На допомогу студенту-практиканту!

ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Студентам-практикантам:

  1. Ознайомитись зі шкільною документацією (плани вчителів, класного керівника, план виховної роботи в школі тощо) і в перші дні практики сформувати індивідуальний план.
  2. Взяти контакти вчителів і класного керівника прикріпленого класу, з’ясувати, на яких платформах (Google Classroom, Google Meet, Google for education, Zoom Video Communications), за допомогою яких месенджерів, у яких групах працювали учні класу з різних предметів під час карантину. З дозволу вчителів і батьків приєднатись до цих груп.
  3. Взяти дистанційно консультації у своїх керівників практики.
  4. Вчасно готувати конспекти навчальних і виховних заходів, надати їх керівникам для перевірки. За результатами перевірки й повторної консультації виправити недоліки та надіслати керівнику на затвердження.
  5. Розробляти власні авторські підбірки відео або текстового контенту, турбуватися про психоемоційний стан учнів і для цього виділяти більше часу на відповіді дітей, спільне обговорення виконаних навчальних завдань – це задоволить потреби учнів у спілкуванні, підтвердить їхню самооцінку, стимулювтиме внутрішню навчальну мотивацію, дасть можливість для емоційної розрядки. Щодо виховної роботи: бажане обговорення з учнями етичних соціальних та індивідуальних проблем, викликаних пандемією. Під час таких бесід особливу увагу варто звертати на питання соціальної справедливості, відповідальності, прийняття етичних рішень; а також на значенні міцних родинних стосунків як на основі взаємної підтримки в суспільстві.
  6. Працювати над професійною самоосвітою, виконанням індивідуальних завдань.
  • Робити відеозапис залікових уроків і навчально-виховних заходів, що проводяться в дистанційній формі. Здійснення онлайн-занять з учнями варто узгодити письмовим дозволом батьків на зйомку, надісланому в електронному або відсканованому вигляді.

Я, ___________, дозволяю практиканту_________ здійснювати відеозапис онлайн-занять за участю моєї дитини. Запис може бути використаний для звіту про результати проходження практики.

Якщо дозволу батьків не буде, – підготувати презентацію Power Point з фотографіями екрану під час проведення занять і заходів (із зазначенням дати, теми, кількості учасників тощо).

  1. Сформувати папку зі звітними матеріалами в електронному вигляді, надати на перевірку керівникам практики. По закінченню карантину вся документація подається у паперовому варіанті та завіряється підписами керівників практики. Особливо слід звернути увагу на оформлення:
  • щоденника практики (прибув – вибув, підписи, печатки; індивідуальний план, робочі записи про щоденну діяльність, 4 або 3 характеристики з підписами і печатками)
  • звіту про практику з усіма підписами та печаткою навчального закладу.
  1. Старості групи практикантів створити вайбергрупу для обговорення результатів практичної діяльності, долучивши студентів групи і керівників.
  • Взяти участь в онлайн-конференції із захисту практики.

Пам’ятати, що модель дистанційного навчання учнів в умовах карантину повинна бути більш гнучкою, спонукати учнів до самостійності, враховувати:

*індивідуальні та вікові потреби дітей,

*етику електронної взаємодії,

*захист інтересів учнів,

*етичні питання родинних і соціальних стосунків.

 Бережіть себе! Дбайте про майбутнє!

 

Правила роботи освітніх закладів на період карантину

Викладачі допускаються до роботи тільки при наявності маски/ респіратора і проходженні температурного скринінгу перед початком занять. При температурі більше 37,2 або ознак ГРВІ співробітник не допускається в заклад. В «помаранчевих» зонах педагогам рекомендується використовувати захисні щитки.

Перед початком занять викладач повинен опитати учнів про самопочуття. У разі підтвердження діагнозу COVID-19 хоча б у одного учня весь клас відправляється на самоізоляцію.

Забороняється вхід до приміщення школи батькам або іншим супроводжуючим дитини, за винятком осіб з інвалідністю.

Переміщення між кабінетами слід мінімізувати – бажано проводити всі заняття протягом дня в одному кабінеті. По можливості, організовувати їх на відкритому повітрі.

При складанні розкладу використовувати модульний підхід з гнучким графіком початку і закінчення занять для різних класів.

НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ МАЮТЬ ДОТРИМУВАТИСЬ ТАКИХ ВИМОГ:

  • наявність на всіх входах до закладу місць для обробки рук антисептиками з відповідними інструкціями;
  • наявність рідкого мила і паперових рушників/ електросушарок в санітарних кімнатах;
  • медпункти повинні бути оснащені безконтактними термометрами, антисептиками, засобами індивідуального захисту;
  • обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів) в закритих приміщеннях, крім необхідних для функціонування закладів – педагогічних нарад, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу;
  • використовувати запасні виходи, розмітку на підлозі, виділити зони переміщення для різних вікових категорій учнів – з метою забезпечити організований рух всередині будівлі;
  • проводити дезінфекцію поверхонь, дверних ручок, столів, стільців, перил після занять в кінці робочого дня;
  • обов’язкове провітрювання приміщень протягом 10 хвилин після кожного заняття;
  • організувати в санітарних кімнатах і на вході до закладу місця збору використаних масок, рукавичок;
  • розмістити плакати про респіраторну гігієну, етикет кашлю.

Як навчатимуться діти в червоних і помаранчевих карантинних зонах

Освітній процес в регіонах, районах, містах зі значним рівнем захворюваності коронавірусом буде проходити в обмеженому режимі.

Так, після переходу регіону до червоної зони в школах вводиться двотижневий карантин, і в цей час діти вчаться дистанційно.

У помаранчевій зоні шкільний навчальний процес організовується в звичайному форматі, викладачам рекомендовано носити прозорі захисні щитки.

Заборона на відвідування навчальних закладів групами більше 20 осіб у «помаранчевій зоні» стосується тільки закладів вищої освіти.

Перегляд зонування здійснюється кожні 14 днів за рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки

 

ДОКУМЕНТИ, ЩО РЕГЛАМЕНТУЮТЬ ПРАКТИЧНУ ПІДГОТОВКУ бакалаврів спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська)

1. ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка
2. НАСКРІЗНА ПРОГРАМА ПРАКТИКИ для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за освітньою програмою Мова і література (польська) спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська) галузі знань 01 Освіта
3. ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича). Програма для здобувачів вищої освіти 4 курсу спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська)
4. ДОДАТОК до програми ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича)
ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича) Програма + ДОДАТОК (PDF)
5. Інструктаж з техніки безпеки та охорони життя і здоров’я суб’єктів практичної підготовки

ДОКУМЕНТАЦІЯ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ

1. Договір на проведення практики студентів
2. Щоденник практики
3. Корисні посилання для практикантів
 

Доцент Барбара Янушкєвіч про особливості  методики викладання польської мови (інтерв′ю)

 Враження студентів про практикуЗахист Педагогічної практики (виробничої) студентами групи Pol1-B16