АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ДРУГА ДІЛОВА ІНОЗЕМНА МОВА (ПОЛЬСЬКА)
1. Мета навчальної дисципліни:
Професійна мета: здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Формувати у студентів професійну компетенцію шляхом ознайомлення їх з різними методами і прийомами навчання іноземної мови та залучення до виконання професійно орієнтованих завдань.
Виховна мета: здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.виховувати і розвивати у студентів почуття самосвідомості. Формувати вміння міжособистісного спілкування, необхідні для повноцінного функціонування як у навчальному середовищі, так і за його межами, що сприяє формуванню їх світогляду та ціннісних орієнтацій, розвитку мислення, пам’яті, уяви.
2. Вивчення дисципліни гарантуватиме здобуття студентами наступних компетентностей:
ПК 7. Здатність дотримуватися сучасних мовних норм (з іноземної та державної мови), володіти іноземною мовою на рівні не нижче С1, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.
ПК 10. Здатність інтерпретувати й зіставляти мовні та літературні явища, використовувати різні методи й методики аналізу тексту.
ПК 13. Здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо).
Сфера реалізації здобутих компетентностей – викладання у середніх та вищих навчальних закладах.
3. Зміст навчальної дисципліни:
Змістовий модуль 1. Відміна та дієвідміна. Форми минулого та майбутнього часу дієслів. Форми множини іменників та прикметників. Висловлення власної думки. Висловлення негативної реакції.
- Тема 1.Тема 1. Пошук помешкання. Оренда. Договір оренди. Інтер΄єр.
- Тема 2. Часові відношення: пори дня, року, тиждень, місяці, години тощо. Розклад дня. Планування.
- Тема 3. Минулий та майбутній час дієслів. Канікули. Відпочинок. Спогади.
- Тема 4. Місцевий відмінок. Просторові відношення: орієнтація в місті, на вулиці. Дім, квартира, кімната.
- Тема 5. Особливості вживання доконаного – недоконаного виду дієслів. Покупки: магазини, супермаркет. Назви продуктів та страв.
- Тема 6. Перетин кордону. Інформаційні написи. Безособові форми дієслів.
Змістовий модуль 2.Відмінювання іменних частин мови. Форми дієслова. Типові схеми словосполучень. Форми іменних частин мови та дієслів. Культура та сфера послуг.
- Тема1.Складне речення. Дієслова руху. Сторони світу. Подорожі (авто, бусом, коралем, літаком), екскурсії, походи.
- Тема 2.Ступені порівняння прикметників та прислівників. Мистецтво, музей, театр.
- Тема 3.Умовний спосіб дієслів. Мрії та плани на майбутнє. Дійсний спосіб дієслова. Дієприкметник.
- Тема 4. Давальний відмінок. Висловлення побажань, запитань, пропозицій. Послуги: пошта, перукарня, банк, СТО тощо.
Змістовий модуль 3. Синтаксис. Функції частин мови. Освіта, наука, охорона здоров’я. Країнознавство.
- Тема 1.Наказовий спосіб дієслів.
- Тема 2.Робота та безробіття. Співбесіда. Резюме. Автобіографія.
- Тема 3.Література та книги. Преса. Новини.
- Тема 4. Планую відпочинок. Резервування путівки, білетів. Відпочинок у селі. Минулий час дієслова. Подорож потягом.
- Тема 5. Польща. Свята і традиції. Привітання та побажання. Національна кухня.
- Тема 6.Побутові послуги. Побут, ремонт домашніх приладів. Плани на літо.
4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредити ЄКТС, практичні заняття – 40 год., самостійна робота студентів – 80 год.
5. Форма семестрового контролю: екзамен.
6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Вишневська Людмила Богданівна, асистент.
7. Перелік основної літератури:
- Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М. : АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
- Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль : «Крок», 2010. 194 с.
- Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Konwersacja. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль : «Крок», 2011. 217 с.
- Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
- Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ : «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
- Bąk P. Gramatyka Języka polskiego. – Lublin: Wiedza powszechna, 1997. 883 s.
- Dąbrowska A., Łobodzińska R. Polski dla cudzoziemców. Wrocław : Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej. 1995. 303 s.
- Dubisz S. Nauka o języku dla polonistów. Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
- Hącia A. Język polski. 365 ćwiczeń z gramatyki. Warszawa: Langenschiedt, 2004. 220 s.
- Garncarek P. Czas na czasownik. Kraków : UNIVERSITAS, 2000. 221 s.
- adacka H. Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. Warszawa: Książka i wiedza, 2006. 253 s.
- Janowska A., Pastuchowa M. Dzień dobry. Podręcznik do nauki języka polskiego dla początkujących. Katowice: Śląsk, 1999. 207 s.
- Język polski. Poradnik Profesora Andrzeja Markowskiego. Warszawa: Wilga, 2003. 256 s.
- Mędak S. Liczebnik też się liczy. – Kraków: UNIVERSITAS, 2004. 249 s.
- Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, PWN, Warszawa, 2005.
- Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. 193 s.
- Pelc T., Teraz polski!, Wing, Łodź, 1997.
- Pyzik J. Przygoda z gramatyką. Kraków: UNIVERSITAS, 1999. 462 s.
- Nowy słownik poprawnej polszczyzny, red. A.Markowski. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN, 2003. 1786 s.