Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра слов’янської філології та загального мовознавства
1. Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | «Практика усного та писемного мовлення польської мови»
Мова викладання – польська |
Викладачі | Доцент Янушкєвіч Б., асистент Ринда В.В. |
Профайл викладачів | URL: https://slovfil.kpnu.edu.ua/ianushkevych/ https://slovfil.kpnu.edu.ua/rynda/ |
E-mail: | vitanika7@gmail.com |
Сторінка курсу в MOODLE | |
Консультації | Щопʼятниці о 16.00 (або в інший зручний час для студентів) |
2. Анотація до курсу
Курс «Практика усного та писемного мовлення польської мови» є необхідним для того, щоб студент отримав такі можливості і переваги:
- поглиблено оволодіти теорією та практикою використання іноземної мови;
- поглиблене оволодіння іноземною мовою
- в процесі викладання іноземної мови отримати знання з методики навчання і виховання, зарубіжної літератури в основній (базовій) школі; отримання умінь і навиків використання навчальних, наукових, методичних, мультимедійних, Інтернет-джерел і відповідного обладнання в освітньому процесі; умінь і навиків створення власного навчально-методичного забезпечення предмета; накопичення, узагальнення й передавання педагогічного досвіду з допомогою сучасних засобів.
3. Мета та цілі курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни «Практика усного та писемного мовлення польської мови» – формування професійних компетентностей майбутніх учителів іноземної мови (польської,) та зарубіжної літератури основної (базової) середньої школи; здобуття комунікативної мовленнєвої компетентності з польської мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатність удосконалювати й підвищувати власний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті.
4. Формат курсу
Стандартний курс (очний), з елементами дистанційного навчання в системі Moodle.
5. Результати навчання
Відповідно до освітньої (освітньо-професійної / освітньо-наукової) програми: знання, уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення навчальної дисципліни є:
– здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з польської мови та зарубіжної літератури;
– здатність до критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності, оцінки педагогічного досвіду (вітчизняного, закордонного) у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури з метою професійної саморегуляції й свідомого вибору шляхів вирішення проблем у навчально-виховному процесі;
– здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо);
– знати мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку іноземної мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності;
– забезпечує діалог культур у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури, створює умови для міжкультурної комунікації;
– Організовує навчально-виховний процес у ЗНЗ, співпрацю учнів (вихованців), ефективно працює в команді (педагогічному колективі освітнього закладу, інших професійних об’єднаннях);
– володіє методиками білінгвального й інтегрованого навчання мови й фахового змісту, дидактикою багатомовності та методикою паралельного вивчення споріднених мов, методикою роботи в гетерогенному (змішаному) навчальному середовищі;
Вид підсумкового контролю – залік (1); екзамен – (2)
6. Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу |
денна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Освітня програма: Польська мова і зарубіжна література.
Спеціальність: 014 Середня освіта (Мова і література (польська). |
Рік навчання/ рік викладання | Третій |
Семестр вивчення | пʼятий, шостий |
нормативна/вибіркова | нормативна |
Кількість кредитів ЄКТС | 12,5 |
Загальний обсяг годин | 375 |
Кількість годин навчальних занять | 146 |
Лекційні заняття | – |
Практичні заняття | 68+78 |
Семінарські заняття | 0 год. |
Лабораторні заняття | 0 год. |
Самостійна та індивідуальна робота | 229 (112+117) |
Форма підсумкового контролю | Залік (5), екзамен (6) |
7. Пререквізити курсу
До курсу «Практика усного та писемного мовлення польської мови» мають бути вивчені шкільні курси вивчення іноземної мови, української мови, практична фонетика польської мови, вступ до мовознавства; історія Польщі; лексикологія, лінгвокраїнознавство стилістика, теоретична граматика, практична граматика польської мови; іноземна мова (теорія і практика), методика викладання іноземної мови, теорія літератури, історія зарубіжної літератури.
8. Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
9. Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт: конспект, план, словник термінів і понять.
Академічна доброчесність. Очікується, що одні роботи студентів матимуть характер відтворення (план, конспект, словник), реферування з елементами власних міркувань (реферат), інші – будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями (есе). Неприпустимі відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування, незалежно від масштабів плагіату чи обману.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом. В разі пропуску занять або ж невиконання завдань студент перескладає заборгованість у формі, визначеній викладачем.
Поведінка в аудиторії. Очікується, що студенти будуть поводитись в аудиторії відповідно до норм академічного спілкування, не порушуватимуть дисципліну, з повагою ставитимуться до однокурсників і колег.
Література.
Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
10. Схема курсу
Дата /
кількість акад. год. |
Тема, план | Форма заняття | Матеріали | Література
Інтернет- ресурси |
Завдання,
год |
Вага оцінки
(балів) |
Термін виконання | |||
Згідно розкладу |
Змістовий модуль 1. |
Відповідно плану занять і консуль
тацій |
||||||||
2 год. | Temat 1. Omówienie organizacji pracy: programu, metod, warunków zaliczenia przedmiotu. | Практичне заняття | Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +
CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010. (Zadania domowe)
|
[1 Burkat], c. 3;
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів
|
||||
2 год. | Temat 2. Jak nie bać się egzaminu? Terminy gramatyczne. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.1 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 3. Udzielanie rady. Tryb rozkazujący i przypuszczający. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.1 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 4. Przebieg rozmowy. Czasowniki modalne. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.1 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 5. Rozmowy na temat egzaminów. Nieosobowe formy czasownika. Formularz zgłoszeniowy. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.1 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 6. Jak uczysz się języka polskiego? Idiomy: mieć w głowie groch z kapustą; łamać sobie język; nie dawać się za wygraną; trening czyni mistrza; nie mieć pojęcia. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.2 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 7. Nauka, sposby uczenia się. Powtórzenie: przymiotnik a przysłówek. Okoliczniki sposobu. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.2 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 8. Zapamiętywanie informa-cji. Zaimki pytanie jak? w opozycji do –jaki?jaka?jakie? | Практичне заняття | [1 Burkat], L.2 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 9. Ulubione metody uczenia się języków obcych. Mówienie o znajomości języków… | Практичне заняття | [1 Burkat], L.2 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 10. Moda i uroda. Użycie dopełniacza po przyimkach do, dla w określaniu przeznaczenia i budowy rzeczy. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.3 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 11. Moda, fryzury i usługi fryzjerskie, kosmetyki i higijena osobista). Powtórzenie: przysłówki i przymiotniki. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.3 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 12. Przedmioty codziennego użytku. (wyrażenia typu: z papieru, z metalu, z drewna). | Практичне заняття | [1 Burkat], L.3 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 13. Wygląd, ubiory. Idiomy: wyglądać jak strach na wróble, brydki jak noc. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.3 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 14. Jak żyjemy? Składnia liczebników. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.4 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 15. Wyrażanie zadowolenia. Nizadowolenia i rozczarowania. Warunki życia. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.4 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 16. Warunki pracy, płace i zarobki. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.4 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 17. Ćwiczenia podsumowujące. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.4 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
Sprawdzian. МКР 1. | Комплекс завдань МКР | 20 | ||||||||
Самостійна робота | 5 | |||||||||
|
||||||||||
Змістовий модуль 2. |
||||||||||
2 год. | Temat 1. Polska od kuchni. Powtórzenie: dopełniacz po liczebnikach i wyrażeniach ilościowych. | Практичне заняття | Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +
CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010. (Zadania domowe)
|
[1 Burkat], L.5 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
2 год. | Temat 2. Wyrażanie upodobania, zachęcanie, przekonywanie. Przymiotniki typu: gorzki, tuczący. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.5 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 3. Kuchnia polska. Określenia typu: wyjąć, włożyć. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.5 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 4. Przepisy, dieta, tradycyjne potrawy. Idiomy: niebo w gębie, palce lizać. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.5 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 5. Żyć za granicą. Porównywanie. Odmiana liczebników głównych we wszystkich przypadkach (np. Mieszkam tu od dwudziestu lat). | Практичне заняття | [1 Burkat], L.6 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 6. Polacy za granicą i cudzoziemcy w Polsce. Rzeczowniki typu: rodak, ojczyzna. … | Практичне заняття | [1 Burkat], L.6 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 7. Mniejszości narodowe. Wyrażenia czasowe. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.6 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 8. List nieformalny. Wyrażanie relacji czasowych w opisie. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.6 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 9. Muszę załatwić kilka spraw. Wyrażanie konieczności. Typy urzędów i załatwianie spraw. Alternacja ę:ą w deklinacji. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.7 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 10. Prośba o pryzwolenie i przyzwalania. Dokumenty. Mieć+ bezokolicznik. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.7 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 11. Typy urzędów i załatwianie spraw. Hasła ze słownika frazeologicznego. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.7 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 12. Dokumenty. Idiomy: mieć ręce pełne roboty, na wariackich papierach…. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.7 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 13. Usługi. Przymiotnikowa odmiana rzeczowników typu: chory, podróżny. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.8 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 14. Obiecywanie i zapewniane. Przymiotnikowa odmiana imion zakończonych na –i, -y. (Antoni, Jerzy). | Практичне заняття | [1 Burkat], L.8 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 15. Oferowanie. Ogłoszenia, definicje. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.8 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 16. Rozmowa telefoniczna. Wzywanie/szukanie fachowca. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.8 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 17. Ćwiczenia podsumowujące. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.8 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
Sprawdzian. МКР 2. | Комплекс завдань МКР | 20 | ||||||||
Самостійна робота | 5 | |||||||||
залік | 100 | |||||||||
Згідно розкладу | ІІ семестр | Відповідно плану занять і консультацій | ||||||||
Змістовий модуль 1. | ||||||||||
4 год. | Temat 1. Pieniądze to nie wszystko. Powtórzenie odmiana złoty, grosz l.poj. i l.mn.. | Практичне заняття | Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +
CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010. (Zadania domowe)
|
[1 Burkat], L.9 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
2 год. | Temat 2. Miary i ilości. Wydatki. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.9 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 3. Pieniądze. Odmiana rzeczownika piniądz. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.9 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 4. Wyrażanie pewności i nipewności. Gra powtórzeniowa Kto da więcej? | Практичне заняття | [1 Burkat], L.9 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 5. Trochę ekonomii. Zdania warunkowe i brak następstwa czasów w języku polskim. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.10 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 6. Wyrażanie warunku i konsekwencji. Powtórzenie jeżeli masz, miałbyś,będziesz miał. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.10 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 7. Uzasadnianie poglądów. Wywiad. Idiomy: gorączka złota, pieniądze leżą na ulicy. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.10 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 8. Uzasadninie własnych poglądów. Powtórzenie. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.10 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 9. Polityka? To mnie nie interesuje! Wypowiedzi na temat polityki. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.11 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 10. Życie polityczne w Polsce. Zaangażowanie w życie polityczne w Polsce. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.11 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 11. Wyrażanie ważności, obojętności i dystansu. Odmiana rzeczownika rząd. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.11 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 12. Powtórzenie. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.11 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 13. Mam do tego prawo! | Практичне заняття | [1 Burkat], L.12 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 14. Dyskutowanie: przebieg rozmowy (cd). | Практичне заняття | [1 Burkat], L.12 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 15. Równouprawnienie, dyskryminacja. Powtórzenie: nazwy państw w dopełniaczu. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.12 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
4 год. | Temat 16. Rok (europejski) Osób Niepełnosprawnych. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.12 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 17. W żadnym wypadku! Mowa zależna: powtórzenie i rozwinięcie. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.13 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 18. Przebieg rozmowy (cd.): relacjonowanie. Odmiana zaimków nieokreślonych. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.13 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 19. Wypadki. Idiomy: na wszelki wypadek, wypadek przy pracy, w żadnym wypadku, przez przypadek, od przypadku do przypadku. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.13 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 20. Dialogi związane z wypadkiem. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.13 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
Sprawdzian. МКР 1. | Комплекс завдань МКР | 15 | ||||||||
Змістовий модуль ІІ. |
[1 Burkat], c. 3 | |||||||||
2 год. | Temat 1. W zgodzie z naturą. |
Практичне заняття | Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +
CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010. (Zadania domowe)
|
[1 Burkat], L.14 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
2 год. | Temat 2. Przyroda, klimat, ekologia. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.14 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 3. Wyrażanie aprobaty i dezaprobaty. Powtórzenie: celownik liczby pojedynczej i mnogiej. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.14 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 4. Wyrażanie protestu. List oficjalny. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.14 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 5. O czym się teraz mówi? Odmiana zaimków przeczących: nikt, nic, żaden. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.15 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 6. Nawiązanie kontaktu w rozmowie i w liście. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.15 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 7. Środki masowego przekazu. Idiomy: pociągnąć kogoś za język, wiadomość z pierwszej ręki, owijać w bawełnę. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.15 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 8. Przeprowadzenie wywiadu w prostej formie. List. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.15 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 9. Reklama kłamie? Szyk w zdaniu przeczącym z zaimkiem się. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.16 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 10. Namawianie, przekonywanie. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.16 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 11. Wyrażenia i zwroty związane z reklamą. Slogan reklamowy. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.16 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 12. Cechy hasła reklamowego. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.16 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 13. Kultura. Miejscownik w wyrażeniach przyimkowych określających przedmiot, o którym się mówi. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.17 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 14. Wyrażanie upodobania. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.17 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 15. Wyrażanie krytyki i reagowanie na krytykę. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.17 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 16. Kultura wysoka i kultura masowa, rozrywka. Idiomy: być na ustach wszystkich, wiadomości z pierwszej ręki. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.17 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 17. W co wierzysz? Odmiana zaimków pytajnych jaki? Który? Czyj? | Практичне заняття | [1 Burkat], L.18 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 18. Powtórzenie: formułowanie pytań i hipotez. Odmiana rzeczownika ksiądz. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.18 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
2 год. | Temat 19. Religia i wiara. Powtórzenie: tryb warunkowy. | Практичне заняття | [1 Burkat], L.18 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | |||||
Sprawdzian. МКР 2. | Комплекс завдань МКР | 15 | ||||||||
Самостійна робота | 10 | |||||||||
Екзамен | 100 | |||||||||
11. Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу: участь в роботі впродовж семестру залік (2) (виставляється за результатами поточної успішності і МКР відповідно до правил оцінювання) –залік (1) 100 (балів); екзамен (2) – 40.
Критерії оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час практичних занять
Рівні навч. досягнень | Оцінка в балах |
Критерії оцінювання |
Початковий (понятійний) | 1 | Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. |
2 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача на рівні „так” чи „ні”; може самостійно знайти в підручнику відповідь. | |
3 | Студент намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання вправ, дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 4 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі. |
5 | Студент знає більше половини навчального матеріалу, розуміє сутність навчальної дисципліни, може дати визначення понять, категорій (однак з помилками); вміє працювати з підручником, самостійно опрацьовувати частину навчального матеріалу; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. | |
6 | Студент розуміє основні положення навчального матеріалу, може поверхнево аналізувати матеріал, робить певні висновки; відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою; самостійно відтворює більшу частину матеріалу; вміє застосовувати знання під час виконання вправ за алгоритмом, користуватися додатковими джерелами. | |
Достатній (алгоритмічно дієвий) | 7 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. |
8 | Знання студента досить повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; вміє аналізувати, робити висновки; виконувати різні види аналізу, його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями; вміє самостійно працювати. | |
9 | Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання у дещо змінених ситуаціях, вміє аналізувати і систематизувати інформацію, робить аналітичні висновки, використовує загальновідомі докази у власній аргументації; чітко тлумачить наукові поняття, категорії, формулює закони; може самостійно опрацьовувати матеріал, виконує прості творчі завдання; має сформовані типові навички. | |
Високий (творчо-професійний) | 10 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних мовних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси наукової діяльності; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
11 | Студент володіє узагальненими знаннями з навчальної дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях; вміє знаходити джерела інформації та аналізувати їх, ставити і розв’язувати проблеми, застосовувати вивчений матеріал для власних аргументованих суджень у практичній діяльності; спроможний за допомогою викладача підготувати виступ на студентську наукову конференцію; самостійно вивчити матеріал; визначити програму своєї пізнавальної діяльності; оцінювати різноманітні явища, процеси; займає активну життєву позицію. | |
12 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; розвиває свої здібності й нахили; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів за виконання
модульної контрольної роботи
Оцінка
в балах |
Критерії оцінювання |
12 | Студент володіє матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними, знає близько половини навчального матеріалу, намагається виконувати завдання на основі елементарних знань і навичок. Виконав 60% завдань тестів. |
14 | Студент володіє початковими знаннями, розуміє основні положення навчального матеріалу, але його знання уривчасті. Виконав 70% тестів. |
16 | Знання студента досить повні, він правильно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, володіє термінологією. Виконав 80% тестів. |
18 | Студент вільно володіє вивченим матеріалом; може виконувати різні види завдань, у т. ч. прості творчі завдання; має сформовані типові навички. Виконав 90% тестів. |
20 | Студент має системні, дієві знання, використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. Виконав 100% тестів, завдань. |
Примітка: | Під час оцінювання викладач оцінює такий вид діяльності як «говоріння» (враховуючи вимову і артикуляцію….) |
Оцінювання самостійної роботи
Самостійна робота оцінюються за 10-бальною шкалою. Враховується ступінь засвоєння матеріалу, опрацювання літератури, використання ТЗН та наочності при викладенні результатів проведеної роботи.
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час семестрового екзамену
Рівні навчаль-них досягнень | Оцінка в балах | Критерії оцінювання |
Початковий
(понятійний) |
0-23 | Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. Не усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, не робить спроб розповісти суть питання. |
24-26 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача. Намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 27-29 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. Відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою. |
Достатній (алгоритмічно -дієвий) | 30-33 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. Вміє аналізувати, робити висновки; його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями. |
Високий (творчо-професійний) | 34-36 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
37-40 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Можливість та алгоритм покращення оцінок. Якщо студент отримав за якийсь вид роботи (окрім семестрового екзамену) оцінку, яка його не влаштовує, він може покращити її наступним чином:
- Під час консультації опрацювати тему, з якої отримав незадовільну оцінку (3 і нижче);
- Виконати подібне письмове завдання з тієї ж теми;
- Участь у громадських загально факультетських і загально університетських заходах, які вимагають знання польської мови.
Умови допуску до підсумкового контролю: активність впродовж семестру, відвідування/відпрацювання усіх практичних занять, виконання інших видів робіт, передбачених навчальним планом з цієї дисципліни.
- Список рекомендованої літератури
Основна
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik studenta, Kraków 2010.
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik nauczyciela, Kraków 2010.
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik zeszyt ćwiczeń, Kraków 2010.
- Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa 2003.
- Stempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., Polski krok po kroku A1, A2. Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 180 s.
- Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1,A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s.
- Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 1. – Kraków : Glossa, 2018. – 72 s.
- Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 2. – Kraków : Glossa, 2018. – 80 s.
- Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. – Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. – 193 s.
- Lipińska E., Dąbska E.G. Kiedyś wrócisz tu … cz.1. + CD. – Kraków : Wydawnictwo: UNIVERSITAS , 2013. – 282 s.
Seretny A. Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców B1. – Kraków : Wydawnictwo: Prolog, 2016. – 254 s.
Pyzik J. Przygoda z gramatyką. – Kraków: UNIVERSITAS, 1999. – 462 s.
Додаткова:
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.1. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 328 с.
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.2. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 520 с.
- Алла Кравчук «Польська мова. Граматика з вправами». Підручник для вищих навчальних закладів. Київ-фірма «ІНКОС», 2015р. 454с.
- Ерома Ж. Польский язык. Правильное произношение. Język polski. Poprawna wymowa : пособие. Ж.И. Ерома, С.К. Трофимец. Гродно: ГрГУ, 2010. 99 с.
- Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М.: АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
- Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль: «Крок», 2010. 194 с.
- Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль: «Крок», 2011. 217 с.
- Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
- Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ: «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
- Сухарєва С., Яручик О., Цьолик Н. Польська мова. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Луцьк: «Вежа-друк», 2019. 435 с.
- Budzianka K., Olaczek H., Wróblewska E. Przygody Krystyny, Pawła i Reksa. Wybór tekstów do nauki języka polskiego dla cudzoziemców. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1996. 61 s.
- Dubisz S. Nauka o języku dla polonistó Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
- Ostaszewska D., Tambor J. Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. 2000. 142 s.
- Karczmarczuk, Wymowa polska z ćwiczeniami. B.Karczmarczuk. Lublin: Wydawnictwo Polonia, 1987. 144 s.
- Mizerski W. Język polski. Encyklopedia w tabelach. Wydawnictwo Adamantan, Warszawa, 2000. 511 s.
Аудіовізуальні джерела:
- Кравчук А. Польська мова. Підручник для вищих навчальних закладів. Київ. «Інкос», 2015р. (З диском СД.)
- Miodunka W. Uczmy się polskiego. Warszawa, 1996. (Видеокурс польского языка)
- Polish Lessons. Polish alphabet. Unit 1-45.
Рекомендовані джерела інформації
Grzegorz Jagodziński, Gramatyka języka polskiego. http://www.grzegorj.jzn.pl/gram/gram00.html
Maciej Malinowski, Obcy język polski – http://www.obcyjezykpolski.interia.pl
Пошукові системи: