АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

1. Мета курсу – забезпечити основи теоретичної та практичної підготовки студентів до викладання іноземної мови у школі, а також:

  • сформувати у студентів знання теоретичних основ навчання іноземних мов і усвідомлення комплексного і прикладного характеру методики як науки;
  • ознайомити студентів з історією розвитку методики, найвідомішими у сучасному світі методичними системами, підходами і тенденціями навчання іноземних мов;
  • сформувати у студентів на основі засвоєних теоретичних знань професійно-методичні вміння вчителя іноземних мов; визначати і застосовувати методи, форми, прийоми і засоби навчання і контролю відповідно до умов і цілей навчання;
  • розвивати творче методичне мислення студентів під час розв’язання різноманітних практичних завдань.
  • озброїти майбутніх спеціалістів методичною термінологією і навичками її доцільного вживання у процесі педагогічної діяльності.

Міждисциплінарні зв’язки: практика усного та писемного мовлення, фонетика польської мови, практична та теоретична граматика польської мови, лексикологія польської мови, лінгвокраїнознавство.

2. Вивчення дисципліни гарантуватиме здобуття студентами наступних компетентностей:

ЗК 04 Здатність бути критичним і самокритичним.

ЗК 07 Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК 08 Здатність працювати в команді та автономно.

ЗК 11 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ПК 1 Здатність формувати в учнів предметні компетентності.

ПК 2 Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання.

ПК 3 Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з іноземної мови та зарубіжної літератури.

ПК 4 Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з іноземної мови та зарубіжної літератури.

ПК 6 Здатність реалізовувати ефективні підходи (особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний) до викладання іноземної мови та зарубіжної літератури на підставі передового вітчизняного й міжнародного досвіду.

ПК 8 Здатність використовувати когнітивно-дискурсивні вміння, спрямовані на сприйняття й породження зв’язних монологічних і діалогічних текстів в усній та письмової формах (іноземною мовою, державною мовою), володіти методикою розвитку зв’язного мовлення учнів у процесі говоріння й підготовки творчих робіт.

ПК 11 Здатність доцільно використовувати й створювати сучасне навчально-методичне забезпечення (обладнання) для проведення занять.

Сфера реалізації здобутих компетентностей – викладання у середніх та вищих навчальних закладах.

 3. Зміст навчальної дисципліни:

Змістовий модуль 1. Загальні засади організації процесу навчання іноземних мов у школі та формування навичок іншомовної мовленнєвої діяльності

  • Тема 1. Методика навчання іноземних мов як наука. Цілі, програми і методи навчання іноземних мов
  • Тема 2. Засоби навчання іноземних мов
  • Тема 3. Планування та проведення уроку іноземної мови Контроль у навчанні іноземних мов та оцінювання якості роботи
  • Тема 4. Формування іншомовної фонетичної компетенції.
  • Тема 5. Формування іншомовної граматичної компетенції.
  • Тема  6. Формування іншомовної лексичної компетенції
  • Тема 7. Розвиток іншомовної компетенції в аудіюванні.
  • Тема 8. Розвиток іншомовної компетенції у читанні.
  • Тема 9. Розвиток іншомовної компетенції у говорінні: діалогічне мовлення і монологічне мовлення.
  • Тема 10. Розвиток іншомовної компетенції у письмі.
  • Тема 11. Розвиток немовних компетенцій
  • Тема 12. Проблемні аспекти та типові помилки при вивченні польської мови

 4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредити ЕКТС, 120 навчальних годин, з них лекції – 20 год, практичні заняття – 16 год., лабораторні заняття – 12 год, самостійна робота студентів – 72 год.

 5. Форма семестрового контролю – екзамен.

 6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Стахнюк Наталія Олександрівна, кандидат філологічних наук.

 7. Перелік основної літератури:

1. Seretny А., Lipińska E. ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków : UNIVERSITAS. 329 s.

2.Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego. Warszawa: PAN, 1980. 290 s.

3. Komorowska H. Metodyka nauczania języków obcych.  Warszawa : Fraszka edukacyjna, 2002. 205 s.