АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ДРУГА ІНОЗЕМНА МОВА (ПОЛЬСЬКА)

1. Мета навчальної дисципліни: Професійна здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Формувати у студентів професійну компетенцію шляхом ознайомлення їх з різними методами і прийомами навчання іноземної мови та залучення до виконання професійно орієнтованих завдань. Виховна мета: здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.виховувати і розвивати у студентів почуття самосвідомості. Формувати вміння міжособистісного спілкування, необхідні для повноцінного функціонування як у навчальному середовищі, так і за його межами, що сприяє формуванню їх світогляду та ціннісних орієнтацій, розвитку мислення, пам’яті, уяви.

2. Вивчення дисципліни гарантуватиме здобуття студентами наступних компетентностей:

ПК 7. Здатність дотримуватися сучасних мовних норм (з іноземної та державної мови), володіти іноземною мовою на рівні не нижче С1, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.

ПК 10. Здатність інтерпретувати й зіставляти мовні та літературні явища, використовувати різні методи й методики аналізу тексту.

ПК 13. Здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо).

Сфера реалізації здобутих компетентностей – викладання у середніх та вищих навчальних закладах.

3. Зміст навчальної дисципліни:

Змістовий модуль 1. Вступні відомості про польську мову. Побутова лексика. Автопрезентація. Відміна та дієвідміна. Форми минулого та майбутнього часу дієслів. Форми множини іменників та прикметників. Висловлення власної думки. Висловлення негативної реакції.

  • Тема 1. Вступ. Загальні відомості про польську мову. Алфавіт. Правила читання. Орфографія. Форми ввічливості. Знайомство.
  • Тема 2. Орудний відмінок однини та множини. Назви національностей, професій та членів родини, друга.
  • Тема 3. Знахідний відмінок. Особисті речі. Прикметники. Назва та опис предмета. Опис зовнішнього вигляду людини.
  • Тема 4. Родовий відмінок. Конструкції-заперечення. Дієслова теперішнього часу. Щоденні заняття. Домашні справи.
  • Тема 5. Числівники 0-100. Хоббі, зацікавлення, вільний час.
  • Тема 6. Відпочинок. Вибір фільма для перегляду. Займенники.
  • Тема 7. Покупки. В магазині, список покупок. Рід прикметників.
  • Тема 8. Плани на вихідні. Майбутній час дієслів. Być.
  • Тема 9. Орієнтування в місті. Схід-захід. Напрямки руху.
  • Тема10. Планую відпочинок. Резервування путівки, білетів. Відпочинок у селі.  Минулий час дієслова. Подорож потягом.

Змістовий модуль 2. Відміна та дієвідміна. Форми минулого та майбутнього часу дієслів. Форми множини іменників та прикметників. Висловлення власної думки. Висловлення негативної реакції.

  • Тема 1. НазваТема 1. Пошук помешкання. Оренда. Договір оренди. Інтер΄єр.
  • Тема 2. Часові відношення: пори дня, року, тиждень, місяці, години тощо. Розклад дня. Планування.
  • Тема 3. Минулий та майбутній час дієслів. Канікули. Відпочинок. Спогади.
  • Тема 4. Місцевий відмінок. Просторові відношення: орієнтація в місті, на вулиці. Дім, квартира, кімната.
  • Тема 5. Особливості вживання доконаного  – недоконаного виду дієслів. Покупки: магазини, супермаркет. Назви продуктів та страв.
  • Тема 6. Перетин кордону. Інформаційні написи. Безособові форми дієслів.
  • Тема 7. Прогноз погоди. Майбутній час дієслів.

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: форма навчання денна: 6 кредитів ЄКТС, практичні заняття – 60 год., самостійна робота студентів – 120 год.

5. Форма семестрового контролю: екзамен.

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Вишневська Людмила Богданівна, асистент.

7. Перелік основної літератури:

  1. Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М. : АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
  2. Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль : «Крок», 2010. 194 с.
  3. Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Konwersacja. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль : «Крок», 2011. 217 с.
  4. Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
  5. Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ : «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
  6. Bąk P. Gramatyka Języka polskiego. Lublin: Wiedza powszechna, 1997. 883 s.
  7. Dąbrowska A., Łobodzińska R. Polski dla cudzoziemców. Wrocław : Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej. 1995. 303 s.
  8. Dubisz S. Nauka o języku dla polonistów. – Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
  9. Hącia A. Język polski. 365 ćwiczeń z gramatyki. – Warszawa: Langenschiedt, 2004. 220 s.
  10. Garncarek P. Czas na czasownik. – Kraków: UNIVERSITAS, 2000. 221 s.
  11. adacka H. Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. – Warszawa: Książka i wiedza, 2006. 253 s.
  12. Janowska A., Pastuchowa M. Dzień dobry. Podręcznik do nauki języka polskiego dla początkujących. Katowice: Śląsk, 1999. – 207 s.
  13. Język polski. Poradnik Profesora Andrzeja Markowskiego. Warszawa: Wilga, 2003. 256 s.
  14. Mędak S. Liczebnik też się liczy. Kraków: UNIVERSITAS, 2004. 249 s.
  15. Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, PWN, Warszawa, 2005.
  16. Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. Wrocław : Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. 193 s.
  17. Pelc T., Teraz polski!, Wing, Łodź, 1997.
  18. Pyzik J. Przygoda z gramatyką. – Kraków: UNIVERSITAS, 1999. 462 s.
  19. Nowy słownik poprawnej polszczyzny, red. A.Markowski. – Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN, 2003. 1786 s.