Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра слов’янської філології та загального мовознавства
1. Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | «Практика усного та писемного мовлення польської мови»
Мова викладання – польська |
Викладачі | Ринда Вікторія Володимирівна
Контактний тел.: 096 80 60 834 |
Профайл викладачів | URL: https://slovfil.kpnu.edu.ua/rynda/ |
E-mail: | vitanika7@gmail.com |
Сторінка курсу в MOODLE | |
Консультації | Щопʼятниці о 16.00 |
2. Анотація до курсу
Курс «Практика усного та писемного мовлення польської мови» є необхідним для того, щоб студент отримав такі можливості і переваги:
- поглиблено оволодіти теорією та практикою використання іноземної мови;
- поглиблене оволодіння іноземною мовою
- в процесі викладання іноземної мови отримати знання з методики навчання і виховання, зарубіжної літератури в основній (базовій) школі; отримання умінь і навиків використання навчальних, наукових, методичних, мультимедійних, Інтернет-джерел і відповідного обладнання в освітньому процесі; умінь і навиків створення власного навчально-методичного забезпечення предмета; накопичення, узагальнення й передавання педагогічного досвіду з допомогою сучасних засобів.
3. Мета та цілі курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни «Практика усного та писемного мовлення польської мови» – формування професійних компетентностей майбутніх учителів іноземної мови (польської,) та зарубіжної літератури основної (базової) середньої школи; здобуття комунікативної мовленнєвої компетентності з польської мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатність удосконалювати й підвищувати власний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті.
4. Формат курсу
Стандартний курс (очний), з елементами дистанційного навчання в системі Moodle.
5. Результати навчання
Віідповідно до освітньої (освітньо-професійної / освітньо-наукової) програми: знання, уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення навчальної дисципліни є:
- здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з польської мови та зарубіжної літератури;
- здатність до критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності, оцінки педагогічного досвіду (вітчизняного, закордонного) у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури з метою професійної саморегуляції й свідомого вибору шляхів вирішення проблем у навчально-виховному процесі;
- здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо);
- знати мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку іноземної мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності;
- забезпечує діалог культур у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури, створює умови для міжкультурної комунікації;
- Організовує навчально-виховний процес у ЗНЗ, співпрацю учнів (вихованців), ефективно працює в команді (педагогічному колективі освітнього закладу, інших професійних об’єднаннях);
- володіє методиками білінгвального й інтегрованого навчання мови й фахового змісту, дидактикою багатомовності та методикою паралельного вивчення споріднених мов, методикою роботи в гетерогенному (змішаному) навчальному середовищі;
Вид підсумкового контролю – залік (1); екзамен – (2)
6. Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу |
денна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Освітня програма: Середня освіта (Польска мова і зарубіжна література).
Спеціальність: 014 Середня освіта (Мова і література (польська). |
Рік навчання/ рік викладання | Перший 2019-2020 |
Семестр вивчення | Перший, другий |
нормативна/вибіркова | нормативна |
Кількість кредитів ЄКТС | 16,5 |
Загальний обсяг годин | 495 год. |
Кількість годин навчальних занять | 248 год. |
Лекційні заняття | – |
Практичні заняття | 120+128 |
Семінарські заняття | – |
Лабораторні заняття | – |
Самостійна та індивідуальна робота | 247 (117+130) |
Форма підсумкового контролю | Залік (1), екзамен (2) |
7. Пререквізити курсу
До курсу «Практика усного та писемного мовлення польської мови» мають бути вивчені шкільні курси вивчення іноземної мови, української мови, практична фонетика польської мови, вступ до мовознавства; історія Польщі; лексикологія, лінгвокраїнознавство стилістика, теоретична граматика, практична граматика польської мови; іноземна мова (теорія і практика), методика викладання іноземної мови, теорія літератури, історія зарубіжної літератури.
8. Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
9. Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт: конспект, план, словник термінів і понять.
Академічна доброчесність. Очікується, що одні роботи студентів матимуть характер відтворення (план, конспект, словник), реферування з елементами власних міркувань (реферат), інші – будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями (есе). Неприпустимі відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування, незалежно від масштабів плагіату чи обману.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом. В разі пропуску занять або ж невиконання завдань студент перескладає заборгованість у формі, визначеній викладачем.
Поведінка в аудиторії. Очікується, що студенти будуть поводитись в аудиторії відповідно до норм академічного спілкування, не порушуватимуть дисципліну, з повагою ставитимуться до однокурсників і колег.
Література.
Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
10. Схема курсу
Дата /
кількість акад. год. |
Тема, план | Форма заняття | Матеріали | Література
Інтернет- ресурси |
Завдання,
год |
Вага оцінки
(балів) |
Термін
вико- нання |
||
Згідно розкладу |
І курс Змістовий модуль 1. |
Відпо-
відно до плану занять і консуль- тацій
|
|||||||
2 год. | Temat 1. Omówienie organizacji pracy: programu, metod, warunków zaliczenia przedmiotu. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A1+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], c. 8;
[10], 18-20 |
Виконати завдання за планом ПЗ
Конспект, термінологічний словник
|
12 балів
|
|||
2 год. | Temat 2. . Pierwszy dzień w szkole. Alfabet. Liczebniki 0-10. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 9;
[10], 21 |
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів | ||||
2 год. | Temat 3. Powitania, pożegnania, akcent w języku polskim. Polskie wyrazy grzecznościowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.10; [10], 22-25
[5].,с.6-9 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 4. Podstawowe zwroty. Przedstawianie się. Czasownik „jestem” w czasie teraźniejszym. Zaimek „się”. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 11; [10], 26-28
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 5. Cześć, skąd jesteś? Gdzie mieszkasz? Części mowy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.12-14; [10], 29-32
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 6. Skąd jesteś? Dane osobowe. Zaimki osobowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 15-16; [10], 33-34 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 7. Co słychać? Czasownik być w czasie teraźniejszym, przyszłym i przeszłym. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 17; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 8. Dane osobowe. Liczebniki 11-29. Ćwiczenia gramatyczne. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 18-19; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 9. Mami, kto to jest? Co to jest? Czy to jest? Rzeczownik. Kategorie gramatyczne. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 20-21
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 10. Rzeczy w szkole. Mianownik liczby pojedynczej. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 22 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 11. Kolory. Podstawowe przymiotniki. Kategorie gramatyczne przymiotników | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.23-25 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 12. Ten, ta to. Mianownik liczby pojedynczej rzeczowników i przymiotników. Nazwy przypadków. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.26-27 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 13. Jaki jesteś? Prymiotniki. Grupy prymiotników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 28-29 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 14. Opis osoby. Konjugacji czasowników. Konjugacja –ę, –isz/ysz. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 30-31 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 15. Prezentacja siebie i innych. Przymiotniki. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.32; [3], c.51-53; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 16. Jesteś instruktorem tanga? Zawody. Narzędnik liczby pojedynczej. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 34
[3], c.166-170 |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 17. Kim jesteś? Liczebniki. Liczebniki 20-100. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 35-36 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 18. Czym się interesujesz? Zainteresowania | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 37 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 19. Ile masz lat? Formy: rok, lat, lata. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 38 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 20. Blok gramatyczny. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 39
[10], c. 31,34, 35-37
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
Sprawdzian. МКР 1. | Комплекс завдань МКР | Письмова модульна контрольна робота | 15
|
||||||
Змістовий модуль 2. |
|||||||||
2 год. | Temat 1. Co robisz? Podstawowe czasowniki. Konjugacje czasowników: -m; sz; -e, -esz; -ę, -isz/-ysz. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A1+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], c. 40; [3], c.313
|
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
|||
2 год. | Temat 2. Nudze się! Co lubisz robić? | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.41-42 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 3. Hobby. Wyrażania posiadania.Zaimki mój, twój… | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.43-44 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 4. Sport. Gram w…. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.45; [3], c.158 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 5. Małe zakupy. Ile kosztuje? | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.46; [3], c.268 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 6. Kiosk. Biernik liczby pojedynczej rzeczowników i przymiotników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 47; [3], c.268-269 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 7. Zakupy. Galereia handlowa. Liczebniki 100-1000. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 48-49 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 8. Odmiana słów „tysiąc, miesiąc”. Nazwy misięcy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 50-51 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
2 год. | Temat 9. Mami, jesteś głodna? Grupy zaimków. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.52-53 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 10. Posiłki. Jedzenie. Kształty. | Практичне заняття | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | |||||
2 год. | Temat 11. Z czym jesz kanapkę? Wyrażenie preferencji. Narzednik liczby mnogiej rzeczowników i przymiotników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.54-55; [3], c.72-76 | Виконати завдання за планом ПЗ | 12 балів | ||||
2 год. | Temat 12. Przymiotniki odrzeczownikowe. Czasowniki: jeść, pić, woleć. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.56-57; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 13. Lubisz marchewkę? Rzeczowniki liczby pojedynczej. Deklinacja rzeczowników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 58-60 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 14. Zakupy. Supermarket. Rzeczowniki liczby mnogiej. Deklinacja. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.61-60 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 15. Owoce. Warzywa. Rzeczowniki męskoosobowe i niemęskoosobowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 62-63 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 16. Moje mieszkanie. Sprzęt domowy. Klasyfikacja części mowy. | Практичне заняття | [10], 48-53 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 17. Uwielbiam polskie jedzenie. Dopełniacz liczby pojedynczej. Negacja. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 64-65; [10], 90-92 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 18. Kawiarnia. Restauracja. Dopełniacz liczby mnogiej. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 67-68; [10], 92-95 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 19. Przepisy. Zaimki osobowe w narzędniku. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 69; [10], 95-101 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 20. Blok gramatyczny. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [10], 56-59, 102-104 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
Sprawdzian. МКР 2. | Комплекс завдань МКР | Письмова модульна контрольна робота. | 20
(min. 12) |
||||||
Змістовий модуль 3. |
|||||||||
2 год. | Temat 1. Rodzina. Czyj? Czyja? Czyje? Zaimki dzierżawcze. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A1+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], c. 70-71, L.11; [3], c.259-267
|
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
|||
2 год. | Temat 2. Pory dnia. Jak często? Kiedy? Prysłówki. Zawsze, zwykle…. nigdy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.11, c.72-74 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 3. Lepiej być niż mieć. Odmienne i nieodmienne części mowy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.11; c.75-76 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 4. Być albo nie być…Jak dzielimy części zdania. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.11c.77; [3], c. [3], c.259-267 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 5. Co robisz w poniedziałek o ósmej? Liczebnik. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.78-79, L.12; [3], c.268 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 6. Umawianie się na spotkanie. Liczebniki porządkowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 80; [3], c.303-305 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 7. Zapraszanie. Krótkie formy użytkowe. SMS. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 81-82 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 8. Godziny. Dni tygodnia. Liczebniki zbiorowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c. 83 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 9. Gdzie byłaś Mami? Byłam w kinie. Czas przeszły. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13, c.84-85 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 10. Co robiłeś? Co robiłaś? Przeszły czas i przyszły czas czasowników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13, c.86-87 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 11. Spędzanie wonego czasu. Powtórzenie. Czas teraźniejszy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13, c.88-89 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 12. Wybieram się w podróż.
Nieodmienne części mowy. |
Практичне заняття | [1 Stelmach], c.56-57; L.13, c.90-91 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 13. Środek transportu. Przymiotniki i rzeczowniki liczby mnogiej. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.13; [3], c.76-78 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 14. Mój dom – moja twierdza. Rzeczownik i przymiotnik. | Практичне заняття | [10], c.48-53 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 15. Mieszkanie. Kształty. Pisownia złożonych rzeczowników i przymiotników. | Практичне заняття | [10], c.48-53 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 16. Z przewodnikiem po Krakowie. Deklinacja rzeczowników rodzaju nijakiego. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14 c. 92-93; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 17. Pytania o drogę. Deklinacja rzeczownikówrodzaju żeńskiego. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14, c. 94; [10], 90-92 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 18. Moje miasto. Czasowniki: iść, chodzić, jechać, jeździć. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14, c. 95-96; [10], 92-95 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 19. Objekty w mieście. Zaimki osobow w bierniku. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.14, c. 97; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 20. Blok gramatyczny. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [10], 56-60 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
Sprawdzian. МКР 3. | Комплекс завдань МКР | Письмова модульна контрольна робота. | 15
|
||||||
Залік (І семестр) | 100 | ||||||||
Згідно роз-кладу |
ІІ семестр Змістовий модуль 1. |
Відпо-
відно до плану занять і консуль- тацій
|
|||||||
2 год. | Temat 1. Karton czy pudełko? Dopełniacz liczby mnogiej rzeczowników. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A1+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[1 Stelmach], c. 70-71, L.15; [3], c.97-107
|
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
|||
2 год. | Temat 2. Ilość i miary. Dopełniacz liczby mnogiej rzeczowników i przymiotników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.15; [3], c.97-107 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 3. Opakowania. Zaimki osobowe w dopełniczu. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.15; [3], c.97-107 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 4. Poczta. Rekcja liczebników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.15; [3], c.271 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 5. Co ma być, to będzie. Czasowniki. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.16; [3], c.316-317 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 6. Plany na przyszłość. Czas przyszły złożony. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.16; [3], c.317-318 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 7. Pogoda. Klimat. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.16c. 81-82 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 8. Pory roku. Andrzejki. | Практичне заняття | [Galat Edyta. Cz.I], c. 162-168 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 9. Plotki, plotki. Kto z kim i o czym? | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.17, | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 10. Podoba ci się. Wyrażanie uczuć i opinii pozytywnych i negatywnych. Lubić podobać się. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.17; [3], c.140-142 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 11. Samopoczucie. Deklinacja zaimków osobowych. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.17, [3], c.242-244 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 12. Pokaż mi swoje mieszkanie… | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.18, | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 13. Gdzie to jest? Opis mieszkania. Miejscownik liczby pojedynczej. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.18; [3], c.89 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 14. Mieszkanie: pomieszczenia i sprzęty. Miejscownik liczby mnogiej. | Практичне заняття | [10], c.53-56 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 15. Lokalizacja przedmiotów. Przyimki: na, w, przy, o, po. | Практичне заняття | [Stelmach], L.18 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 16. Wszędzie dobrze, ale w domu najlepeij. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 17. Szukanie i wynajmowanie mieszkania. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 18. Lokalizacja przedmiotów. Przyimki statyczne. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19; [10], 92-95 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 19. Blok gramatyczny. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 20. Mieszkam tutaj. Narzędnik liczby pojedynczej. | Практичне заняття | [10], 56-60
[3], c166; |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 21. Mój kraj, mój dom. Narzędnik liczby mnogiej (rzeczownik, przymiotnik). | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19; [3], c.166
|
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 22. Jestem studentem. Mieszkam w akademiku. Zaimek osobowy. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.19, | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 23. Elementy składni. Funkcje składniowe narzędnika. | Практичне заняття | [3], c.259-267 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 24. Krótkie formy użytkowe. Zaimki dzierżawcze. | Практичне заняття | [Roxana Sinielnikoff], c.9-29 [3], c.259-267 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 25. Piszę list. Wysyłam pocztówkę. Do.. (dopełniacz), na…(biernik). | Практичне заняття | [Roxana Sinielnikoff], c.9-29, | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 26. Wzory listów polskich. | Практичне заняття | [Roxana Sinielnikoff], c. 29-69 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 27. Mój zwykły dzień. Konjugacje czasowników o nieregularnym temacie. | Практичне заняття | [Galat Edyta. Cz.I], c. 74-88 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 28. Rutyna dnia. Blog. Godziny na świecie. Podsumowanie konjugacji. | Практичне заняття | [Galat Edyta. Cz.I], c. 74-88 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 29. Pory dnia (powtórzenie). Liczebniki 100-1000. | Практичне заняття | [3], c.285 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 30. Rozmowa na Skypie. Umawianie się na spotkanie. Skype. Telegram. Veiber. Funkcje składniowe dopełniacza. | Практичне заняття | [Roxana Sinielnikoff], c. 29-50 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 31. Świątecznie. Wielkanoc. Tridium pashalne. | Практичне заняття | [Roxana Sinielnikoff], c. 29 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 32. Blok gramatyczny. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [Galat Edyta. Cz.I], c. 162-168 | 12 балів | |||||
Sprawdzian. МКР 1. | Комплекс завдань МКР | Письмова модульна контрольна робота. | 10
|
||||||
Змістовий модуль ІІ. |
[1 Stelmach], L.14 c. 92-93; | ||||||||
2 год. | Temat 1. Dokąd pojedziemy na weekend? Aspekt w czasie przyszłym. | Практичне заняття | Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców „Polski krok po kroku” A1+ CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne
Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s. (zadania domowe) |
[10], c.247-249
|
Виконати завдання за планом ПЗ
Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com (відповідно до занять) |
12 балів
|
|||
2 год. | Temat 2. Dworzec PKP. Przyimli. Przyimki statyczne. Blog o planach na wycieczkę. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 3. Środki transportu poza miastem. Czasowniki: wchodzić/wychodzić, wjeżdżać/wyjeżdżać… | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 4. Infrastruktura dworca autobusowego i kolejowego. Czasowniki ruchu. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 5. Infrastruktura hotelu (oferty usług hotelowych). Dopełniacz, biernik i narzędnik z przyimkami. | Практичне заняття | [1 Stelmach], c.78-79, L.20 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 6. Wypełnianie formularzy internetowych. Powtórzenie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.20; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 7. Kierunki geograficzne. Przyimki dynamiczne. | Практичне заняття | [10], c. 249 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 8. Atrakcje turystyczne w Polsce. Tryby czasowników. | Практичне заняття | [10], c. 249-261 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 9. Kiedy to było? Pary aspektowe. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.21 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 10. Biografia. Aspekt w czasie przeszłym. Daty. | Практичне заняття | [10], c.324 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 11. Życiorys. CV.
|
Практичне заняття | [10], c.324-329 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 12. Kiedy? W którym roku?Życzenia. Liczebniki. Powtórzenie. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.21 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 13. Za małe? Za duże? W sam raz. Stopniowanie przymiotników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.22 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 14. Zakupy. Pytanie o ceneę – dialogi w sklepie. Przepisy na potra-wy (z fotografii). Sztućce (podstawowe). | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.22 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 15. Ubrania. Konstrukcje: mieć na sobie/nosić +biernik | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.22 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 16. Materiały i wzory. Kolory (powtórzenie). Mianownik liczby mnogiej (komunikacyjne). | Практичне заняття | [10], c. 117-121 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 17. Blok gramatyczny. Powtórzenie. Biernik l. poj., (prymiotnik, rzeczownik, zaimek osobowy); Funkcje składniowe biernika (czasowniki); czasowniki: jeść, pić; Szyk przydwki przymiotnej (pyszna zupa); | Практичне заняття | [10], 130-135 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 18. Sklep spożywczy, warzywny, mięsny. Czasowniki gotować, piec, smażyć. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.23 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 19. Zamawianie pizzy. Wyrażanie upodobań kulinarnych. Czasowniki modalne (chcieć, móc, musieć). | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.23; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 20. Komplimenty. Tworzenie przymiotników od czasowników. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.23, [10], 92-95 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 21. Jak cię widzą-tak cię piszą.Stopniowanie przymiotników. Konstrukcje: mieć na sobie…. | Практичне заняття | [10], c.64-70;
[1 Stelmach], L.24, |
Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 22. U fryzjera. Przysłówek. Stopniowanie przysłówków. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.24, c. 95-96; [10], 92-95 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 23. W studio fitness. Sport. Czasowniki (chodzić, biegać…) | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.23; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 24. Wyrażanie aprobaty i dezaprobaty. Akceptacja i odmowa (tak,dziękuję/ chętnie, – nie, dziękuję). | Практичне заняття | 1 Stelmach], L.23; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 25. Ani ręką, ani nogą. U lekarza. Idiomy, związane z częściami ciała. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.25 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 26. U lekarza, u dentysty. Dawanie rad. Czasownik powinien. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.25 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 27. Same problemy! Wymiana informacji, prośby, reklamacje. Tryby czasownika. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.26; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 28. Usługi. Wypadek, kradzież. Ubiezpieczenie. Tryb przypuszczający. | Практичне заняття | [1 Stelmach], L.26; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 29. Świętujemy w Polsce. Nazwy świąt państwowych i religijnych. | Практичне заняття | [Galat Edyta. Cz.I], c. 162-168 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 30. Stolicy Polski: Gniezno, Kraków, Warszawa. | Практичне заняття | [10], c. 249-252 | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 31. Wybitni Polacy. | Практичне заняття | [10], c.264-267; | Виконати завдання за планом ПЗ
|
12 балів | ||||
2 год. | Temat 32. Blok gramatyczny. Ćwiczenia podsumuwujące. | Практичне заняття | [10], 224-247 | 12 балів | |||||
Sprawdzian. МКР 2. | Комплекс завдань МКР | 15 | |||||||
Самостійна робота | 10
|
||||||||
Екзамен | 40 |
11. Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу: участь в роботі впродовж семестру залік (1) (виставляється за результатами поточної успішності і МКР відповідно до правил оцінювання) – залік 100 (балів); екзамен (2) – 40.
Критерії оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час практичних занять
Рівні навч. досягнень | Оцінка в балах |
Критерії оцінювання |
Початковий (понятійний) | 1 |
Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. |
2 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача на рівні „так” чи „ні”; може самостійно знайти в підручнику відповідь. | |
3 | Студент намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання вправ, дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 4 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі. |
5 | Студент знає більше половини навчального матеріалу, розуміє сутність навчальної дисципліни, може дати визначення понять, категорій (однак з помилками); вміє працювати з підручником, самостійно опрацьовувати частину навчального матеріалу; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. | |
6 | Студент розуміє основні положення навчального матеріалу, може поверхнево аналізувати матеріал, робить певні висновки; відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою; самостійно відтворює більшу частину матеріалу; вміє застосовувати знання під час виконання вправ за алгоритмом, користуватися додатковими джерелами. | |
Достатній (алгоритмічно дієвий) | 7 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. |
8 | Знання студента досить повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; вміє аналізувати, робити висновки; виконувати різні види аналізу, його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями; вміє самостійно працювати. | |
9 | Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання у дещо змінених ситуаціях, вміє аналізувати і систематизувати інформацію, робить аналітичні висновки, використовує загальновідомі докази у власній аргументації; чітко тлумачить наукові поняття, категорії, формулює закони; може самостійно опрацьовувати матеріал, виконує прості творчі завдання; має сформовані типові навички. | |
Високий (творчо-професійний) | 10 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних мовних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси наукової діяльності; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
11 | Студент володіє узагальненими знаннями з навчальної дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях; вміє знаходити джерела інформації та аналізувати їх, ставити і розв’язувати проблеми, застосовувати вивчений матеріал для власних аргументованих суджень у практичній діяльності; спроможний за допомогою викладача підготувати виступ на студентську наукову конференцію; самостійно вивчити матеріал; визначити програму своєї пізнавальної діяльності; оцінювати різноманітні явища, процеси; займає активну життєву позицію. | |
12 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; розвиває свої здібності й нахили; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час семестрового екзамену
Рівні навчальних досягнень | Оцінка в балах | Критерії оцінювання |
Початковий
(понятійний) |
0-23 | Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. Не усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, не робить спроб розповісти суть питання. |
24-26 | Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача. Намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом. | |
Середній (репродуктивний) | 27-29 | Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. Відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою. |
Достатній (алгоритмічно -дієвий) | 30-33 | Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. Вміє аналізувати, робити висновки; його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями. |
Високий (творчо-професійний) | 34-36 | Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси. |
37-40 | Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. |
Можливість та алгоритм покращення оцінок. Якщо студент отримав за якийсь вид роботи (окрім семестрового екзамену) оцінку, яка його не влаштовує, він може покращити її наступним чином:
- Під час консультації опрацювати тему, з якої отримав незадовільну оцінку (3 і нижче);
- Виконати подібне письмове завдання з тієї ж теми;
- Участь у громадських загально факультетських і загально університетських заходах, які вимагають знання польської мови.
Умови допуску до підсумкового контролю: активність впродовж семестру, відвідування/відпрацювання усіх практичних занять, виконання інших видів робіт, передбачених навчальним планом з цієї дисципліни.
12. Список рекомендованої літератури
Основна
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik studenta, Kraków 2010.
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik nauczyciela, Kraków 2010.
- Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik zeszyt ćwiczeń, Kraków 2010.
- Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa 2003.
- Stempek I.,Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., Polski krok po kroku A1, A2. Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 180 s.
- Stempek I.,Grudzień M. Polski krok po kroku A1,A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s.
- Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 1. – Kraków : Glossa, 2018. – 72 s.
- Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 2. – Kraków : Glossa, 2018. – 80 s.
- Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. – Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. – 193 s.
- Lipińska E., Dąbska E.G. Kiedyś wrócisz tu … cz.1. + CD. – Kraków : Wydawnictwo: UNIVERSITAS , 2013. – 282 s.
- Seretny A. Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców B1. – Kraków : Wydawnictwo: Prolog, 2016. – 254 s.
- Pyzik J. Przygoda z gramatyką. – Kraków: UNIVERSITAS, 1999. – 462 s.
Додаткова:
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.1. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 328 с.
- Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.2. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 520 с.
- Алла Кравчук «Польська мова. Граматика з вправами». Підручник для вищих навчальних закладів. Київ-фірма «ІНКОС», 2015р. 454с.
- Ерома Ж. Польский язык. Правильное произношение. Język polski. Poprawna wymowa : пособие. Ж.И. Ерома, С.К. Трофимец. Гродно: ГрГУ, 2010. 99 с.
- Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М.: АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
- Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль: «Крок», 2010. 194 с.
- Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль: «Крок», 2011. 217 с.
- Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
- Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ: «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
- Сухарєва С., Яручик О., Цьолик Н. Польська мова. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Луцьк: «Вежа-друк», 2019. 435 с.
- Budzianka K., Olaczek H., Wróblewska E. Przygody Krystyny, Pawła i Reksa. Wybór tekstów do nauki języka polskiego dla cudzoziemców. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1996. 61 s.
- Dubisz S. Nauka o języku dla polonistó Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
- Ostaszewska D., Tambor J. Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. 2000. 142 s.
- Karczmarczuk, Wymowa polska z ćwiczeniami. B.Karczmarczuk. Lublin: Wydawnictwo Polonia, 1987. 144 s.
- Mizerski W. Język polski. Encyklopedia w tabelach. Wydawnictwo Adamantan, Warszawa, 2000. 511 s.
Аудіовізуальні джерела:
- Кравчук А. Польська мова. Підручник для вищих навчальних закладів. Київ. «Інкос», 2015р. (З диском СД.)
- Miodunka W. Uczmy się polskiego. Warszawa, 1996. (Видеокурс польского языка)
- Polish Lessons. Polish alphabet. Unit 1-45.
Рекомендовані джерела інформації
1. Ґражина Левицька, Роман Левицький. Самовчитель польської мови. (Практичний курс). Методика, Київ, 2011, 240с. (СД)
2. Grzegorz Jagodziński, Gramatyka języka polskiego. http://www.grzegorj.jzn.pl/gram/gram00.html
3. Maciej Malinowski, Obcy język polski – http://www.obcyjezykpolski.interia.pl
Пошукові системи: