АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ДРУГА ІНОЗЕМНА МОВА (ПОЛЬСЬКА)
Метою викладання навчальної дисципліни «Друга іноземна мова» є формування у студентів комунікативної, лінгвістичної та соціокультурної компетенції, що забезпечать уміння ефективно і гнучко використовувати іноземну мову в різноманітних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування.
Практична мета:
формувати у студентів комунікативну, лінгвістичну та соціокультурну компетенції, що забезпечать уміння ефективно і гнучко використовувати іноземну мову в різноманітних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування.
Когнітивна: формувати у студентів когнітивну компетенцію у взаємозв’язку з іншими видами компетенцій.
Освітня: розвивати у студентів здатність до самооцінки та самовдосконалення, що допоможе їм успішно завершити курс вищої освіти і стане передумовою їх наступного професійного росту. Освітні цілі реалізуються завдяки читанню різноманітних пізнавальних текстів іноземною мовою, що дають можливість ознайомитися з історією, географією, традиціями, побутом, сьогоденням Польщі, а також у процесі оволодіння лінгвістичними поняттями.
Професійна мета: формувати у студентів професійну компетенцію шляхом ознайомлення їх з різними методами і прийомами навчання іноземної мови та залучення до виконання професійно орієнтованих завдань.
Навчання різних видів мовленнєвої діяльності має проводитися на основі сформованих мовних навичок: фонетичних, лексичних та граматичних.
Міждисциплінарні зв’язки: практична та теоретична фонетика, практична та теоретична граматика, лексикологія першої іноземної мови, стилістика першої іноземної мови вступ до мовознавства, загальне мовознавство, українська мова за профілем спрямування, англійська мова, зарубіжна література, історія польської літератури.
Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної дисципліни. Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування:
ЗК 01 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 09 Здатність використовувати знання іноземної мови в освітній діяльності; здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ФК 07 Здатність дотримуватися сучасних мовних норм (з іноземної та державної мови), володіти іноземною мовою на рівні не нижче С1, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.
ФК 08 Здатність використовувати когнітивно-дискурсивні вміння, спрямовані на сприйняття й породження зв’язних монологічних і діалогічних текстів в усній та письмової формах (іноземною та державною мовами), володіти методикою розвитку зв’язного мовлення учнів у процесі говоріння й підготовки творчих робіт.
ФК 10 Здатність інтерпретувати й зіставляти мовні та літературні явища, використовувати різні методи й методики аналізу тексту.
Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.
Змістовий модуль 1.
Тема 1. Wyrażanie własnych opinii
Тема 2. „Jeszcze za tym zatęsknisz”. Idiomy
Тема 3. Negacja podwójna i wielokrotna
Тема 4. Oburzenie i protest
Тема 5. „Za siedmioma lasami…” Idiomy
Тема 6. Państwo, nazwiska, zdrobnienia
Тема 7. W rodzinnym kręgu
Тема 8. W świecie uczuć i emocji
Тема 9. Wierzenia i przesądy
Тема 10. Nauka to potęgi klucz
Тема 11. Moda i nie tylko
Змістовий модуль 2.
Тема 1. Komplementy
Тема 2. „Co się teraz nosi?” Idiomy
Тема 3. Formy męskoosobowe i niemęskoosobowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności
Тема 4. Prośba o radę
Тема 5. Smakowita podróż. Idiomy
Тема 6. Imiesłów przymiotnikowy czynny. Szyk przydawki przymiotnikowej. Tryb warunkowy
Змістовий модуль 3.
Тема 1. Wyrażanie własnych opinii lub argumentacja
Тема 2. „Zakopane – przedsionek Tatr”. Idiomy
Тема 3. Formy bezosobowe. Strona zwrotna. Nazwy żeńskie.
Тема 4. Kupić czy wynająć?
Тема 5. Świat na wyciągnięcie ręki
Тема 6. Czas na wypoczynek
Тема 7. W świecie mediów
Тема 8. Do teatru, czy do multipleksu?
Тема 9. Telefonowanie
Тема 10. Nowa gałąź sztuki. Idiomy
Тема 11. Przysłówki odprzymiotnikowe. Przysłówki typu „po polsku”
Тема 12. Osobliwości w odmianie rzeczowników. Mianownik l.mn rzeczowników męskoosobowych
Тема 13. Dyskusja
Обсяг вивчення навчальної дисципліни:
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 8 кредитів ЄКТС, 240 годин, з них практичні заняття – 32 год., самостійна робота студентів – 208 год.
Форма семестрового контролю: екзамен
Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Стахнюк Наталія Олександрівна, кандидат філологічних наук, старший викладач
Перелік основної літератури
- Lipińska E., Dąbska E.G. Kiedyś wrócisz tu … cz.1. + CD. – Kraków : Wydawnictwo: UNIVERSITAS , 2013. – 282 s.
- Seretny A. Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców B1. – Kraków : Wydawnictwo: Prolog, 2016. – 254 s.
- Pyzik J. Przygoda z gramatyką. – Kraków: UNIVERSITAS, 1999. – 462 s.
Науково-педагогічний працівник Стахнюк Н.О
Завідувач кафедри Абрамович С.Д.