На допомогу студенту-практиканту!
ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В УМОВАХ КАРАНТИНУ
Студентам-практикантам:
- Ознайомитись зі шкільною документацією (плани вчителів, класного керівника, план виховної роботи в школі тощо) і в перші дні практики сформувати індивідуальний план.
- Взяти контакти вчителів і класного керівника прикріпленого класу, з’ясувати, на яких платформах (Google Classroom, Google Meet, Google for education, Zoom Video Communications), за допомогою яких месенджерів, у яких групах працювали учні класу з різних предметів під час карантину. З дозволу вчителів і батьків приєднатись до цих груп.
- Взяти дистанційно консультації у своїх керівників практики.
- Вчасно готувати конспекти навчальних і виховних заходів, надати їх керівникам для перевірки. За результатами перевірки й повторної консультації виправити недоліки та надіслати керівнику на затвердження.
- Розробляти власні авторські підбірки відео або текстового контенту, турбуватися про психоемоційний стан учнів і для цього виділяти більше часу на відповіді дітей, спільне обговорення виконаних навчальних завдань – це задоволить потреби учнів у спілкуванні, підтвердить їхню самооцінку, стимулювтиме внутрішню навчальну мотивацію, дасть можливість для емоційної розрядки. Щодо виховної роботи: бажане обговорення з учнями етичних соціальних та індивідуальних проблем, викликаних пандемією. Під час таких бесід особливу увагу варто звертати на питання соціальної справедливості, відповідальності, прийняття етичних рішень; а також на значенні міцних родинних стосунків як на основі взаємної підтримки в суспільстві.
- Працювати над професійною самоосвітою, виконанням індивідуальних завдань.
- Робити відеозапис залікових уроків і навчально-виховних заходів, що проводяться в дистанційній формі. Здійснення онлайн-занять з учнями варто узгодити письмовим дозволом батьків на зйомку, надісланому в електронному або відсканованому вигляді.
Я, ___________, дозволяю практиканту_________ здійснювати відеозапис онлайн-занять за участю моєї дитини. Запис може бути використаний для звіту про результати проходження практики.
Якщо дозволу батьків не буде, – підготувати презентацію Power Point з фотографіями екрану під час проведення занять і заходів (із зазначенням дати, теми, кількості учасників тощо).
- Сформувати папку зі звітними матеріалами в електронному вигляді, надати на перевірку керівникам практики. По закінченню карантину вся документація подається у паперовому варіанті та завіряється підписами керівників практики. Особливо слід звернути увагу на оформлення:
- щоденника практики (прибув – вибув, підписи, печатки; індивідуальний план, робочі записи про щоденну діяльність, 4 або 3 характеристики з підписами і печатками)
- звіту про практику з усіма підписами та печаткою навчального закладу.
- Старості групи практикантів створити вайбергрупу для обговорення результатів практичної діяльності, долучивши студентів групи і керівників.
- Взяти участь в онлайн-конференції із захисту практики.
Пам’ятати, що модель дистанційного навчання учнів в умовах карантину повинна бути більш гнучкою, спонукати учнів до самостійності, враховувати:
*індивідуальні та вікові потреби дітей,
*етику електронної взаємодії,
*захист інтересів учнів,
*етичні питання родинних і соціальних стосунків.
Бережіть себе! Дбайте про майбутнє!
Правила роботи освітніх закладів на період карантину
Викладачі допускаються до роботи тільки при наявності маски/ респіратора і проходженні температурного скринінгу перед початком занять. При температурі більше 37,2 або ознак ГРВІ співробітник не допускається в заклад. В «помаранчевих» зонах педагогам рекомендується використовувати захисні щитки.
Перед початком занять викладач повинен опитати учнів про самопочуття. У разі підтвердження діагнозу COVID-19 хоча б у одного учня весь клас відправляється на самоізоляцію.
Забороняється вхід до приміщення школи батькам або іншим супроводжуючим дитини, за винятком осіб з інвалідністю.
Переміщення між кабінетами слід мінімізувати – бажано проводити всі заняття протягом дня в одному кабінеті. По можливості, організовувати їх на відкритому повітрі.
При складанні розкладу використовувати модульний підхід з гнучким графіком початку і закінчення занять для різних класів.
НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ МАЮТЬ ДОТРИМУВАТИСЬ ТАКИХ ВИМОГ:
- наявність на всіх входах до закладу місць для обробки рук антисептиками з відповідними інструкціями;
- наявність рідкого мила і паперових рушників/ електросушарок в санітарних кімнатах;
- медпункти повинні бути оснащені безконтактними термометрами, антисептиками, засобами індивідуального захисту;
- обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів) в закритих приміщеннях, крім необхідних для функціонування закладів – педагогічних нарад, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу;
- використовувати запасні виходи, розмітку на підлозі, виділити зони переміщення для різних вікових категорій учнів – з метою забезпечити організований рух всередині будівлі;
- проводити дезінфекцію поверхонь, дверних ручок, столів, стільців, перил після занять в кінці робочого дня;
- обов’язкове провітрювання приміщень протягом 10 хвилин після кожного заняття;
- організувати в санітарних кімнатах і на вході до закладу місця збору використаних масок, рукавичок;
- розмістити плакати про респіраторну гігієну, етикет кашлю.
Як навчатимуться діти в червоних і помаранчевих карантинних зонах
Освітній процес в регіонах, районах, містах зі значним рівнем захворюваності коронавірусом буде проходити в обмеженому режимі.
Так, після переходу регіону до червоної зони в школах вводиться двотижневий карантин, і в цей час діти вчаться дистанційно.
У помаранчевій зоні шкільний навчальний процес організовується в звичайному форматі, викладачам рекомендовано носити прозорі захисні щитки.
Заборона на відвідування навчальних закладів групами більше 20 осіб у «помаранчевій зоні» стосується тільки закладів вищої освіти.
Перегляд зонування здійснюється кожні 14 днів за рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки.
Правила роботи освітніх закладів ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
В червні 2022 р. Міністерство освіти та науки України опублікувало лист «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього простору в 2022/23 навчальному році», в якому пріоритетними напрямками у діяльності закладів освіти визначаються:
– гарантування безпечних умов навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу;
– забезпечення якості освіти, яка буде впливати на перспективи добробуту нинішніх здобувачів освіти, їх родин, громад і країни в цілому впродовж десятиліть.
МОН акцентує увагу на викликах та загрозах, які є реальними для сучасного українського суспільства, зокрема:
- продовження воєнних (бойових) дій та можливих артилерійських обстрілів в межах окремих територій,
- загрози ракетно-бомбових ударів та діяльності диверсійно-розвідувальних груп, терористичних актів,
- можливі руйнування (пошкодження) критичної інфраструктури та обмеження у використанні енергоресурсів.
У листі МОН наголошено на таких аспектах освітньої діяльності:
-
- приділяти особливу увагу учням і студентам, які вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити місце навчання: їм гарантується, зокрема, організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною;
- провадити освітній процес максимально наближено до традиційного формату в будівлях, приміщеннях закладів освіти з урахуванням обмежень воєнного часу та безумовного забезпечення захисту учасників освітнього процес (в очному або змішаному (очно-дистанційному) форматах);
- провадити освітній процес у будівлях навчальних закладів тільки в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту, що можуть бути використані для укриття учасників освітнього процесу в разі включення сигналу «Повітряна тривога». Якщо таких приміщень не вистачає, навчальний час розподіляється в межах годин (змін) впродовж дня, годин (змін) і днів впродовж тижня, годин (змін), днів та тижнів впродовж місяця або семестру тощо;
- Забезпечити безумовне переривання освітнього процесу у разі включення сигналу «Повітряна тривога». Учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту і перебувати в них до скасування сигналу. За можливості, повністю або частково продовжити освітній процес в укритті. Після відбою)повернутись до приміщення закладу освіти та продовжити виконання розкладу занять з урахуванням необхідного корегування.
ДОКУМЕНТИ, ЩО РЕГЛАМЕНТУЮТЬ ПРАКТИЧНУ ПІДГОТОВКУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Доцент Барбара Янушкєвіч про особливості методики викладання польської мови (інтерв′ю)
Враження студентів про практикуЗахист Педагогічної практики (виробничої) студентами групи Pol1-B16 Захист “Навчальної ознайомлювальної педагогічної практики”
18 травня 2021 р. відбувся захист звітів про “Навчальну ознайомлювальну педагогічну практику” студентів спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (польська), яка проходила у НВК № 13 під керівництвом Ринди В.В. Результати практики такі: А – 2 студенти, В – 1. Якісний показник і абсолютна успішність – 100%. Захист засвідчив, що здобувачі вищої освіти успішно виконали програму практики і досягли успіхів у формуванні відповідних компетентностей, передбачених освітньою програмою.
Захист “Виробничої педагогічної практики”
25 жовтня 2021 р. в режимі онлайн-зустрічі відбувся захист Виробничої педагогічної практики здобувачів вищої освіти групи Pol1-B18. Практиканти поділилися враженнями про свою роботу на посаді вчителя польської мови та зарубіжної літератури в НВК №13, обговорили з керівниками – доцентами Савицькою О.В., Стахнюк Н.О., Білоусовою Т.П – труднощі, з якими стикалися, свої досягнення та пропозиції щодо покращення цього виду діяльності.
11 травня 2022 року в режимі онлайн-зустрічі відбувся захист Виробничої педагогічної практики здобувачів вищої освіти групи Ang2-B18. 4 практиканти викладали польську мову яке другу іноземну в НВК №13. Вони поділилися своїми враженнями:
Мирослава Побережна: Практика надала нам можливість набути цінного досвіду роботи в будь-яких умовах. Аід час одного з моїх уроків було оголошено тривогу, тож урок довелося перенести. Завдяки використанню ігрових методик вдалося зацікавити учнів, активізувати їх роботу. Вчителі надавали нам всебічну підтримку. Незважаючи на всі складнощі, я отримала цінний досвід, який використаю у майбутній професійній діяльності.
Палагнюк Віталій: В роботі мені дуже допомагало позитивне ставлення вчителів і дітей. Краще було б, безперечно, контактувати з ними безпосередньо, але за цих умов, вважаю, я справився добре.
19 вересня 2022 р. на платформі Google Meet відбулась настановна конференція з Виробничої педагогічної практики для здобувачів вищої освіти 4 курсу. Керівник практики факультету Тетяна Білоусова поінформувала присутніх про терміни проходження і захисту практики, навчальні заклади, де вона проходитиме, керівників від фахових кафедр університету, перелік і вимоги до оформлення звітної документації. Ознайомила зі змістом ліста Міністерства освіти і науки України «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього простору в 2022/23 навчальному році». Дала поради з техніки безпеки та охорони життя і здоров’я суб’єктів освітнього процесу. Здобувачі вищої освіти ставили уточнюючі запитання, на які отримували чіткі та вичерпні відповіді. Засідання пройшло у діловій і доброзичливій атмосфері.