Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра слов’янської філології та загального мовознавства
- Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Ораторське мистецтво та спічрайтинг
Мова викладання – українська |
Викладачі | Білоусова Тетяна Павлівна, доцент кафедри
Контактний тел.: (067) 913-09-21 |
Профайл викладачів | перейти на сторінку |
E-mail: | beltap24051960@gmail.com |
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=817#section-5 |
Консультації | Щочетверга об 11.00 |
- Анотація до курсу
- Курс «Ораторське мистецтво та спічрайтинг» допомагає здобувачеві вищої освіти оволодіти формами ефективної переконуючої комунікації, правилами встановлення професійних контактів, підвищити загальну культуру мовлення, навчитись професійно створювати тексти різних форм і жанрів для публічного виступу. Компетентності, що формуються завдяки вивченню курсу, затребувані в сучасних соціокультурних умовах, коли відбувається формування, нової філософії комунікації.
Вивчаючи «Ораторське мистецтво та спічрайтинг», здобувач вищої освіти отримує такі можливості і переваги:
- доступ до кращих зразків ораторських творів минувшини та сьогодення;
- знання про зміст, правила й норми спілкування, про вимоги до мовленнєвої поведінки в різних комунікативно-мовленнєвих ситуаціях;
- основні комунікативно-мовленнєві (риторичні) уміння;
- володіння культурою конструктивного діалогу (диспуту, полеміки, дискусії);
- знання про ораторську етику;
- навички самостійного створення промов різного жанру, виду й спрямування;
- здатність критично аналізувати власні висловлювання та суспільну мовну практику.
- Мета та цілі курсу
Метою курсу «Ораторське мистецтво та спічрайтинг» є збагачення здобувачів вищої освіти знаннями про особливості мовленнєвого впливу, допомога в опануванні навичок публічного красномовства, написання ефективних текстів.
Цілі курсу:
– усвідомлення здобувачами освіти місця ораторського мистецтва і спічрайтингу в системі підготовки фахівця;
– визначення ролі публічних виступів у процесі формування позицій суб’єкта соціальних комунікацій;
– ознайомлення з історією становлення і розвитку науки риторики і ораторського мистецтва;
– вивчення законів публічного мовлення;
– усвідомлення психологічних засад діяльності спічрайтера й оратора;
– усвідомлення соціологічних засад діяльності спічрайтера й оратора;
– ознайомлення з основними засобами переконання та здійснення вербального впливу на аудиторію;
– ознайомлення з композицією промови;
– ознайомлення зі специфікою підготовки різних видів промов за обставинами виголошення промови;
– ознайомлення зі специфікою підготовки різних видів промов за їхніми психологічними мотивами;
– ознайомлення зі специфікою підготовки різних видів промов за сферою і цільовим спрямуванням;
– підготовка до практичного спічрайтингу;
– вироблення практичних професійних навичок в галузі спічрайтингу.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний), з елементами дистанційного навчання в системі Moodle.
- Результати навчання
В результаті вивчення курсу здобувач вищої освіти: вдосконалює загальну компетентність здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; формує фахові компетентності спеціальності: здатність дотримуватися сучасних мовних норм з державної мови, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту, а саме:
- знає мовні норми, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс сучасності;
- володіє комунікативною мовленнєвою компетентністю з української мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти), здатний удосконалювати й підвищувати власний компетентнісний рівень у вітчизняному контексті;
- володіє основами професійної культури, має здатність створювати й редагувати тексти професійного змісту державною мовою;
- уміє працювати з теоретичними та науково-методичними джерелами (зокрема цифровими), видобувати, обробляти й систематизувати інформацію, використовувати її при написанні тексту промови;
- ефективно спілкується в науково-освітній, соціально-культурній та офіційно-діловій сферах; дотримується культури мовленнєвого спілкування.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу | |
денна форма навчання | заочна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | всі освітні програми і спеціальності | всі освітні програми і спеціальності |
Рік навчання / рік викладання | другий («магістр»),
другий, третій (бакалавр) / 2022-2023 |
другий («магістр»),
другий, третій (бакалавр) / 2022-2023 |
Семестр вивчення | 3 («магістр»); 3,4,5,6 (бакалавр) | 3 («магістр»); 3,4,5,6 (бакалавр) |
нормативна/вибіркова | вибіркова | вибіркова |
Кількість кредитів ЄКТС | 4 кредити ЄКТС | 4 кредити ЄКТС |
Загальний обсяг годин | 120 год. | 120 год. |
Кількість годин навчальних занять | 40 год. | 40 год. |
Лекційні заняття | 20 год. | 20 год. |
Практичні заняття | 20 год. | 20 год. |
Семінарські заняття | 0 год. | 0 год. |
Лабораторні заняття | 0 год. | 0 год. |
Самостійна та індивідуальна робота | 80 год. | 80 год. |
Форма підсумкового контролю | залік / екзамен | залік / екзамен |
- Пререквізити курсу
До дисципліни «Ораторське мистецтво та спічрайтинг» вивчаються «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Історія та культура України», «Основи наукових досліджень» / «Методика наукових досліджень», які мають сформувати у здобувачів вищої освіти уміння і навички грамотного доцільного мовлення у ситуаціях професійної та наукової комунікації, збагатити їх знаннями про історію ораторства в Україні, роль філософських законів і категорій у становленні риторики і спічрайтингу.
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що здобувачі вищої освіти виконають декілька видів письмових робіт: план, тези, реферат, есе, словник термінів і понять, текст виступу.
Академічна доброчесність. Очікується, що одні роботи здобувачів вищої освіти матимуть характер відтворення (план, тези, конспект), реферування з елементами власних міркувань (реферат), інші – будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями (есе, тези, текст виступу). Жодні форми порушення академічної доброчесності неприпустимі. У випадку таких подій – реагування відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університету імені Івана Огієнка.. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі є підставою для її незарахування, незалежно від масштабів плагіату чи обману.
Відвідування занять. Очікується, що всі здобувачі вищої освіти відвідають усі лекції та практичні заняття курсу. Вони мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку здобувачі вищої освіти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом. В разі пропуску занять або ж невиконання завдань здобувач освіти перескладає заборгованість у формі, визначеній викладачем.
Поведінка в аудиторії. Очікується, що здобувачі вищої освіти будуть поводитись в аудиторії відповідно до норм академічного спілкування, не порушуватимуть дисципліну, з повагою ставитимуться до однокурсників і колег.
Література. Уся література, яку здобувачі вищої освіти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Здобувачі вищої освіти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
- Схема курсу
Дата /
кількість акад. год. |
Тема, план | Форма заняття | Матеріали | Література
Інтернет- ресурси |
Завдання,
год |
Вага оцінки
(балів) |
Термін виконання |
Модуль І. Ораторське мистецтво та спічрайтинг | |||||||
___, 2 год.
___, 2 год
___, 2 год
15 год.
|
Тема 1: Ораторське мистецтво та спічрайтинг як навчальна дисципліна.
1. Поняття про ораторське мистецтво.2. Класичний риторичний канон і традиції ораторства у Новий час.3. Роди та види ораторського мистецтва, основні форми ораторського мовлення. 4. Закони риторики.5. Основні фактори мовленнєвої комунікації.6. Поняття спічрайтерського тексту. |
лекція
лекція
практичне заняття
самостійна робота
|
презентація
спічрайтерський текст
|
2, 3, 4, 6, 8, 12 | Прослухати лекції, переглянути презентацію,
4 год.
Виконати завдання за планом ПЗ, 2 год.
Конспект або план / підготовка до співбесіди / виступ 7-8 хв. |
12 балів
10 балів
|
Відповідно до розкладу занять
|
___, 2 год.
___, 2 год.
___, 2 год. ___, 2 год. ___, 2 год.
15 год.
|
Тема 2. Взаємодія оратора і аудиторії. Культура і стиль мови.
1. Образ оратора, фази та етапи його діяльності. 2. Загальні ознаки мовної культури, індивідуальний стиль. 3. Техніка мовлення. 4. Немовні засоби комунікації, їх місце у забезпеченні ефективності впливу на слухача. 5. Поняття «аудиторія», її ознаки. 6. Налагодження і підтримання зв’язку оратора з аудиторією, перешкоди контакту і способи їх подолання. |
лекція
лекція
Практичне заняття Практичне заняття Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація
|
1, 2, 5, 7, 10, 11 | Прослухати лекції, переглянути презентацію,
4 год. Виконати завдання за планами ПЗ, 6 год.
Конспект / виступ 7-8 хв. / характеристика себе як оратора або характеристика аудиторії |
12 балів 12 балів 12 балів
10 балів
|
Відповідно до розкладу занять
|
___, 2 год.
___, 2 год.
___, 2 год. ___, 2 год.
15 год.
|
Тема 3. Стратегія і тактика оратора. Аргументація у публічному виступі. Полемічна майстерність.
1. Ефективні комунікаційні технології. 2. Стратегія оратора, її місце і значення в діяльності оратора. 3. Тактика оратора, тактичні помилки, шляхи їх усунення. 4. Засоби активізації слухачів як прояв тактики оратора. 5. Методи викладу матеріалу, план і композиція промови. 6. Доказ як форма мислення. 7. Полеміка як форма ораторського мистецтва: сутність, принципи, прийоми, культура полеміки. 8. Види полемічних «хитрощів», їх етична оцінка. 9. Типи запитань і відповідей, відповіді на гострі запитання. |
лекція
лекція
Практичне заняття Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація
|
1, 2, 3, 5, 7, 10, 11 | Прослухати лекції, переглянути презентації,
4 год.
Виконати завдання за планами ПЗ, 4 год.
Конспект, тези або план / підготовка до співбесіди / виступ 7-8 хв. / аналіз чужого виступу |
12 балів 12 балів
10 балів
|
Відповідно до розкладу занять
|
___, 2 год.
___, 2 год.
___, 2 год. ___, 2 год.
20 год. |
Тема 4. Підготовка публічної промови.
1. Публічний виступ з огляду на вид красномовства (академічне, політичне, релігійне, побутове тощо). 2. Інформаційна, протокольна, траурна, урочиста, неформальна промови, самопрезентація. 3. Написання вступу, основної частини, підсумку промови. 4. Умови ефективності ілюстративних матеріалів, правила їх коментування. |
лекція
лекція
Практичне заняття Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 | Прослухати лекції, переглянути презентації,
4 год. Виконати завдання за планами ПЗ, 4 год. План / есе / підготовка до співбесіди / виступ 7-8 хв. |
12 балів 12 балів
10 балів
|
Відповідно до розкладу занять
|
___, 2 год.
___, 2 год.
___, 2 год. ___, 2 год.
15 год.
|
Тема 5. Спічрайтинг як різновид PR-діяльності.
1. Специфічні риси спічрайтингу. 2. Спічрайтерський текст як засіб ідентифікації, взаємного визнання спільності цілей та намірів. Етапи підготовки спічрайтерського тексту. 3. Психологічні засади спічрайтингу (увага, пам’ять, інтерес, рівні сприйняття інформації). 4. Ознаки маніпулювання. Відмінності маніпулювання від інших різновидів інформаційно-психологічного впливу. 5. Соціологічні засади спічрайтингу (врахування особистості адресата, його підготовки, специфіки аудиторії). |
лекція
лекція
Практичне заняття Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація
|
6, 8, 9, 12 | Прослухати лекції, переглянути презентації,
4 год. Виконати завдання за планами ПЗ, 6 год.
словник термінів і понять / аналіз відеозапису / спічрайтерський текст |
12 балів 12 балів
10 балів
|
Відповідно до розкладу занять
|
Модульна контрольна робота | пройти тест, 1 год. | 20 балів | |||||
Семестровий екзамен (якщо форма підсумкового контролю – екзамен) | 40 балів |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу (форма підсумкового контролю – залік): участь у роботі впродовж семестру / модульна контрольна робота / самостійна робота – 70 / 20 / 10.
Загальна система оцінювання курсу (форма підсумкового контролю – екзамен): участь у роботі впродовж семестру / модульна контрольна робота / самостійна робота / екзамен – 30 / 20 / 10 / 40.
Критерії оцінювання знань, умінь і навичок здобувачів вищої освіти під час практичних занять
Рівні навч. досягнень | Оцінка в балах | Критерії оцінювання |
Початковий (понятійний) | 1 | Здобувач вищої освіти володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. |
2 | Здобувач вищої освіти мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача на рівні „так” чи „ні”; може самостійно знайти в підручнику відповідь. | |
3 | Здобувач вищої освіти намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання вправ, дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 4 | Здобувач вищої освіти володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі. |
5 | Здобувач вищої освіти знає більше половини навчального матеріалу, розуміє сутність навчальної дисципліни, може дати визначення понять, категорій (однак з помилками); вміє працювати з підручником, самостійно опрацьовувати частину навчального матеріалу; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. | |
6 | Здобувач вищої освіти розуміє основні положення навчального матеріалу, може поверхнево аналізувати матеріал, робить певні висновки; відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою; самостійно відтворює більшу частину матеріалу; вміє застосовувати знання під час виконання вправ за алгоритмом, користуватися додатковими джерелами. | |
Достатній (алгоритмічно дієвий) | 7 | Здобувач вищої освіти правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. |
8 | Знання здобувача вищої освіти досить повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; вміє аналізувати, робити висновки; виконувати різні види аналізу, його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями; вміє самостійно працювати. | |
9 | Здобувач вищої освіти вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання у дещо змінених ситуаціях, вміє аналізувати і систематизувати інформацію, робить аналітичні висновки, використовує загальновідомі докази у власній аргументації; чітко тлумачить наукові поняття, категорії, формулює закони; може самостійно опрацьовувати матеріал, виконує прості творчі завдання; має сформовані типові навички. | |
Високий (творчо-професійний) | 10 | Здобувач вищої освіти володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних мовних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси наукової діяльності; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
11 | Здобувач вищої освіти володіє узагальненими знаннями з навчальної дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях; вміє знаходити джерела інформації та аналізувати їх, ставити і розв’язувати проблеми, застосовувати вивчений матеріал для власних аргументованих суджень у практичній діяльності; спроможний за допомогою викладача підготувати виступ на наукову конференцію; самостійно вивчити матеріал; визначити програму своєї пізнавальної діяльності; оцінювати різноманітні явища, процеси; займає активну життєву позицію. | |
12 | Здобувач вищої освіти т має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; розвиває свої здібності й нахили; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок здобувачів вищої освіти
за виконання модульної контрольної роботи
Оцінка
в балах |
Критерії оцінювання |
12 | Здобувач вищої освіти володіє матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними, знає близько половини навчального матеріалу, намагається виконувати завдання на основі елементарних знань і навичок. Виконав 60% тестів. |
14 | Здобувач вищої освіти володіє початковими знаннями, розуміє основні положення навчального матеріалу, але його знання уривчасті. Виконав 70% тестів. |
16 | Знання здобувача вищої освіти досить повні, він правильно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, володіє термінологією. Виконав 80% тестів. |
18 | Здобувач вищої освіти вільно володіє вивченим матеріалом; може виконувати різні види завдань, у т. ч. прості творчі завдання; має сформовані типові навички. Виконав 90% тестів. |
20 | Здобувач вищої освіти має системні, дієві знання, використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. Виконав 100% тестів. |
Оцінювання самостійної роботи
Самостійна робота оцінюються за 10-бальною шкалою.
Керуючись методичними рекомендаціями, здобувач освіти виконує запропоновані завдання і здає роботу на перевірку. При оцінюванні враховується ступінь засвоєння матеріалу, вміння критично оцінювати інформацію, підкріплювати власну думку посиланнями на авторитетні джерела, ілюструвати теоретичні положення доречними прикладами, робити аналітичні висновки.
Якщо завдання передбачає виступ за самостійно підготовленим текстом, бали розподіляються так:
Якість тексту | Вільне володіння текстом | Технічні характеристики говоріння | Використання засобів унаочнення | |
Максимальна кількість балів | 3 | 2 | 3 | 2 |
Загальний бал за виконання самостійної роботи вираховується як середнє арифметичне всіх отриманих оцінок.
Мінімум, які може отримати здобувач вищої освіти за самостійну роботу, – 6 балів.
Рівні
навчальних досягнень |
Оцінка
в балах |
Критерії оцінювання |
Початковий | 3 | Здобувач вищої освіти володіє матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними, намагається викладати матеріал і виконувати завдання на основі елементарних знань і навичок; робить прості висновки за готовим алгоритмом. |
Середній | 5 | Здобувач вищої освіти володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, розуміє основні положення навчального матеріалу, робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні; може виконати за зразком різні види завдань. |
Достатній | 7 | Знання досить повні, здобувач освіти правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження певних думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовує термінологію. |
9 | Здобувач вищої освіти вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання у дещо змінених ситуаціях, вміє аналізувати і систематизувати інформацію, робить аналітичні висновки, використовує загальновідомі докази у власній аргументації; чітко тлумачить поняття, категорії, формулює закони; може виконувати різні види завдань, у т. ч. прості творчі завдання; має сформовані типові навички. | |
Високий | 10 | Здобувач вищої освіти має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу мовних явищ; уміє самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в письмовій формі; розвиває свої здібності й нахили; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок здобувачів вищої освіти під час семестрового екзамену
Рівні навчаль-них досяг-нень | Оцінка в балах | Критерії оцінювання |
Початковий
(понятійний) |
0-23 | Здобувач вищої освіти володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. Не усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, не робить спроб розповісти суть питання. |
24-26 | Здобувач вищої освіти мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача. Намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 27-29 | Здобувач вищої освіти володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. Відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою. |
Достатній (алгоритмічно -дієвий) | 30-33 | Здобувач вищої освіти правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. Вміє аналізувати, робити висновки; його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями. |
Високий (творчо-професійний) | 34-36 | Здобувач вищої освіти володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
37-40 | Здобувач вищої освіти має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Можливість та алгоритм покращення оцінок. Якщо здобувач вищої освіти отримав за якийсь вид роботи (окрім семестрового екзамену) оцінку, яка його не влаштовує, він може покращити її наступним чином:
- під час консультації перескласти тему, за яку отримав низьку оцінку;
- переробити письмове завдання, обравши ту саму чи іншу тему;
- виступити з самостійно підготовленою доповіддю на практичному занятті, тема якого відповідає тій, що була оцінена низьким балом.
Умови допуску до підсумкового контролю: обов’язкова присутність на лекційних заняттях, активність впродовж семестру, відвідування / відпрацювання усіх практичних занять, виконання інших видів робіт, передбачених навчальним планом з цієї дисципліни.
- Список рекомендованої літератури
- Абрамович С. Д., Чікарькова М. Ю. Мовленнєва комунікація : підручник. Київ : Вид. дім Д. Бураго, 2013. 460 с.
- Білоусова Т.П. Риторика : навчально-методичний посібник. 2-ге вид., перероб. і доп. Кам’янець-Подільський : ПП «Медобори-2006», 2015. 256 с.
- Кацавець Р.С. Ораторське мистецтво: підручник. 2-ге вид., доповн. Київ : Алерта, 2018. 216 с.
- Квіт С. М. Масова комунікація. Київ : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. 206 с.
- Мацько Л.І. Риторика : підручник. URL: http://pidruchniki.com.ua/00000000/ ritorika/ ritorika_-_matsko_l_i
- Мельник Я.Г. Спічрайтинг : методичні матеріали. Івано-Франківськ, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2019. 140 с. URL: http://194.44.152.155/elib/local/3823.pdf
- Олійник О. Риторика : підручник. URL: http://pidruchniki.com.ua/15840720/ritorika/ritorika_-_oliynik_ob
- Почепцов Г. Спічрайтер і його робота. URL: https://ms.detector.media/ manipulyatsii/ post/8459/2011-12-11-spichrayter-i-yogo-robota/
- Почепцов Г. Агенти впливу й тексти впливу. URL: http://osvita.mediasapiens.ua/material/8505
- Прокопчук Л.В. Риторика. Модульний курс: навч. посіб. Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. 206 с.
- Риторика: навч. посібн. / упор. Т.К. Ісаєнко, А.В. Лисенко). Полтава : ПолтНТУ, 2019. 247с.
- Сидоренко Т.М. Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Спічрайтинг та риторика». Київ, 2021. URL: http://www.dut.edu.ua/ uploads/l_2198_11118234.pdf