АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ОСНОВИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

  1. Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів теоретичних знань про сутність, роль, функції науки й наукових досліджень у суспільному житті та їхній взаємозв’язок із практикою, навичок організації й проведення наукових досліджень.

До дисципліни «Основи наукових досліджень» мають бути вивчені «Українська мова за професійним спрямуванням», «Вступ до спеціальності» (для спец. 035 Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська). Зазначені дисципліни формують у студентів уміння і навички грамотного доцільного мовлення у ситуаціях професійної комунікації, збагачують їх знаннями про систему мови, основні мовні закони і норми.

  1. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.

Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності:

  1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
  3. Здатність планувати та управляти часом.
  4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні, пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  6. Визначеність та наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: Вміння реалізовувати комунікативний намір у ситуаціях навчально-трудової сфери комунікації.

  1. Сфера реалізації здобутих компетентностей під час трудовлаштування. Здобуті компетентності можуть бути реалізовані в ситуаціях наукової та навчальної комунікації.
  2. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Змістовий модуль № 1. Основи наукових досліджень

  • Тема 1. Основи наукознавства. Організація науково-дослідницької діяльності студентів. Види студентських досліджень.
  • Тема 2. Організація розумової праці здобувача вищої освіти першого (бакалаврського) рівня.
  • Тема 3. Основні етапи НДР здобувача вищої освіти.
  • Тема 4. Оформлення результатів НДР здобувача вищої освіти.
  • Тема 5. Інформаційне забезпечення НДР здобувача вищої освіти.
  • Тема 6. Особливості структурних частин наукової роботи.
  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 3 кредити, загальний обсяг годин – 90, аудиторних – 30, самостійна та індивідуальна робота – 60 год. Форма підсумкового контролю – залік.
  1. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання цієї навчальної дисципліни: Білоусова Тетяна Павлівна, кандидат філологічних наук, доцент.

Перелік основної літератури

  1. Білоусова Т. П., Маркітантов Ю. О. Основи наукових досліджень: навч. посіб. для організаторів та виконавців наукової роботи. Кам’янець-Подільський: Кам.-Под. держ. ун-т, інформаційно-видавничий відділ, 2003. 120 с.
  2. Білоусова Т. П. Основи наукових досліджень. Практикум : навч. посіб. для студ.-філологів. Кам’янець-Подільський : ТзОВ „Каліграф”, 2005. 237 с.
  3. Білоусова Т. П. Теорія і практика підготовки наукової роботи : навч. посіб. Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О. А., 2008. 244 с.
  4. Білоусова Т. П., Маркітантов Ю. О. Як підготувати наукову роботу : методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський : ПП Заріцький, 2007. 76 с.
  5. Студентська наукова робота: зміст – структура – форма : методичні рекомендації / уклад. Т.П. Білоусова. Кам’янець-Подільський, ПП «Медобори-2006», 2013. 152 с.