АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ПРАКТИЧНА ГРАМАТИКА ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ
1. Мета навчальної дисципліни: Професійна – формувати у здобувачів вищої освіти здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Формувати у студентів професійну компетенцію шляхом ознайомлення їх з різними методами і прийомами навчання іноземної мови та залучення до виконання професійно орієнтованих завдань. Виховна – формувати у здобувачів вищої освіти здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.виховувати і розвивати у студентів почуття самосвідомості. Формувати вміння міжособистісного спілкування, необхідні для повноцінного функціонування як у навчальному середовищі, так і за його межами, що сприяє формуванню їх світогляду та ціннісних орієнтацій, розвитку мислення, пам’яті, уяви.
2. Вивчення дисципліни гарантуватиме здобуття студентами наступних компетентностей:
ПК 7. Здатність дотримуватися сучасних мовних норм (з іноземної та державної мови), володіти іноземною мовою на рівні не нижче С1, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.
ПК 10. Здатність інтерпретувати й зіставляти мовні та літературні явища, використовувати різні методи й методики аналізу тексту.
ПК 13. Здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо).
Сфера реалізації здобутих компетентностей – викладання у середніх та вищих навчальних закладах.
3. Зміст навчальної дисципліни:
Змістовий модуль 1. Deklinacja 1
- Тема 1. Odmiana rzeczowników rodzaju męskiego.
- Тема 2. Odmiana rzeczowników rodzaju męskiego.
- Тема 3. Odmiana rzeczowników rodzaju żęńskiego.
- Тема 4. Odmiana rzeczowników rodzaju żęńskiego.
- Тема 5. Odmiana rzeczowników rodzaju nijakiego
- Тема 6. Odmiana zaimków rzeczownych
- Тема 7. Odmiana zaimków przymiotnych
- Тема 8. Odmiana zwrotnego zaimka się
- Тема 9. Odmiana liczebników głównych i zbiorowych
- Тема10.Odmiana liczebników porządkowych, mnożnych
Змістовий модуль 2. Konjugacja część
- Тема 1. Kategorie gramatyczne czasownika
- Тема 2. Czas teraźniejszy (koniugacja IV)
- Тема 3. Czas teraźniejszy (koniugacja III). Czas teraźniejszy (koniugacja II)
- Тема 5. Czas teraźniejszy (koniugacja I)
- Тема 6. Czas przeszły
- Тема 7. Czas przyszły prosty
4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 8 кредитів ЄКТС, загальна кількість – 240 год., з них аудиторних – 96 год., самостійна робота – 120 год.
5. Форма семестрового контролю: екзамен.
6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Вишневська Людмила Богданівна, асистент.
7. Перелік основної літератури:
- Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М. : АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
- Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль : «Крок», 2010. 194 с.
- Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Konwersacja. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. – Тернопіль : «Крок», 2011. 217 с.
- Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. – 269 с.
- Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ : «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
- Bąk P. Gramatyka Języka polskiego. Lublin: Wiedza powszechna, 1997. 883 s.
- Dąbrowska A., Łobodzińska R. Polski dla cudzoziemców. Wrocław : Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej. – 1995. 303 s.
- Dubisz S. Nauka o języku dla polonistów. Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
- Hącia A. Język polski. 365 ćwiczeń z gramatyki. Warszawa : Langenschiedt, 2004. 220 s.
- Garncarek P. Czas na czasownik. Kraków: UNIVERSITAS, 2000. 221 s.
- adacka H. Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. Warszawa: Książka i wiedza, 2006. 253 s.
- Janowska A., Pastuchowa M. Dzień dobry. Podręcznik do nauki języka polskiego dla początkujących. Katowice: Śląsk, 1999. 207 s.
- Język polski. Poradnik Profesora Andrzeja Markowskiego. Warszawa : Wilga, 2003. 256 s.
- Mędak S. Liczebnik też się liczy. Kraków: UNIVERSITAS, 2004. 249 s.
- Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, PWN, Warszawa, 2005.
- Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. Wrocław : Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. 193 s.
- Pelc T., Teraz polski!, Wing, Łodź, 1997.
- Pyzik J. Przygoda z gramatyką. – Kraków: UNIVERSITAS, 1999. 462 s.
- Nowy słownik poprawnej polszczyzny, red. A.Markowski. Warszawa : Wydawnictwo naukowe PWN, 2003. 1786 s.