Міністерство освіти і науки України
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Затверджую:
Проректор з науково-педагогічної
роботи ___________ В.В. Кобильник
__ ____________ 20____ року
Робоча програма
ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича)
за освітньою програмою Мова і література (польська)
спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська)
галузі знань 01 Освіта
ДОДАТОК
2019-2020 навчальний рік
Відповідно до Договору про співпрацю між Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка та Відділом Освіти в Ярославі (далі – Договір), чинного на період проходження Педагогічної практики в ЗНЗ (виробничої),
студенти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, що навчаються за освітньою програмою Мова і література (польська), спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська) можуть проходити практику в навчальних закладах м. Ярослава Республіки Польща.
ЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В ЗНЗ (виробничої)
Основні напрямки практичної діяльності студентів:
- ознайомлення зі структурою навчального закладу, навчально-виховною роботою в ньому;
- планування навчальної та виховної діяльності;
- відвідування й аналіз занять та заходів з іноземних мов і зарубіжної літератури;
- проведення основної та додаткової навчальної роботи з польської, англійської мов та зарубіжної літератури;
- відвідування, аналіз, підготовка і проведення виховних заходів;
- психолого-педагогічні дослідження;
- вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду;
- виконання обов’язків вчителя-предметника і класного керівника.
Педагогічна практика проходить у 3 етапи.
І етап (03.02.20 – 07.02.20 р.)
(м. Кам’янець-Подільський)
Cтудент пристосовується до вимог професійної діяльності, а саме:
- бере участь у настановній конференції;
- знайомиться зі специфікою діяльності навчального закладу, до якого його направлено, та системою навчально-виховної роботи в ньому;
- зустрічається з керівниками від бази практики, обговорює з ними завдання та систему навчально-виховної роботи в класі;
- вивчає документацію (Статут навчального закладу, Правила внутрішнього розпорядку, розклад, плани навчальної та виховної роботи, журнали, інші документи);
- знайомиться з матеріалами кабінетів, вивчає методичну літературу;
- знайомиться з класом, обирає об’єкти вивчення, налагоджує з ними психологічний контакт;
- складає календарний графік проходження практики та узгоджує його з керівниками;
- складає конспекти занять і заходів, обговорює їх з керівниками.
ІІ етап (10.02.20 – 21.02.20 р.)
(Республіка Польща)
Cтудент: усвідомлює зміст професійної діяльності в іншомовному середовищі; пізнає свій рівень кваліфікації; усвідомлює власні професійні потреби; знайомиться з навчально-виховними функціями, за допомогою яких ці потреби мають бути задоволені; реалізує свої здібності до виконання професійної діяльності в практичних діях. Виконує таку роботу.
Навчальна робота
- вивчає специфіку організації освітнього процесу та методику проведення навчальних занять у навчальних закладах Республіки Польща;
- відвідує та аналізує заняття з польської мови, які проводять керівники від бази практики в м. Ярослав;
- готує і проводить фрагменти навчальних занять з польської мови;
- відвідує та аналізує додаткові заняття з польської мови, проводить такі заходи самостійно;
- допомагає перевіряти письмові роботи учнів;
- виготовляє дидактичні матеріали.
Методична і науково-дослідницька робота
- бере участь у виробничих нарадах, семінарах;
- вивчає методичну літературу і педагогічний досвід керівників від бази практики;
- у «Щоденнику практики» систематично фіксує результати своєї діяльності;
- допомагає в оформленні навчального кабінету;
- готує звітні матеріали.
Виховна робота
- долучається до підготовки і проведення виховних заходів.
ІІІ етап (24.02.20 – 15.03.20)
(м. Кам’янець-Подільський)
Cтудент: усвідомлює зміст професійної діяльності з зарубіжної літератури, англійської мови, педагогіки та психології; пізнає свій рівень кваліфікації; усвідомлює власні професійні потреби; знайомиться з навчально-виховними функціями, за допомогою яких ці потреби мають бути задоволені; реалізує свої здібності до професійної діяльності в практичних діях. Виконує таку роботу.
Навчальна робота
- відвідує та аналізує заняття з англійської мови та зарубіжної літератури, які проводять керівники від бази практики в м. Кам’янець-Подільський та інші практиканти;
- готує і проводить уроки з англійської мови та зарубіжної літератури;
- проводить позаурочні заходи з англійської мови та зарубіжної літератури;
- перевіряє письмові роботи учнів з англійської мови та зарубіжної літератури;
- виготовляє дидактичні матеріали з англійської мови та зарубіжної літератури.
Методична і науково-дослідницька робота
- бере участь у виробничих нарадах, семінарах;
- вивчає методичну літературу і педагогічний досвід керівників від бази практики;
- у «Щоденнику практики» систематично фіксує результати своєї діяльності;
- допомагає в оформленні навчальних кабінетів;
- проводить психодіагностику;
- готує звітні матеріали.
Виховна робота
- проводить виховний захід (якщо його не було проведено у м. Ярослав);
- проводить індивідуальну виховну роботу з учнями;
- остаточно оформлює і здає звітну документацію для перевірки й оцінювання;
- звітує перед комісією із захисту практики.
Обсяг звітної документації
Після завершення педагогічної практики студент упродовж визначеного часу (зазвичай, 2-3 дні) подає для розгляду комісії із захисту матеріали, визначені робочими програмами практики: | |
1. Щоденник практики. | |
2. Звіт практиканта за визначеною формою. | |
3. Відеозвіт про виконання будь-якого завдання практики (для отримання оцінки «відмінно»). | |
Польська мова |
1. У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як учителя польської мови, з рекомендованою оцінкою, підписом учителя, підписом представника адміністрації та печаткою навчального закладу. 2. Частини «Звіту» – «Навчальна робота», «Методична робота» та ін. 3. Конспекти уроків, на яких студент був присутній як спостерігач, конспекти проведених фрагментів уроків, оцінені вчителем та/або керівником практики від фахової кафедри. 4. Аналіз одного уроку, проведеного керівником практики від базового закладу. 5. Конспект одного додаткового заходу з польської мови, оцінений учителем та/або керівником практики від фахової кафедри. |
Англійська мова | 1. У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як учителя англійської мови, з рекомендованою оцінкою, підписом учителя, підписом директора або завуча та печаткою навчального закладу.
2. Частини «Звіту» – «Навчальна робота», «Методична робота» та ін. 3. Конспекти всіх, але не менше ніж 3 проведених уроків, оцінені вчителем та/або керівником практики від фахової кафедри. |
Зарубіжна література | 1. У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як учителя зарубіжної літератури, з рекомендованою оцінкою, підписом учителя, підписом директора або завуча та печаткою навчального закладу.
2. Частини «Звіту» – «Навчальна робота», «Методична робота» та ін. 3. Конспекти не менше ніж 8 проведених уроків, у т. ч. – 2 розгорнуті конспекти залікових уроків, оцінені вчителем зарубіжної літератури та/або керівником практики від фахової кафедри. 4. Аналіз одного з відвіданих уроків. 5. Сценарій (план) одного позаурочного заходу, оцінений учителем зарубіжної літератури та/або керівником практики від фахової кафедри. 6. Питання анкети з виявлення читацьких інтересів учнів. 7. Аналіз проведеної анкети. |
Педагогіка | 1. У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як класного керівника, з рекомендованою оцінкою, підписом класного керівника, підписом директора або завуча і печаткою навчального закладу.
2. Частина «Звіту» – «Виховна робота». 3. Конспект одного виховного заходу, оцінений класним керівником та/або керівником практики з педагогіки. |
Психологія | 1. Частина «Звіту» – «Науково-дослідницька робота».
2. Матеріали психодіагностики (бланки відповідей, заповнені учнями). 3. Аналіз матеріалів психодіагностики з обов’язковим описом обраної методики психодіагностики міжособистісних взаємин учнів. 4. Звіт про вивчення учнівської групи, складений за пропонованою схемою і підписаний студентом-практикантом). |
ПРИМІТКА: Звітні матеріали оформлюються із врахуванням усіх трьох етапів проходження Практики. |
Керівник групи забезпечення освітньої програми Мова і література (польська) Н. О. Стахнюк
Керівник практики факультету іноземної філології Т. П. Білоусова