ДВОРНІЦЬКА Наталія Іванівна

Доцент кафедри.
Народилася в м. Ленінськ-Кузнецький Кемеровської області.
В 1980 р. закінчила Кам’янець-Подільський державний педінститут за спеціальністю «Російська мова та література», у 1993 році – заочну аспірантуру при Київському державному педінституті.

Кандидатську дисертацію з теми «Словотворча синонімія та варіантність абстрактних іменників в російській писемності XVII століття (у зіставленні з українською)» захистила у 1994 р. у Київському державному педагогічному інституті.
Працювала учителем російської мови та літератури, німецької мови, історії в СШРМ № 11 м. Волгоград, викладачем біології, німецької мови в торговому технікумі м. Волгоград, асистентом, старшим викладачем, доцентом Кам’янець-Подільського педінституту, згодом – університету.
В сфері наукових інтересів Н.І. Дворніцької – різноаспектні проблеми історичної деривації в слов’янських мовних системах, етимологічні та лінгво-філософські аспекти дослідження мов. В її науковому доробку близько 120 наукових та навчально-методичних праць, опублікованих у наукових збірниках Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, інших навчальних і наукових установ України, Росії, Білорусі, Канади.

Керівник студентської проблемної групи. Член Вченої ради факультету іноземної філології. Заступник декана факультету іноземної філології з виховної та профорієнтаційної роботи. Керівник студентського художнього театру “Елевсія”.

ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ

Монографія одноосібна

  1. Явление словообразовательной суффиксальной синонимии в сравнительно-историческом аспекте. Каменец-Подольский: издатель ЧП Зволейко Д. Г. 2013. 264 с.

 Монографії колективні

  1. Біблія та літературна культура. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2011. С. 34-44.
  2. Источники формирования промышленной терминологической системы. СПб: Изд-во СПГУЭФ, 2011, С. 187-207.

Навчальні, навчально-методичні посібники

  1. Порівняльна граматика російської та української мов. Ч.1. Фонетика. Навчально.-методичний  посібник для самостійної роботи студентів. Київ, 1997. 32 с.
  2. Порівняльна граматика російської та української мов. Ч. 2. Морфологія. Навчально-методичний посібник для самостійної роботи студентів. Київ, 1998. 35 с.
  3. Исторический комментарий в процессе преподавания русского языка. Методичний посібник для самостійної роботи студентів. Кам’янець-Подільський: Апостроф, 2001. 32 с.
  4. Тексты для работы по русскому языку. Методичний посібник для самостійної роботи студентів. Кам’янець-Подільський, 2002. 30 с.
  5. Стилистические средства русского языка. Ч.1. Фоника. Методичний посібник для самостійної роботи студентів. Кам’янець-Подільський: Абетка Нова, 2004. 43 с.
  6. Етимолого-орфографічний словник запозичених слів. Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський. 2008. 146 с.
  7. Старослов’янська мова. Тексти. Практичний словник. Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2008. 58 с.
  8. Порівняльна лінгвістика східнослов’янських мов (Ч.1. Фонетика). Кам’янець-Подільський : ПП Зарицький А.М., 2009. 28 с.
  9. Порівняльна лінгвістика східнослов’янських мов (Ч.2. Морфологія). Кам’янець–Подільський : ПП Зарицький А.М., 2009. 32 с.
  10. Загальне мовознавство : навч.-метод. посібник. Кам’янець-Подільський: П.П. Зарицький  А.М.,  2010. 162 с.
  11. Основи лінгвокультурології: Навчальний посібник. Кам’янець–Подільський : ПП Зарицький А.М., 2011. 62 с.
  12. Основи лінгвокультурології (збірка вправ) : навчальний посібник. Кам`янець-Подільський: П.П. Зарицький А.М., 2011. 52с.
  13. Основи лінгвокультурології : навч.-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : ПП Зарицький А.М., 2012. 52 с.
  14. Загальне мовознавство : навч. посібник. Кам’янець-Подільський : ВПП “Апостроф”. 2014. 200 с.
  15. Філософія мови : навчальний посібник. Вид.-поліграфічне підприємство «Апостроф», 2016. 92 с.
  16. Лінгвокраїнознавство Польщі : навч.-метод. посібник. Кам’янець-Подільський, 2018. 59 с.
  17. Фонетика польської мови (Історичний коментар). Ч. І : навч. посібник. Кам’янець-Подільський : ТзОВ «Апостроф», 2019. 52 с. (у співавторстві з Риндою В.В.).
  18. Історія польської мови  (граматика): навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ТзОВ  “Апостроф”, 2020. 120 с. (у співавторстві з Стахнюк Н.О.)
  19. Етимологічний аспект історії слов’янських мов: навчальний посібник. Кам’янець-Подільський: ТзОВ  «Апостроф», 2021. 160 с.
  20. Мовно-стилістичні аспекти сценічної майстерності: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ТзОВ  “Апостроф”, 2021. 172 с.
  21. Філософія мови: навчальний посібник. Кам’янець-Подільський : ТзОВ  “Апостроф”,  2023. 140 с. URL: http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789

Фондові лекції

  1. Філологія класичної старовини. Фондові лекції викладачів факультету іноземної філології : [навчальне видання] / за заг. ред. П.Л. Шулик, О.В. Кеби. Ч. IV. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2016. С.32-46.
  2. Лінгвофілософська концепція структуралізму. Фондові лекції викладачів факультету іноземної філології : [навчальне видання] / за заг. ред. П Л. Шулик, О.В. Кеби. Ч. VI. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2018. С. 56-73 .
  3. Лінгвістична концепція В. фон Гумбольдта. Фондові лекції викладачів факультету іноземної філології : [навчальне видання] / за заг. ред. П.Л. Шулик, О. В. Кеби. Ч. VII. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2019. С.46-56.
  4. Мовознавство XVII -XVIII ст. Фондові лекції викладачів факультету іноземної філології : [навчальне видання]. Частина VI. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2021. С. 23-27.
  5. Історія театру . Фондові лекції викладачів факультету іноземної філології : [навчальне видання]. Частина VIІ. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2022. С. 49-58.

Статті

  1. Мовно-стилістичні особливості поеми Івана Огієнка «Недоспівана пісня». Іван Огієнко і сучасна наука та освіта : Наук. зб. : сер. історична та філологічна / редкол. : С.А. Копилов (гол. ред.), В.С. Прокопчук, Л.М. Марчук та ін. Кам’янець-Подільський : К-ПНУ імені Івана Огієнка, 2016. Вип. XIІ. С. 77-87. (Фахове видання)
  2. Синхронно-діахроннний метод в процесі дослідження мовних явищ. Методика викладання філологічних дисциплін у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах України : зб. наук. праць. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2017. С. 46-50.
  3. Діяльність викладачів Києво-Могилянської академії в аспекті створення нормативної мови. Методика викладання філологічних дисциплін у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах України : зб. наук. праць. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2018. С. 29-32.
  4. Елементи порівняльно-історичного аналізу в процесі вивчення іноземних мов. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : Філологічні науки. Камʼянець-Подільський, «Аксіома», 2019. Вип. 49. С. 89-91. (Фахове видання).
  5. Елементи порівняльно-історичного аналізу в процесі вивчення іноземних мов: Збірник матеріалів ІХ Міжнародної науково-практичної конференції “Labyrinths of Reality” (Канада, Монреаль, СPM «ASF», VIRTUS), 2020. С. 9-14. [наукометрична база Scientific Indexing, Services (USA)].
  6. Етимологічний аналіз сакральної праслов’янської лексики в світлі мовно-історичних ідей І. Огієнка: Іван Огієнко і сучасна наука та освіта : збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка, 2020. Вип. 17. С.35-43.  (Index Copernicus).
  7. Застосування порівняльно-історичного аналізу в процесі вивчення мов: Збірник матеріалів ІХ Міжнародної науково-практичної конференції “Labyrinths of Reality” (Канада, Монреаль, СPM «ASF», VIRTUS), 2020. С. 9-14.
  8. Застосування порівняльно-історичного аналізу в процесі вивчення іноземних мов: Культурно-історичні виміри сучасної полоністики : збірник матеріалів міжнародної наукової конференції. Кам’янець-Подільський,  2020. С. 57-62.
  9. Словотворчі особливості слов’янського іменника в порівняльно-історичному аспекті. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів : у 3 т. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2021. Вип. 20. Т. 3. С. 26-27.
  10. Етимологічний аспект аналізу семантичної трансформації філософських концептів: Нова філологія : збірник напукових праць. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип.85. С.98-103. (Фахове видання)
  11. Церковнослов’янська мова та формування слов’янських лінгвосистем. Збірник матеріалів Х Міжнародної науково-практичної конференції “Human Virtual: New Horizons&quot” (Канада, Монреаль, СPM «ASF», VIRTUS), 2022. С. 17-23. [наукометрична база Scientific Indexing, Services (USA).
  12. Проблема семантичної трансформації філософських концептів в світлі мовно-історичних ідей І. Огієнка. Іван Огієнко і сучасна наука та освіта : науковий збірник. Кам’янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка, 2023. Вип.19. С.29-37. URL: http://ohiienko.kpnu.edu.ua/article/view/281386 (Фахове видання)
  13. Диглосія як лінгвоісторична категорія. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : зб. за підсумками звітної наукової конф. викладачів, докторантів і аспірантів : у 3 т. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Вип. 22. С. 142-144. URL: http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7325

Викладає такі дисципліни:

  1. Вступ до мовознавства.
  2. Вступ до спеціальності (Модуль: Вступ до мовознавства).
  3. Загальне мовознавство.
  4. Лінгвістична типологія та мовні ареали.
  5. Лінгвокраїнознавство Польщі.
  6. Мовно-стилістичні особливості сценічної майстерності.
  7. Основи філологічних знань (Модуль: Вступ до мовознавства).
  8. Порівняльна лінгвістика слов’янських мов.
  9. Філософія мови.

Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури