Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра слов’янської філології та загального мовознавства
1. Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Практична фонетика польської мови
Мова викладання – польська |
Викладачі | Ринда Вікторія Володимирівна
Контактний тел.: (096) 806-08-34 |
Профайл викладачів | URL:https://slovfil.kpnu.edu.ua/rynda/ |
E-mail: | vitanika7@gmail.com |
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/user/profile.php?id=30 |
Консультації | Щопʼятниці о 16.00 |
Анотація до курсу: Курс «Практична фонетика польської мови» є необхідним, щоб студент отримав такі можливості і переваги: застосовувати отримані теоретичні знання з практичної фонетики в мовленнєвій практичній діяльності; розуміти різноманітні інтонаційні моделі у зв’язному мовленні та розкривати їх інформаційне значення; ефективно і гнучко використовувати знання, навички та вміння з практичної фонетики у використанні польської мови.
3. Мета та цілі курсу
Метою навчальної дисципліни «Практична фонетика польської мови» ознайомлення студентів з основними поняттями і категоріями сучасної фонетики польської мови, формування фонематичного слуху, артикуляційних навичок та навичок інтонування мовлення; формування загальних, фахових компетентностей; окреслення шляхів практичного застосування отриманих знань, умінь і навичок з практичної фонетики польської мови.
4. Формат курсу
Стандартний курс (очний), з елементами дистанційного навчання в системі Moodle.
5. Результати навчання
Віідповідно до освітньої (освітньо-професійної / освітньо-наукової) програми: знання, уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення навчальної дисципліни є:
– вдосконалювати загальні та формувати фахові компетентності;
– знає мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку іноземної мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності;
– уміє працювати з теоретичними та науково-методичними джерелами (зокрема цифровими), видобувати, обробляти й систематизувати інформацію, використовувати її в освітньому процесі;
– володіє комунікативною мовленнєвою компетентністю з української та іноземної мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатний удосконалювати й підвищувати власний компетентнісний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті;
– забезпечує діалог культур у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури, створює умови для міжкультурної комунікації.
6. Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу |
денна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Освітня програма: Середня освіта (Польска мова і зарубіжна література).
Спеціальність: 014 Середня освіта. (Мова і література (польська). |
Рік навчання/ рік викладання | перший |
Семестр вивчення | перший |
нормативна/вибіркова | Вибіркова навчального закладу |
Кількість кредитів ЄКТС | 4 кредити ЄКТС |
Загальний обсяг годин | 120 год. |
Кількість годин навчальних занять | 40 год. |
Лекційні заняття | – |
Практичні заняття | 40 год. |
Семінарські заняття | 0 год. |
Лабораторні заняття | 0 год. |
Самостійна та індивідуальна робота | 80 год. |
Форма підсумкового контролю | залік |
7. Пререквізити курсу
До курсу «Практична фонетика польської мови» мають бути вивчені шкільні курси вивчення іноземної мови, української мови, історії. Одночасно із вивченням дисципліни вивчаються дисципліни, необхідні для отримання компетентностей: практика усного та писемного мовлення польської мови, теоретична граматика польської мови, практична граматика польської мови та ін.
8. Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
9. Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт: конспект, план, , словник термінів і понять.
Академічна доброчесність. Очікується, що одні роботи студентів матимуть характер відтворення (план, конспект, словник), реферування з елементами власних міркувань (реферат), інші – будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями (есе). Неприпустимі відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування, незалежно від масштабів плагіату чи обману.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом. В разі пропуску занять або ж невиконання завдань студент перескладає заборгованість у формі, визначеній викладачем.
Поведінка в аудиторії. Очікується, що студенти будуть поводитись в аудиторії відповідно до норм академічного спілкування, не порушуватимуть дисципліну, з повагою ставитимуться до однокурсників і колег.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
10. Схема курсу
Дата /
кількість акад. год. |
Тема, план | Форма заняття | Матеріали | Література
Інтернет- ресурси |
Завдання,
год |
Вага оцінки
(балів) |
Термін виконання |
Згідно розкладу |
Змістовий модуль 1. System graficzny języka polskiego |
Відповідно плану занять і конс. | |||||
4 год. | Тема 1. Nauka Fonetyka.Układ narządów mowy. System graficzny języka polskiego. Alfabet. Terminologia. | Практичне заняття | Презентація , аудіоматеріали
|
[1], c. 12-18;
[3], c.141,143 [4]o., с.8-9; |
Виконати завдання за планом ПЗ
Конспект, термінологічний словник [1], c. 5-12 |
12 балів
|
|
2 год. | Тема 2. Wieloznaki i diakryty. Klasyfikacja głosek. Zasady pisowni. | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник; аудіо-матеріали | [1]o., c. 19-20;
[4]o., с. 22-26 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
2 год. | Тема 3. Samogłoski a, u, e. Nosowe ą, ę. Historia i reliktowość tych samogłosek. Dyftongi au,eu. | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник;
аудіоматеріали |
[4], с.8-9, 28-31; 40-41 (ćw. 1)
[3], c.146 [5].,с.6-9 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
2 год. | Тема 4. Klasyfikacja spółgłosek. Kryteria klasyfikacji. Zasady transkrybowania. | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник; підручники,
аудіоматеріали |
[1], c. 23-27;
[5], с.8-9;
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
2 год. | Тема 5. Spółgłoski p, b, d, t, s, z, sz, ż, c, dz, dż, f, w, k, g, h (ch), m, n, r. | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник; підручники,
аудіоматеріали |
[3], c. 149-150
[4], с.8-9; [5], 5-6; |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
2 год. | Тема 6.Akcent w języku polskim. | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник; підручники,
аудіоматеріали |
[3], c. 162-169
[5], с.41-50;
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
2 год. | Тема 7.Sylaby, klasyfikacja sylab. Zasady podziału wyrazów przy przenoszeniu. Nagłos, wygłos, przegłos wyrazu. | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник; підручники,
аудіоматеріали |
[1], c. 12-18;
[12], 35-36
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
2 год. | Тема 8. Głoska „i”. Funkcji i sylabotwórczość głoski. | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник; підручники,
аудіоматеріали |
[1]o., c. 12-18;
[4]o., с.8-9+аудіо; [5], c.6-9 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
2 год. | Тема 9. Wymowa spółgłosek ł, l, ( l’). | Практичне заняття | Навчально-методичний посібник; підручники,
аудіоматеріали |
[1], c. 35-37; 45, 47 (ćw.1,7)
[3], c. 150-152 [5], с.12-16 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |
Sprawdzian (МКР 1) | завдання | Письмова модульна контрольна робота+ усне опитування | 25 балів | Разом за І модуль
50 балів |
|||
Поточний контроль | 25 балів | ||||||
Змістовий модуль 2. Zjawiska fonetyczne. |
|||||||
2 год. | Тема 1. Pozycyjne zmiany głosek. | Практичне заняття | [1], c.23-31 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||
2 год. | Тема 2. Uproszczenie grup spółgłosek. Zmiany głosek uwaronkowane sąsiedztwem innych głosek. | Практичне заняття | [3], c. 160-162
[5], c. 37-38 |
Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||
2 год. | Тема 3. Upodobnienia. Gatunki upodobnień w języku polskim. Dwuznak RZ. | Практичне заняття | [1], c. 32-35;
[3], c. 160-162 [5], c. 31-33 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||
2 год. | Тема 4. Upodobnienia międzywyrazowe. | Практичне заняття | [3], c. 160
[5], c. 33-36 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||
2 год. | Тема 5. Udźwięcznienia (wsteczne) i ubezdźwięcznienia (wsteczne i postępowe). | Практичне заняття | [3], c. 157-158
[5], c. 35-41 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||
2 год. | Тема 6. Wymowa grup trz, drz, dż. Odnosowienie. | Практичне заняття | [3], c. 156-157;
[5], c. 16-20 |
Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||
2 год. | Тема 7. Zmiękczenia. Zmiękczone zʼ, sʼ, tʼ, dʼ, rʼ oraz żʼ, czʼ, dżʼ, szʼ. | Практичне заняття | [1], c. 37-39;
[5], c. 16-20 |
Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||
2 год. | Тема 8. Uproszczenia grupy spółgłoskowej. | Практичне заняття | [3], c. 160-162;
[5], c. 38-41 |
Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||
2 год. | Тема 9. Intonacja. Akcent logiczny. | Практичне заняття | [12], 36-38 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||
2 год. | Тема 10. Cechy polskiego akcentu wyrazowego. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [12], с.126-133 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||
Sprawdzian (МКР 2) | завдання | Письмова модульна контрольна робота+ усне опитування | 25 балів | Разом за 2 модуль
50 балів |
|||
Поточний контроль | 25 балів |
11. Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу: участь в роботі впродовж семестру залік (виставляється за результатами поточної успішності і МКР 1,2, відповідно до правил оцінювання)
Поточний і модульний контроль (100 балів) |
Сума | |||
Змістовий модуль 1
(50 балів) |
Змістовий модуль 2
(50 балів) |
100 |
||
Поточний контроль | МКР | Поточний контроль | МКР | |
25 балів | 25 балів | 25 балів | 25 балів |
Критерії оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час практичних занять
Рівні навч. досягнень | Оцінка в балах | Критерії оцінювання |
Початковий (понятійний) | 1 | Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. |
2 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача на рівні „так” чи „ні”; може самостійно знайти в підручнику відповідь. | |
3 | Студент намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання вправ, дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 4 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі. |
5 | Студент знає більше половини навчального матеріалу, розуміє сутність навчальної дисципліни, може дати визначення понять, категорій (однак з помилками); вміє працювати з підручником, самостійно опрацьовувати частину навчального матеріалу; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. | |
6 | Студент розуміє основні положення навчального матеріалу, може поверхнево аналізувати матеріал, робить певні висновки; відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою; самостійно відтворює більшу частину матеріалу; вміє застосовувати знання під час виконання вправ за алгоритмом, користуватися додатковими джерелами. | |
Достатній (алгоритмічно дієвий) | 7 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. |
8 | Знання студента досить повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; вміє аналізувати, робити висновки; виконувати різні види аналізу, його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями; вміє самостійно працювати. | |
9 | Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання у дещо змінених ситуаціях, вміє аналізувати і систематизувати інформацію, робить аналітичні висновки, використовує загальновідомі докази у власній аргументації; чітко тлумачить наукові поняття, категорії, формулює закони; може самостійно опрацьовувати матеріал, виконує прості творчі завдання; має сформовані типові навички. | |
Високий (творчо-професійний) | 10 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних мовних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси наукової діяльності; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
11 | Студент володіє узагальненими знаннями з навчальної дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях; вміє знаходити джерела інформації та аналізувати їх, ставити і розв’язувати проблеми, застосовувати вивчений матеріал для власних аргументованих суджень у практичній діяльності; спроможний за допомогою викладача підготувати виступ на студентську наукову конференцію; самостійно вивчити матеріал; визначити програму своєї пізнавальної діяльності; оцінювати різноманітні явища, процеси; займає активну життєву позицію. | |
12 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; розвиває свої здібності й нахили; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів за виконання
модульної контрольної роботи
Оцінка в балах |
Критерії оцінювання |
15 | Студент володіє матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними, знає близько половини навчального матеріалу, намагається виконувати завдання на основі елементарних знань і навичок. Виконав 60% завданьтестів. |
16-18 | Студент володіє початковими знаннями, розуміє основні положення навчального матеріалу, але його знання уривчасті. Виконав 70% тестів. |
19-21 | Знання студента досить повні, він правильно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, володіє термінологією. Виконав 80% тестів. |
22-23 | Студент вільно володіє вивченим матеріалом; може виконувати різні види завдань, у т. ч. прості творчі завдання; має сформовані типові навички. Виконав 90% тестів. |
24-25 | Студент має системні, дієві знання, використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. Виконав 100% тестів, завдань. |
Примітка: |
Під час оцінювання викладач оцінює такий вид діяльності як «говоріння» (враховуючи вимову і артикуляцію….) |
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час семестрового екзамену
Рівні навчальних досягнень |
Оцінка в балах |
Критерії оцінювання |
Початковий
(понятійний) |
0-23 | Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. Не усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, не робить спроб розповісти суть питання. |
24-26 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача. Намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 27-29 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. Відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою. |
Достатній (алгоритмічно -дієвий) | 30-33 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. Вміє аналізувати, робити висновки; його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями. |
Високий (творчо-професійний) | 34-36 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
37-40 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Можливість та алгоритм покращення оцінок. Якщо студент отримав за якийсь вид роботи (окрім семестрового екзамену) оцінку, яка його не влаштовує, він може покращити її наступним чином:
- Під час консультації перескласти тему, з якої отримав незадовільну оцінку (3 і нижче);
- Виконати подібне письмове завдання з тієї ж теми;
- Участь у громадських загально факультетських і загально університетських заходах, які вимагають знання польської мови.
Умови допуску до підсумкового контролю: активність впродовж семестру, відвідування/відпрацювання усіх практичних занять, виконання інших видів робіт, передбачених навчальним планом з цієї дисципліни.
11. Список рекомендованої літератури
Основна
- Дворницька Н.І., Ринда В.В. Фонетика польської мови (Історичний коментар. Ч.1). Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, «Апостроф», 2019. 52 с.
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.1. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 328 с.
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.2. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 520 с.
- Алла Кравчук «Польська мова. Граматика з вправами». Підручник для вищих навчальних закладів. Київ-фірма «ІНКОС», 2015р. 454с.
- Алла Кравчук «Читаємо польською». Посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2005. 90 с.
Додаткова
- Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М. : АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
- Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль : «Крок», 2010. 194 с.
- Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Konwersacja. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль : «Крок», 2011. 217 с.
- Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
- Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ : «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
- Ерома Ж. Польский язык. Правильное произношение. Język polski. Poprawna wymowa : пособие. Гродно : ГрГУ, 2010. 99 с.
- Budzianka K., Olaczek H., Wróblewska E. Przygody Krystyny, Pawła i Reksa. Wybór tekstów do nauki języka polskiego dla cudzoziemców. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1996. 61 s.
- Dubisz S. Nauka o języku dla polonistó Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
- Ostaszewska D., Tambor J. Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego. Warszawa : Wydawnictwo naukowe PWN. 2000. 142 s.
- Karczmarczuk, Wymowa polska z ćwiczeniami. Lublin: Wydawnictwo Polonia, 1987. 144 s.
- Mizerski W. Język polski. Encyklopedia w tabelach. Wydawnictwo Adamantan, Warszawa, 2000. 511 s.
- Wiśniewski M. Zarys fonetyki i fonologii współczesnego języka polskiego. (Skrypt dla studentów filologii polskiej). Wydanie czwarte. Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2001r. 210 s.
Аудіовізуальні джерела
- Кравчук А. Польська мова. Підручник для вищих навчальних закладів. Київ. «Інкос», 2015р. (З диском СД.)
- Małolepsza M., Szymkiewicz A. Hurrra po polsku! (Учебник с CD).
- Miodunka W. Uczmy się polskiego. Warszawa, 1996. (Видеокурс польского языка)
- Polish Lessons. Polish alphabet. Unit 1-45.
Рекомендовані джерела інформації
1. Ґражина Левицька, Роман Левицький. Самовчитель польської мови. (Практичний курс). Методика, Київ, 2011, 240с. (СД)
Grzegorz Jagodziński, Gramatyka języka polskiego – http://www.grzegorj.jzn.pl/gram/gram00.html
2. Maciej Malinowski, Obcy język polski – http://www.obcyjezykpolski.interia.pl
Пошукові системи: