АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ОСНОВИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
- Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів теоретичних знань про сутність, роль, функції науки й наукових досліджень у суспільному житті та їхній взаємозв’язок із практикою, навичок організації й проведення наукових досліджень.
До дисципліни «Основи наукових досліджень» мають бути вивчені «Українська мова за професійним спрямуванням», «Вступ до спеціальності» (для спец. 035 Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська). Зазначені дисципліни формують у студентів уміння і навички грамотного доцільного мовлення у ситуаціях професійної комунікації, збагачують їх знаннями про систему мови, основні мовні закони і норми.
- Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.
Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Здатність планувати та управляти часом.
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні, пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- Визначеність та наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: Вміння реалізовувати комунікативний намір у ситуаціях навчально-трудової сфери комунікації.
- Сфера реалізації здобутих компетентностей під час трудовлаштування. Здобуті компетентності можуть бути реалізовані в ситуаціях наукової та навчальної комунікації.
- Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.
Змістовий модуль № 1. Основи наукових досліджень
- Тема 1. Основи наукознавства. Організація науково-дослідницької діяльності студентів. Види студентських досліджень.
- Тема 2. Організація розумової праці здобувача вищої освіти першого (бакалаврського) рівня.
- Тема 3. Основні етапи НДР здобувача вищої освіти.
- Тема 4. Оформлення результатів НДР здобувача вищої освіти.
- Тема 5. Інформаційне забезпечення НДР здобувача вищої освіти.
- Тема 6. Особливості структурних частин наукової роботи.
- Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 3 кредити, загальний обсяг годин – 90, аудиторних – 30, самостійна та індивідуальна робота – 60 год. Форма підсумкового контролю – залік.
- Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання цієї навчальної дисципліни: Білоусова Тетяна Павлівна, кандидат філологічних наук, доцент.
Перелік основної літератури
- Білоусова Т. П., Маркітантов Ю. О. Основи наукових досліджень: навч. посіб. для організаторів та виконавців наукової роботи. Кам’янець-Подільський: Кам.-Под. держ. ун-т, інформаційно-видавничий відділ, 2003. 120 с.
- Білоусова Т. П. Основи наукових досліджень. Практикум : навч. посіб. для студ.-філологів. Кам’янець-Подільський : ТзОВ „Каліграф”, 2005. 237 с.
- Білоусова Т. П. Теорія і практика підготовки наукової роботи : навч. посіб. Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О. А., 2008. 244 с.
- Білоусова Т. П., Маркітантов Ю. О. Як підготувати наукову роботу : методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський : ПП Заріцький, 2007. 76 с.
- Студентська наукова робота: зміст – структура – форма : методичні рекомендації / уклад. Т.П. Білоусова. Кам’янець-Подільський, ПП «Медобори-2006», 2013. 152 с.