Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра слов’янської філології та загального мовознавства
1. Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Практика усного та писемного мовлення польської мови
Мова викладання – польська |
Викладачі | Ринда Вікторія Володимирівна
Контактний тел.: 096 80 60 834 |
Профайл викладачів | URL: https://slovfil.kpnu.edu.ua/rynda/ |
E-mail: | vitanika7@gmail.com |
Сторінка курсу в MOODLE | |
Консультації | Щопʼятниці о 16.00 |
2. Анотація до курсу
Курс «Практика усного та писемного мовлення польської мови» є необхідним для того, щоб студент отримав такі можливості і переваги:
- поглиблено оволодіти теорією та практикою використання іноземної мови;
- поглиблене оволодіння іноземною мовою
- в процесі викладання іноземної мови отримати знання з методики навчання і виховання, зарубіжної літератури в основній (базовій) школі; отримання умінь і навиків використання навчальних, наукових, методичних, мультимедійних, Інтернет-джерел і відповідного обладнання в освітньому процесі; умінь і навиків створення власного навчально-методичного забезпечення предмета; накопичення, узагальнення й передавання педагогічного досвіду з допомогою сучасних засобів.
3. Мета та цілі курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни «Практика усного та писемного мовлення польської мови» – формування професійних компетентностей майбутніх учителів іноземної мови (польської,) та зарубіжної літератури основної (базової) середньої школи; здобуття комунікативної мовленнєвої компетентності з польської мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатність удосконалювати й підвищувати власний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті.
4. Формат курсу
Стандартний курс (очний), з елементами дистанційного навчання в системі Moodle.
5. Результати навчання
Віідповідно до освітньої (освітньо-професійної / освітньо-наукової) програми: знання, уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення навчальної дисципліни є:
- здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з польської мови;
- здатність до критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності, оцінки педагогічного досвіду (вітчизняного, закордонного) у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури з метою професійної саморегуляції й свідомого вибору шляхів вирішення проблем у навчально-виховному процесі;
- здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо);
- знати мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку іноземної мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності;
- забезпечує діалог культур у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури, створює умови для міжкультурної комунікації;
- Організовує навчально-виховний процес у ЗНЗ, співпрацю учнів (вихованців), ефективно працює в команді (педагогічному колективі освітнього закладу, інших професійних об’єднаннях);
- володіє методиками білінгвального й інтегрованого навчання мови й фахового змісту, дидактикою багатомовності та методикою паралельного вивчення споріднених мов, методикою роботи в гетерогенному (змішаному) навчальному середовищі;
Вид підсумкового контролю – залік (1); екзамен – (2)
6. Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу |
денна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Освітня програма: Середня освіта (Польска мова і зарубіжна література).
Спеціальність: 014.Середня освіта. (Мова і література (польська). |
Рік навчання/ рік викладання | Другий |
Семестр вивчення | третій, четвертий |
нормативна/вибіркова | нормативна |
Кількість кредитів ЄКТС | 14,5 |
Загальний обсяг годин | 435 |
Кількість годин навчальних занять | 214 |
Лекційні заняття | – |
Практичні заняття | 104+110 |
Семінарські заняття | 0 год. |
Лабораторні заняття | 0 год. |
Самостійна та індивідуальна робота | 221(106+115) |
Форма підсумкового контролю | Екзамен (3), залік (4) |
7. Пререквізити курсу
До курсу «Практика усного та писемного мовлення польської мови» мають бути вивчені шкільні курси вивчення іноземної мови, української мови, практична фонетика польської мови, вступ до мовознавства; історія Польщі; лексикологія, лінгвокраїнознавство стилістика, теоретична граматика, практична граматика польської мови; іноземна мова (теорія і практика), методика викладання іноземної мови, теорія літератури, історія зарубіжної літератури.
8. Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
9. Політики курсу
- Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт: конспект, план, словник термінів і понять.
- Академічна доброчесність. Очікується, що одні роботи студентів матимуть характер відтворення (план, конспект, словник), реферування з елементами власних міркувань (реферат), інші – будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями (есе). Неприпустимі відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування, незалежно від масштабів плагіату чи обману.
- Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом. В разі пропуску занять або ж невиконання завдань студент перескладає заборгованість у формі, визначеній викладачем.
- Поведінка в аудиторії. Очікується, що студенти будуть поводитись в аудиторії відповідно до норм академічного спілкування, не порушуватимуть дисципліну, з повагою ставитимуться до однокурсників і колег.
- Література.
- Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
10. Схема курсу
Дата /
кількість акад. год. |
Тема, план | Форма
заняття |
Матеріали | Література, Інтернет-
ресурси |
Завдання,
год |
Вага оцінки
(балів) |
Термін виконання | |
Згідно роз-кладу |
Змістовий модуль 1. |
Відповідно плану занять і консуль
тацій |
||||||
2 год. | Temat 1. Omówienie organizacji pracy: programu, metod, warunków zaliczenia przedmiotu. Powtórzenie iutrwalenie dotychczasowego materiału (1 rok). | Практичне
заняття |
Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A2+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], c. 3;
[13], 5-8 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів
|
||
2 год. | Temat 2. Przedstawmy się. Narzędnik. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L-1., c. 6-7;
[3], 56,54 |
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів | |||
2 год. | Temat 3. Wygląd, charakter, zainteresowanie. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c.8; [13], 12
[5].,с.6-9 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 4. Nawiązanie kontaktu. Pytanie o adresy (mailowy, tradycyjny). | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c. 11; [10], 26-28
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 5. Wyrażanie preferencji. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c.9-12, L.1; [E.Galat], c.38
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 6. Narodowości. Powtórzenie: przymiotniki polski, polska i t.p. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.1; [E.Galat], c.27 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 7. Dopełniacz jest wszędzie. Kataklizmy. Dopełniacz rzeczowników r.n. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c. 14-15, L.2; [3], c-64,76 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 8. Relacjonowanie zdarzeń. Dopełniacz rzeczowników r.m. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c. 16-17;L2 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 9. Opowiadanie o rodzinie. Dopełniacz rzeczowników r.ż. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c. 17-18, [3], c.97
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 10. Biografia. Podsumowanie: dopełniacz liczby mnogiej i pojedynczej. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c. 19; L.1; [3], c.107 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 11. Teatr żywych fotografii. Kino, film. Zdania celowe | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.3; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 12. W kasie kina. Przyimki dynamiczne i statyczne. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.3; [E.Galat], c.106 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 13. Kino, film, streszczenie. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c. 22, L.3; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 14. Porównywanie. Wyrażanie własnej opinii. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], c. 23; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 15. Dwaj, trzej czterej. Liczebnik. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.4; [3], c.268-271 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 16. Budowanie definicji. Mianownik liczby mnogej rzeczowników niemęskoosobowych. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.4;
[3], 140 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 17. Opis. Mianownik liczby mnogej rzeczowników niemęskoosobowych. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.4; [3], 177 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 18. Nazwy zawodów. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.4; [13], c.31 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 19. Sport. | Практичне
заняття |
[1 Stelmach], L.4; [E.Galat], c.88-106 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 20. Znane polskie sportowcy. | Практичне
заняття |
[10], 198-204 ttps://www.youtube.com/watch?v=8V1ir4GFa1Y | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 21. Plan dnia. Pory dnia (powtórzenie), miesiący (w styczniu)…. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A2+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[[E.Galat], c.74-88;
|
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
||
2 год. | Temat 22. Jacy oni są straszni. Mianownik liczby mnogiej przymiotników męskoosobowych. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.5; [3], c. 179, 184 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 23. Definiowanie. Wyrażanie opinii. (Utrwalenie). Konstrukcje: ktoś, kto/, człowiek, który. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.5; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 24. Opis ludzi. Przymiotniki typu: znajomy, bezdomny. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.5; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 25. Cechy charakteru. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.5; [10], c.77-82 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 26. Blok gramatyczny. Ćwiczenia utrwalające. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.5; [5], c.37-41 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
Sprawdzian. МКР 1. | Комплекс завдань МКР | Письмова модульна контрольна робота. | 15
|
|||||
|
Змістовий модуль 2. |
|||||||
2 год. | Temat 1. Dzień komisji edukacji narodowej. Historia powstania. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego
dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A1+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], L.6;
|
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
||
2 год. | Temat 2. Mówienie na temat edukacji i wykształcenia. Rzeczowniki odczasownikowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.6, | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 3. Komputer, internet. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.6 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 4. System edukacji w Polsce. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.6 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 5. Stosowanie gadżetów w szkole. Wyrażanie opinii. (Powtórzenie). | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.6; ; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 6. Praca. Życiorys. CV. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.6; [10],325-331 [ | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 7. Rozmowa o pracę. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.7; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 8. Praca i zatrudnienie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.7; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 9. Praca a zarobki. Typy przedsiębiorstw. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.7; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 10. Życiorys, list motywacyjny CV. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.7; [10], 333-334 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 11. Utrwalenie dotychczasowego materiału. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.7; [10], 335-336 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 12. Ja swoje wiem! Biernik. Zaimek swój. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.8, [10], 324 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 13. Wywiad. Opowiadanie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.8; [10], 322-323 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 14. Pochodzenie, drzewo genealogiczne. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.8; [Polski..], 53-54 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 15. Rodzina. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.8; [Polski..], 54-56 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 16. Informacja o sobie. Idiomy ze słowem swój. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.8; 93; [Polski..], 56-57 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 17. Nie zapomnij paszportu! lotnisko. Tryb rozkazujący. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.9 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 18. Nakazy, zakazy, polecenia. Czasowniki niefleksyjne: trzeba, można, warto, należy, powinno się. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.9; [E.Galat], c.138-152 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 19. Podróże, parkowanie, sprzęt kempingowy. Tabliczki informacyjne. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.9, c. 97;
[E.Galat], c.138-152 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 20. Lotnisko. Dworzec kolejowy, autobusowy. Informacja. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.9, [E.Galat], c.138-152 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
Temat 21. Rezerwacja hotelu. Usługi obowiązkowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.9; [Polski..], 102-105 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
Temat 22. Kocham Cię Polsko! Wołacz l.p i l. mn | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.10; | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
Temat 23. Prośba o informacje. Wysłanie wiadomości. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.10 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
Temat 24. Atrakcje turystaczne Polski. Miejscownik (powtórzenie). | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.10; [E.Galat], c.138-152 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
Temat 25. Listy, maile, SMS-y. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.10; | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
Temat 26. Blok gramatyczny. Ćwiczenia utrwalające. | Практичне заняття | [E.Galat], c.27-38, [3], 355-356 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
Sprawdzian. МКР 2. | Письмова модульна контрольна робота+ усне опитування. | 15
|
||||||
Екзамен | 40
|
|||||||
Згідно розкладу | ІІ семестр | Відповідно плану занять і консуль
тацій |
||||||
Змістовий модуль 1. | ||||||||
4 год. | Temat 1. Wejść czy wyjść? Czasowniki ruchu. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A2+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], L.11; [3 Pyzik J.], c.74-88
|
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
||
2 год. | Temat 2.Relacjonowanie z użyciem czasowników ruchu. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.11; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 3. Turystyka, wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.11; [3 Pyzik J.], c.74-88 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 4. Wjazd czy wyjazd? środki transportu. Czasowniki ruchu. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.12; [3 Pyzik J.], c.97-167
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 5. Pytanie o drogę. Ruch drogowy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.12[3 Pyzik J.], c.97-167 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 6. Środki transporu. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.12; [3 Pyzik J.], c.97-167 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 7. Stacja benzynowa. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.12; c. 81-82[3 Pyzik J.], c.97-167 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 8. Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie. Negacja (powtórzenie). | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.12; c. 81-82[3 Pyzik J.], c.97-167 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 9. Składanie reklamacji. Blog o transporcie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.12, [3 Pyzik J.], c.97-167 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 10. Komu bije dzwon? Celownik liczby pojedynczej. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13; [3], с.154-158 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 11. Mówienie o życiowych problemach. Celownik liczby mnogiej. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13, [3], с.154-158 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 12. Wydarzenia losowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13Б [3], с.154-158 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 13. Relacje międzyludzkie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13; [3], с.154-158 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 14. Wolontariat. Harcerzy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13; [3], с.154-158 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 15. Zaduszki. Polski tradycje – zaduszki. Zaimek się, siebie. | Практичне заняття | [Stelmach], L.14; [3], с.239-243 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
4 год. | Temat 16. Historia powojenna. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14; [3], с.239-243 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 17. Wiedza o Polsce. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14; [3], с.239-243 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 18. Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych. Przyimki. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14; [3], с.239-243 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 19. Święta państwowe i religijne. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14; [3], с.239-243 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 20. Wesołych. Świąt! Polskie tradycje świąteczne. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.15; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 21. Powtórzenie dat i trybu rozkazującego formy bezosobowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.15; [3], с.398-408
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 22. Składanie życzeń. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.15; [3], с.398-408 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 23. Regionalne tradycje świętowania. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.15; [3], с.398-408 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 24. Blok gramatyczny. Ćwiczenia utrwalające. | Практичне заняття | [3 Pyzik J.], c.167-169 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
Sprawdzian. МКР 1. | Комплекс завдань МКР | Письмова модульна контрольна робота | 20 | |||||
Самостійна робота | 5 | |||||||
Змістовий модуль ІІ. |
||||||||
2 год. | Temat 1. Przygody. Wspomnienia przeżycia. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A2+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], L.16 | Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
||
2 год. | Temat 2. Perepetie, przygody, określenie czasu. Spójniki. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.16; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 3. Opis sytuacji. Spójniki (powtórzenie). | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.16 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 4. Trochę historii. Wiedza o Polsce. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.17; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 5. Opowiadanie o przeszłości. Aspekt. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.78-79, L.17;[10]с.183-185 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 6. Polityka i społeczeństwo. Aspekt. Aspekt w trybie rozkazującym | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.17; [10]с.159-161 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 7. Widomości. Czasownik. Powtórzenie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.17; [10]с.159-161 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 8. Królestwo zwierząt. Nazwy zwierząt. Rekcja liczebników. Daty –powtórzenie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.18
[3], c. 298-303 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 9. Idiomy. Odmiana rzeczowników typu „zwierze”. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.18; [3], c. 64-67 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 10. Ubrania. Futro. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.18
[3], c. 64-67 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 11. Rezerwaty przyrody Polski. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.18
[3], c. 398-408 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 12. Zielono mi! ekologia ochrona środowiska. Zdania warunkowe. Tryb warunkowy | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19; [3], c. 398-408 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 13. Wyrażanie oburzenia, hipotez, przypuszczeń. Zdania typu: jeżeli…to. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19; [3], c. 398-408 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 14. Ekologia, ochrona środowiska. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.1 [3], c. 398-408 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 15. Agroturystyka. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 16. Rysopis Polaka–konsumenta. Partykuła: byle. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20
[10], c. 117-121 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 17. Zakupy, reklamacje. Porównywanie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20
[10], 110-112 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 18. Sprzęty i urządzenia domowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 19. Sklepy. Zdania podrzędnie, złożone. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 20. Sztuka a piractwo. Imiesłów przymiotnikowy bierny. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.21, [10], 112-113 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 21. Film, teatr, emocje, piractwo internetowe. Strona bierna. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.21,
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 22. Rozmowa o filmie i teatrze. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.21 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 23. Dyskusja o sztuce. Imiesłów. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.22; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 24. Muzeum? Dlaczego nie! Rzeczowniki zakończone na –um. | Практичне заняття | 1 Stelmach], L.22; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 25. Malarstwo, wystawy, wernisaże, fotografia. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.22 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 26. Wyrażanie podziwu i uznania. Elementy składni. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.22 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 27. Blok gramatyczny. Ćwiczenia utrwalające. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.22; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
2 год. | Temat 28. Powtórzenie wiadomości. Informacje na temat egzaminów certyfikowanych. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.23; [10], 117-121 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||
Sprawdzian. МКР 2. | Комплекс завдань МКР | 20 | ||||||
Самостійна робота | 5 | |||||||
Залік | 100 | |||||||
11. Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу: участь в роботі впродовж семестру залік (2) (виставляється за результатами поточної успішності і МКР відповідно до правил оцінювання) –екзамен (1) – 40; залік (2) 100 (балів)
Критерії оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час практичних занять
Рівні навч. досягнень | Оцінка в балах | Критерії оцінювання |
Початковий (понятійний) | 1 | Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. |
2 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача на рівні „так” чи „ні”; може самостійно знайти в підручнику відповідь. | |
3 | Студент намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання вправ, дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 4 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі. |
5 | Студент знає більше половини навчального матеріалу, розуміє сутність навчальної дисципліни, може дати визначення понять, категорій (однак з помилками); вміє працювати з підручником, самостійно опрацьовувати частину навчального матеріалу; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. | |
6 | Студент розуміє основні положення навчального матеріалу, може поверхнево аналізувати матеріал, робить певні висновки; відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою; самостійно відтворює більшу частину матеріалу; вміє застосовувати знання під час виконання вправ за алгоритмом, користуватися додатковими джерелами. | |
Достатній (алгоритмічно дієвий) | 7 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. |
8 | Знання студента досить повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; вміє аналізувати, робити висновки; виконувати різні види аналізу, його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями; вміє самостійно працювати. | |
9 | Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання у дещо змінених ситуаціях, вміє аналізувати і систематизувати інформацію, робить аналітичні висновки, використовує загальновідомі докази у власній аргументації; чітко тлумачить наукові поняття, категорії, формулює закони; може самостійно опрацьовувати матеріал, виконує прості творчі завдання; має сформовані типові навички. | |
Високий (творчо-професійний) | 10 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних мовних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси наукової діяльності; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
11 | Студент володіє узагальненими знаннями з навчальної дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях; вміє знаходити джерела інформації та аналізувати їх, ставити і розв’язувати проблеми, застосовувати вивчений матеріал для власних аргументованих суджень у практичній діяльності; спроможний за допомогою викладача підготувати виступ на студентську наукову конференцію; самостійно вивчити матеріал; визначити програму своєї пізнавальної діяльності; оцінювати різноманітні явища, процеси; займає активну життєву позицію. | |
12 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; розвиває свої здібності й нахили; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів за виконання
модульної контрольної роботи
Оцінка
в балах |
Критерії оцінювання |
12 | Студент володіє матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними, знає близько половини навчального матеріалу, намагається виконувати завдання на основі елементарних знань і навичок. Виконав 60% завдань тестів. |
14 | Студент володіє початковими знаннями, розуміє основні положення навчального матеріалу, але його знання уривчасті. Виконав 70% тестів. |
16 | Знання студента досить повні, він правильно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, володіє термінологією. Виконав 80% тестів. |
18 | Студент вільно володіє вивченим матеріалом; може виконувати різні види завдань, у т. ч. прості творчі завдання; має сформовані типові навички. Виконав 90% тестів. |
20 | Студент має системні, дієві знання, використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. Виконав 100% тестів, завдань. |
Примітка: | Під час оцінювання викладач оцінює такий вид діяльності як «говоріння» (враховуючи вимову і артикуляцію….) |
Оцінювання самостійної роботи
Самостійна робота оцінюються за 10-бальною шкалою. Враховується ступінь засвоєння матеріалу, опрацювання літератури, використання ТЗН та наочності при викладенні результатів проведеної роботи.
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час семестрового екзамену
Рівні навчальних досягнень | Оцінка в балах | Критерії оцінювання |
Початковий
(понятійний) |
0-23 |
Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. Не усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, не робить спроб розповісти суть питання. |
24-26 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача. Намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 27-29 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. Відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою. |
Достатній (алгоритмічно -дієвий) | 30-33 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. Вміє аналізувати, робити висновки; його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями. |
Високий (творчо-професійний) | 34-36 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
37-40 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Можливість та алгоритм покращення оцінок. Якщо студент отримав за якийсь вид роботи (окрім семестрового екзамену) оцінку, яка його не влаштовує, він може покращити її наступним чином:
- Під час консультації опрацювати тему, з якої отримав незадовільну оцінку (3 і нижче);
- Виконати подібне письмове завдання з тієї ж теми;
- Участь у громадських загально факультетських і загально університетських заходах, які вимагають знання польської мови.
Умови допуску до підсумкового контролю: активність впродовж семестру, відвідування/відпрацювання усіх практичних занять, виконання інших видів робіт, передбачених навчальним планом з цієї дисципліни.
12. Список рекомендованої літератури
Основна
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik studenta, Kraków 2010.
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik nauczyciela, Kraków 2010.
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik zeszyt ćwiczeń, Kraków 2010.
- Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa 2003.
- Stempek I.,Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., Polski krok po kroku A1, A2. Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 180 s.
- Stempek I.,Grudzień M. Polski krok po kroku A1,A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s.
- Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 1. – Kraków : Glossa, 2018. – 72 s.
- Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 2. – Kraków : Glossa, 2018. – 80 s.
- Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. – Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. – 193 s.
- Lipińska E., Dąbska E.G. Kiedyś wrócisz tu … cz.1. + CD. – Kraków : Wydawnictwo: UNIVERSITAS , 2013. – 282 s.
- Seretny A. Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców B1. – Kraków : Wydawnictwo: Prolog, 2016. – 254 s.
- Pyzik J. Przygoda z gramatyką. – Kraków: UNIVERSITAS, 1999. – 462 s.
Додаткова:
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.1. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 328 с.
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.2. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 520 с.
- Алла Кравчук «Польська мова. Граматика з вправами». Підручник для вищих навчальних закладів. Київ-фірма «ІНКОС», 2015р. 454с.
- Ерома Ж. Польский язык. Правильное произношение. Język polski. Poprawna wymowa : пособие. Ж.И. Ерома, С.К. Трофимец. Гродно: ГрГУ, 2010. 99 с.
- Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М.: АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
- Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль: «Крок», 2010. 194 с.
- Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль: «Крок», 2011. 217 с.
- Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
- Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ: «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
- Сухарєва С., Яручик О., Цьолик Н. Польська мова. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Луцьк: «Вежа-друк», 2019. 435 с.
- Budzianka K., Olaczek H., Wróblewska E. Przygody Krystyny, Pawła i Reksa. Wybór tekstów do nauki języka polskiego dla cudzoziemców. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1996. 61 s.
- Dubisz S. Nauka o języku dla polonistó Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
- Ostaszewska D., Tambor J. Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. 2000. 142 s.
- Karczmarczuk, Wymowa polska z ćwiczeniami. B.Karczmarczuk. Lublin: Wydawnictwo Polonia, 1987. 144 s.
- Mizerski W. Język polski. Encyklopedia w tabelach. Wydawnictwo Adamantan, Warszawa, 2000. 511 s.
Аудіовізуальні джерела:
Кравчук А. Польська мова. Підручник для вищих навчальних закладів. Київ. «Інкос», 2015р. (З диском СД.)
Miodunka W. Uczmy się polskiego. Warszawa, 1996. (Видеокурс польского языка)
Polish Lessons. Polish alphabet. Unit 1-45.