АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ПРАКТИЧНА ФОНЕТИКА ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ

  1. Метою навчальної дисципліни «Практична фонетика польської мови» ознайомлення студентів з основними поняттями і категоріями сучасної фонетики польської мови, формування фонематичного слуху, артикуляційних навичок та навичок інтонування мовлення; формування загальних, фахових компетентностей; окреслення шляхів практичного застосування отриманих знань, умінь і навичок з практичної фонетики польської мови.

     Міждисциплінарні зв’язки: вступ до мовознавства практика усного та писемного мовлення, загальне мовознавство.

  1. Вивчення дисципліни гарантуватиме здобуття студентами таких компетентностей:

Загальні компетентності:

ЗК 07. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК 09. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 10. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Предметні (спеціальні фахові) компетентності:

ПК 01. Здатність формувати в учнів предметні компетентності.

ПК 05. Здатність використовувати досягнення сучасної науки в галузі теорії та історії іноземної мови, теорії та історії зарубіжної літератури в загальноосвітніх  навчальних закладах, практиці навчання іноземної мови й зарубіжної літератури.

ПК 07. Здатність дотримуватися сучасних мовних норм (з іноземної та державної мови), володіти іноземною мовою на рівні не нижче С1, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.

Сфера реалізації здобутих компетентностей – викладання у середніх та вищих навчальних закладах.

  1. Зміст навчальної дисципліни:

Змістовий модуль 1. System graficzny języka polskiego

Тема 1. Nauka Fonetyka.Układ narządów mowy. System graficzny języka polskiego. Alfabet. Terminologia. Тема 2. Wieloznaki i diakryty. Klasyfikacja głosek. Zasady pisowni. Тема 3.Samogłoski a, u, e. Nosowe ą, ę. Historia i reliktowość tych samogłosek. Dyftongi au,eu. Тема 4. Klasyfikacja spółgłosek. Kryteria klasyfikacji. Zasady transkrybowania. Тема 5. Spółgłoski p, b, d, t, s, z, sz, ż, c, dz, dż, f, w, k, g, h (ch), m, n, r. Тема 6.Akcent w języku polskim. Тема 7.Sylaby, klasyfikacja sylab. Zasady podziału wyrazów przy przenoszeniu. Nagłos, wygłos, przegłos wyrazu. Тема 8. Głoska „i”. Funkcji i sylabotwórczość głoski.

Змістовий модуль 2. Zjawiska fonetyczne.

Тема 1. Pozycyjne zmiany głosek. Тема 2. Uproszczenie grup spółgłosek. Zmiany głosek uwaronkowane sąsiędstwem innych głosek. Тема 3. Upodobnienia. Gatunki upodobnień w języku polskim. Dwuznak RZ. Тема 4. Upodobnienia międzywyrazowe. Тема 5. Udźwięcznienia (wsteczne) i ubezdźwięcznienia (wsteczne i postępowe). Тема 6.  Wymowa grup trz, drz, dż. Odnosowienie. Тема 7. Zmiękczenia. Zmiękczone zʼ, sʼ, tʼ, dʼ, rʼ oraz żʼ, czʼ, dżʼ, szʼ. Тема 8. Uproszczenia grupy spółgłoskowej. Тема 9. Intonacja. Akcent logiczny. Тема 10. Cechy polskiego akcentu wyrazowego. Ćwiczenia podsumuwujące.

  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредити ЄКТС та розрахований на 120 навчальних годин, з них практичні заняття – 40 год., самостійна робота студентів – 80 год.
  2. Форма семестрового контролю – залік.
  3. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Ринда Вікторія Володимирівна, асистент кафедри словʼянської філології та загального мовознавства.
  4. Перелік основної літератури:

1. Дворницька Н.І., Ринда В.В. Фонетика польської мови (Історичний коментар. Ч.1) : навчальний посібник.  Камʼянець-Подільський  : «Апостроф»,  2019. 52 с.

2. Кравчук Алла. Лексикологія і культура польської мови : у 2-х томах : підручник для вищих навчальних закладів. Київ : фірма «ІНКОС», 2011.

3. Кравчук Алла. Читаємо польською : посібник. Львів : Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2005. 90 с.

Науково-педагогічний працівник                                                       В.В. Ринда

Завідувач кафедри                                                                                    С.Д. Абрамович