у контексті його творчості: інтертекстуальний аспект. Київські полоністичні студії. Київ : Університет «Україна», 2012. Т. XІХ. С. 325–331.
  4. Щоденник письменника: аспекти дослідження. Слово і час. 2012. № 7. С. 97-104.
  5. Аксіологічний вимір «Щоденників» 1882-1891 рр. Стефана Жеромського. Літературознавчі студії. Київ : Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012. Вип. 35. С. 593-598.
  6. Жіноча ідентичність, її форми та прояви у «Щоденниках» Зоф’ї Налковської. Чинники розвитку філологічних наук у ХХІ столітті : матеріали міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 28-29 листопада 2014 р.) Львів : ГО «Наукова філологічна організація «ЛОГОС», 2014. С. 28-31.
  7. Інтертекстуальні кореляції біографічної прози С. Жеромського. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки.   Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2017. Вип. 45. С. 214-217. (Фахове видання)
  8. Питання відкритої перспективи у «Провесні» С. Жеромського. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки.  Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2019. С. 17-18.
  9. Стереотип жінки в польських та українських пареміях. Мова та мовлення: лінгвокультурологічний, комунікативний та дидактичний аспекти : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції. – Кам’янець-Подільський, 2019. С. 151-155.
  10. Творчість Томаша Падури у контексті української школи» романтизму. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки. Випуск 49. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2019. С. 36-39. (Фахове видання)
  11. Функції та семантика демінутивів у польському та українському мовленнєвому дискурсі. Науковий вісник Кафедри ЮНЕСКО Київського національного лінгвістичного університету. Філологія. Педагогіка. Психологія. Збірник наукових праць. Київ, 2019. вип.38. С. 129-136. (Фахове видання)
  12. Особливості функціонування демінутивів у сучасній польській мові. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Львів: ГО «Науково-філологічна організація «ЛОГОС», 2019. С. 97-101.
  13. Полоністична освіта у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка: історія, сучасність і перспективи розвитку. Стан і перспективи методики вивчення польської мови у закладах середньої та вищої освіти : зб. тез доповідей ; Київ – Луцьк – Варшава, 9–12 листоп. 2020 р. Луцьк : Вежа Друк, 2020. С. 120-124.
  14. Лексико-стилістичні засоби переконання у текстах польських та українських реклам. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки. Випуск 52. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. С. 94-97. (Фахове видання)
  15. Вплив міжкультурної та мовної інтерференції на формування фахових компетентностей майбутніх вчителів-полоністів. Славістичні студії: лінгвістика, літературознавство, дидактика : збірник наукових праць. Голова редколегії Н.В. Подлевська; відповідальна за випуск Н.М. Торчинська. Хмельницький : ФОП Бідюк Є.І., 2021. Вип. 9. С. 204-210.
  16. Польські адресативні звороти: граматика та омонімія мовленнєвого етикету. Закарпатські філологічні студії. Випуск 17. Том 1 : Видавничий дім “Гельветика”, 2021. С. 83-88. (Фахове видання)
  17. „Pracować nauczycielką”, czyli błędy spowodowane interferencją. UczMy. Kujawsko-pomorski przegląd oświatowy. XI – X, nr 4 (41) 2021, s. 18-20.
  18. Вiтковська Т.В., Стахнюк Н.О. Виробнича педагогічна практика як невід’ємний елемент професійної підготовки майбутніх учителів. Методика викладання філологічних дисциплін у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах України. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Iвана Огієнка, 2021. С. 107-110.
  19. Роль підручника з іноземної мови у формуванні полікультурної європейської компетентності (на прикладі серії “Polski, krok po kroku”). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова.  Спецвипуск. Том 2. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 137-142.
  20. Специфіка ономастикону роману Ольги Токарчук «Веди свій плуг понад кістками мертвих» . Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 55. Том 3. С. 135-142.
  21. Onyshchak, H., Nykytchenko, K., Loskutova , N., Berkeshchuk, I., Horbach, N., & Stakhniuk, N. On the Problem of Lexical Meaning Representation: A Semiotic Aspect. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2023. № 15(3), Р. 360-375.
  22. Значення модернізації дидактичної складової навчання. Методика викладання філологічних дисциплін у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах України. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Iвана Огієнка, 2023. С. 60-64.
  23. Генологія, структура та функціонування польського сленгу (на матеріалі конкурсу «Молодіжне слово року»). Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [ред.и-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Вид. дім «Гельветика», 2023. Вип. 67. Том 2. С. 260-267. URL: https://www.aphn-journal.in.ua/67-2-2023 (Фахове видання)
  24. On the Problem of Lexical Meaning Representation: A Semiotic Aspect. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 15(3), 360-375. URL: https://doi.org/10.18662/rrem/15.3/771 (Web of Science (WOS).
  25. Традиції польської ономастики крізь призму сучасного літературного дискурсу. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Вип. 22. С. 173–175.
  26. Вплив знань іноземних мов на міжнародну академічну мобільність викладачів закладів вищої освіти. Розбудова внутрішніх систем забезпечення якості в закладах вищої освіти України: інструменти та виклики : електрон. наук. зб. тез доп. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (16–17 лист. 2023 р.). –К. : ВПЦ “Київський університет”, 2023. С. 62-66.

Фондові лекції

  1. Комунікативний метод на тлі інших методів навчання іноземних мов. Фондовi лекцiї викладачiв факультету iноземної фiлологiї : [навчальне видання] / За заг. ред. О. Г. Шаповал, О. В. Кеби. Частина IX. Кам’янець-Подiльський : Видавець Ковальчук О.В., 2022. с. 91-105.

Викладає такі дисципліни:

  1. Друга іноземна мова (польська) – бакалаври, другий рік вивчення.
  2. Друга іноземна мова (польська) – бакалаври, перший рік вивчення.
  3. Друга іноземна мова (польська) – магістри, 1 курс вивчення.
  4. Історія польської мови.
  5. Лексикологія  польської мови.
  6. Лексикологія і стилістика польської мови.
  7. Методика навчання іноземних мов.
  8. Методика навчання польської мови.
  9. Основи культури польської мови.
  10. Польськомовний етикет: історія та сучасність.
  11. Теоретична граматика польської мови.
  12. Теорія польської мови: граматика польської мови.
  13. Теорія польської мови: фонетика польської мови.

Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури