АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ІСТОРІЯ ПОЛЬСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 1. Мета вивчення історії польської літератури у контексті підготовки фахівців з польської філології полягає у тому, щоби глибоко ознайомити студентів з історією польського красного письменства як важливою та невід’ємною частиною європейської художньої літератури, з рухом його ментальності в річищі розвою різноманітних жанрово-стилістичних систем та неухильним зростанням креативності поетичної індивідуальності.

2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної дисципліни. Вивчаючи курс, студенти засвоюють передбачені освітньо-професійною програмою знання і на цій основі набувають необхідні вміння, навички та компетентності:

  • знання і розуміння особливостей функціонування польської літератури в різних сферах спілкування і художньої творчості, різноманітних, стратегій, тактик і форм комунікації засобами художнього слова.
  • вміння реалізувати отримані знання в різних ситуаціях соціально-трудової, культурної та навчальної сфер міжкультурної комунікації;
  • оволодіння: прийомами формування загальнокультурно-ціннісної, науково-інформаційної та соціально-комунікативної компетентності в сфері аналізу художнього тексту, художнього світу поетичної особистості та явищ літературного процесу, креативними навичками і евристичними методами аналізу проблем поетичного тексту та його контексту;
  • забезпечити міцні міжпредметні зв’язки даної дисципліни з іншими філологічними та соціокультурними дисциплінами, в першу чергу – літературознавчими (українська література. зарубіжна література, теорія літератури, літературна критика тощо), мовознавчими, філософськими тощо.

Сфера реалізації набутих компетентностей під час трудовлаштування – освітній процес у середній та вищій школі.

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Модуль  І. ДАВНЯ ПОЛЬСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 1. Середньовіччя (966–ХV ст.). 2. Ренесанс (ХV– сер. ХVІ ст.). 3. Бароко (16201764).

Модуль 2 ПОЛЬСЬКА ЛІТЕРАТУРА НОВОГО ЧАСУ 4. Просвітництво (ХVIII ст.).5. Преромантизм і романтизм (1822–1863). 6. Позитивізм (1864–1891). 7. Модернізм, неоромантизм, символізм (1891–1914).

Модуль 3. НОВІТНЯ ПОЛЬСЬКА ЛІТЕРАТУРА.1. Література ІІ Речі Посполитої та ПНР (1918 – 1989). 2.  Сучасна література (після 1989 р.)

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 8 кредитів, 240 год., з них аудиторних – 96 год.: лекційні – 46 год., практичні заняття – 50 год., самостійна робота – 144 год.

5. Форма семестрового контролю: екзамен.

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Семен Дмитрович Абрамович, доктор філологічних наук, професор, академік АН ВО України, завідувач кафедри слов’янської філології та загального мовознавства

7. Перелік основної літератури.

  1. Ziomek I. Literatura Odrodzenia, W., 1987.
  2. Historia literatury polskiej w zarysie, pod red. M.Stępnia, A.Wilkonia wyd. 6, t. 1-2. W., 1990.
  3. Hernas Cz. Barok. Wrocław,
  4. Krzyżanowski J. Neoromantyzm, W., 1980.
  5. Kulczycka Saloni J. Pozytywizm. Warszawa 1971,
  6. Literatura Teoria Metodologia. pod red. D.Ulickiej, W., 1998.
  7. Literatura polska 1918-1932. red. A.Brodzka. W., 1975.
  8. Literatura polska. Od średniowiecza do oświecenia., red. Z.I. Libera. W., 1989.
  9. Macąg W. nasz wiek ХХ. Idee przewodnie literatury polskiej 1918-1980. W., 1992.
  10. Podraza-Kwiatkowska M. Literatura Młodej Polski, W., 1997.
  11. Witczak T. Literatura średniowieczna. W., 1990.
  12. Witkowska A. Literatura romantyczna. W., 1989.
  13. Jarosiński Z. Literatura lat 1945-1975. W., 1997.
  14. Ведина В.П. Послевоенная польская проза. Проблематика и поэтика. К., 1991.
  15. Вервес Г.Д. Польська література і Україна. К., 1985.
  16. Вервес Г.Д. Адам Міцкевич, К., 1968.
  17. Керчів Р.Ф. Український фольклор у польській літературі. Період романтизму. К.,1971/
  18. Радишевський Р.П. Юліуш Словацький . Життя і творчість. К., 1985.