АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ДРУГА ДІЛОВА ІНОЗЕМНА МОВА (ПОЛЬСЬКА)

1. Мета навчальної дисципліни:

Професійна мета:  здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Формувати у студентів професійну компетенцію шляхом ознайомлення їх з різними методами і прийомами навчання іноземної мови та залучення до виконання професійно орієнтованих завдань.

Виховна мета: здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.виховувати і розвивати у студентів почуття самосвідомості. Формувати вміння міжособистісного спілкування, необхідні для повноцінного функціонування як у навчальному середовищі, так і за його межами, що сприяє формуванню їх світогляду та ціннісних орієнтацій, розвитку мислення, пам’яті, уяви.

2. Вивчення дисципліни гарантуватиме здобуття студентами наступних компетентностей:

ПК 7. Здатність дотримуватися сучасних мовних норм (з іноземної та державної мови), володіти іноземною мовою на рівні не нижче С1, використовувати різні форми й види комунікації в освітній діяльності, обирати мовні засоби відповідно до стилю й типу тексту.

ПК 10. Здатність інтерпретувати й зіставляти мовні та літературні явища, використовувати різні методи й методики аналізу тексту.

ПК 13. Здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо).

Сфера реалізації здобутих компетентностей – викладання у середніх та вищих навчальних закладах.

3. Зміст навчальної дисципліни:

Змістовий модуль 1. Відміна та дієвідміна. Форми минулого та майбутнього часу дієслів. Форми множини іменників та прикметників. Висловлення власної думки. Висловлення негативної реакції.

  • Тема 1.Тема 1. Пошук помешкання. Оренда. Договір оренди. Інтер΄єр.
  • Тема 2.  Часові відношення: пори дня, року, тиждень, місяці, години тощо. Розклад дня. Планування.
  • Тема 3. Минулий та майбутній час дієслів. Канікули. Відпочинок. Спогади.
  • Тема 4. Місцевий відмінок. Просторові відношення: орієнтація в місті, на вулиці. Дім, квартира, кімната.
  • Тема 5. Особливості вживання доконаного  – недоконаного виду дієслів. Покупки: магазини, супермаркет. Назви продуктів та страв.
  • Тема 6. Перетин кордону. Інформаційні написи. Безособові форми дієслів.

Змістовий модуль 2.Відмінювання іменних частин мови. Форми дієслова. Типові схеми словосполучень. Форми іменних частин мови та дієслів. Культура та сфера послуг.

  • Тема1.Складне речення. Дієслова руху. Сторони світу. Подорожі (авто, бусом, коралем, літаком), екскурсії, походи.
  • Тема 2.Ступені порівняння прикметників та прислівників. Мистецтво, музей, театр.
  • Тема 3.Умовний спосіб дієслів. Мрії та плани на майбутнє. Дійсний спосіб дієслова. Дієприкметник.
  • Тема 4. Давальний відмінок. Висловлення побажань, запитань, пропозицій.  Послуги: пошта, перукарня, банк, СТО тощо.

Змістовий модуль 3. Синтаксис. Функції частин мови. Освіта, наука, охорона здоров’я. Країнознавство.

  • Тема 1.Наказовий спосіб дієслів.
  • Тема 2.Робота та безробіття. Співбесіда. Резюме. Автобіографія.
  • Тема 3.Література та книги. Преса. Новини.
  • Тема 4.  Планую відпочинок. Резервування путівки, білетів. Відпочинок у селі.  Минулий час дієслова. Подорож потягом.
  • Тема 5. Польща. Свята і традиції. Привітання та побажання. Національна кухня.
  • Тема 6.Побутові послуги. Побут, ремонт домашніх приладів. Плани на літо.

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредити ЄКТС, практичні заняття – 40 год., самостійна робота студентів – 80 год.

5. Форма семестрового контролю: екзамен.

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Вишневська Людмила Богданівна, асистент.

7. Перелік основної літератури:

  1. Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М. : АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
  2. Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль : «Крок», 2010. 194 с.
  3. Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Konwersacja. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль : «Крок», 2011. 217 с.
  4. Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
  5. Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ : «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
  6. Bąk P. Gramatyka Języka polskiego. – Lublin: Wiedza powszechna, 1997. 883 s.
  7. Dąbrowska A., Łobodzińska R. Polski dla cudzoziemców. Wrocław : Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej. 1995. 303 s.
  8. Dubisz S. Nauka o języku dla polonistów. Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
  9. Hącia A. Język polski. 365 ćwiczeń z gramatyki. Warszawa: Langenschiedt, 2004. 220 s.
  10. Garncarek P. Czas na czasownik. Kraków : UNIVERSITAS, 2000. 221 s.
  11. adacka H. Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. Warszawa: Książka i wiedza, 2006. 253 s.
  12. Janowska A., Pastuchowa M. Dzień dobry. Podręcznik do nauki języka polskiego dla początkujących. Katowice: Śląsk, 1999. 207 s.
  13. Język polski. Poradnik Profesora Andrzeja Markowskiego. Warszawa: Wilga, 2003. 256 s.
  14. Mędak S. Liczebnik też się liczy. – Kraków: UNIVERSITAS, 2004. 249 s.
  15. Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, PWN, Warszawa, 2005.
  16. Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. 193 s.
  17. Pelc T., Teraz polski!, Wing, Łodź, 1997.
  18. Pyzik J. Przygoda z gramatyką. Kraków: UNIVERSITAS, 1999. 462 s.
  19. Nowy słownik poprawnej polszczyzny, red. A.Markowski. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN, 2003. 1786 s.