АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
1. Мета курсу – забезпечити основи теоретичної та практичної підготовки студентів до викладання іноземної мови у школі, а також:
- сформувати у студентів знання теоретичних основ навчання іноземних мов і усвідомлення комплексного і прикладного характеру методики як науки;
- ознайомити студентів з історією розвитку методики, найвідомішими у сучасному світі методичними системами, підходами і тенденціями навчання іноземних мов;
- сформувати у студентів на основі засвоєних теоретичних знань професійно-методичні вміння вчителя іноземних мов; визначати і застосовувати методи, форми, прийоми і засоби навчання і контролю відповідно до умов і цілей навчання;
- розвивати творче методичне мислення студентів під час розв’язання різноманітних практичних завдань.
- озброїти майбутніх спеціалістів методичною термінологією і навичками її доцільного вживання у процесі педагогічної діяльності.
Міждисциплінарні зв’язки: практика усного та писемного мовлення, фонетика польської мови, практична та теоретична граматика польської мови, лексикологія польської мови, лінгвокраїнознавство.
2. Вивчення дисципліни гарантуватиме здобуття студентами наступних компетентностей:
ЗК 04 Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК 07 Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 08 Здатність працювати в команді та автономно.
ЗК 11 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ПК 1 Здатність формувати в учнів предметні компетентності.
ПК 2 Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання.
ПК 3 Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з іноземної мови та зарубіжної літератури.
ПК 4 Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з іноземної мови та зарубіжної літератури.
ПК 6 Здатність реалізовувати ефективні підходи (особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний) до викладання іноземної мови та зарубіжної літератури на підставі передового вітчизняного й міжнародного досвіду.
ПК 8 Здатність використовувати когнітивно-дискурсивні вміння, спрямовані на сприйняття й породження зв’язних монологічних і діалогічних текстів в усній та письмової формах (іноземною мовою, державною мовою), володіти методикою розвитку зв’язного мовлення учнів у процесі говоріння й підготовки творчих робіт.
ПК 11 Здатність доцільно використовувати й створювати сучасне навчально-методичне забезпечення (обладнання) для проведення занять.
Сфера реалізації здобутих компетентностей – викладання у середніх та вищих навчальних закладах.
3. Зміст навчальної дисципліни:
Змістовий модуль 1. Загальні засади організації процесу навчання іноземних мов у школі та формування навичок іншомовної мовленнєвої діяльності
- Тема 1. Методика навчання іноземних мов як наука. Цілі, програми і методи навчання іноземних мов
- Тема 2. Засоби навчання іноземних мов
- Тема 3. Планування та проведення уроку іноземної мови Контроль у навчанні іноземних мов та оцінювання якості роботи
- Тема 4. Формування іншомовної фонетичної компетенції.
- Тема 5. Формування іншомовної граматичної компетенції.
- Тема 6. Формування іншомовної лексичної компетенції
- Тема 7. Розвиток іншомовної компетенції в аудіюванні.
- Тема 8. Розвиток іншомовної компетенції у читанні.
- Тема 9. Розвиток іншомовної компетенції у говорінні: діалогічне мовлення і монологічне мовлення.
- Тема 10. Розвиток іншомовної компетенції у письмі.
- Тема 11. Розвиток немовних компетенцій
- Тема 12. Проблемні аспекти та типові помилки при вивченні польської мови
4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредити ЕКТС, 120 навчальних годин, з них лекції – 20 год, практичні заняття – 16 год., лабораторні заняття – 12 год, самостійна робота студентів – 72 год.
5. Форма семестрового контролю – екзамен.
6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: Стахнюк Наталія Олександрівна, кандидат філологічних наук.
7. Перелік основної літератури:
1. Seretny А., Lipińska E. ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków : UNIVERSITAS. 329 s.
2.Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego. Warszawa: PAN, 1980. 290 s.
3. Komorowska H. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa : Fraszka edukacyjna, 2002. 205 s.