Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра слов’янської філології та загального мовознавства
1. Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Друга іноземна мова (польська) (ІІ-й курс)
Мова викладання – польська |
Викладачі | Вишневська Людмила Богданівна, асистент кафедри слов’янської філології та загального мовознавства
Контактний тел.: (096) 480 0023 |
Профайл викладачів | URL: https://slovfil.kpnu.edu.ua/vyshnevska-2/ |
E-mail: | philypko@gmail.com |
Сторінка курсу в MOODLE | |
Консультації | Один раз на місяць |
2. Мета та цілі курсу
Метою вивчення курсу “Друга іноземна мова (польська)” є ознайомлення студентів з основними поняттями і категоріями системи сучасної граматики польської мови, практичне вживання мови та формування мовленнєвих навичок і вмінь, окреслення практичного застосування отриманих знань з практичної граматики.
Цілі курсу:
- підготувати майбутніх учителів польської мови для педагогічної діяльності з урахуванням принципів гуманізації та демократизації освіти;
- забезпечити засвоєння студентами систематичних знань з польської граматики та підготувати їх до педагогічної діяльності;
- навчити студентів: вільно користуватися польською мовою в професійних, наукових та інших цілях;
- володіти чотирма видами мовленнєвої діяльності на відповідному рівні;
- знати синтаксичні, морфологічні правила і закономірності польської мови, удосконалювати мовленнєву підготовку шляхом використання автентичних польськомовних матеріалів.
3. Формат курсу
Стандартний курс (очний), з елементами дистанційного навчання в системі Moodle.
4. Результати навчання
Після прослуханого курсу студент повинен:
знати: синтаксичні, морфологічні правила і закономірності польської мови, удосконалювати мовленнєву підготовку шляхом використання автентичних польськомовних матеріалів. Знати мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку іноземної мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності.
вміти: доцільно використовувати й створювати сучасне навчально-методичне забезпечення (обладнання) для проведення занять. Здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо). Володіти комунікативною мовленнєвою компетентністю з української та іноземної мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатний удосконалювати й підвищувати власний компетентнісний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті. Застосовувати сучасні методики й технології (зокрема інформаційні) для забезпечення якості навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах.
5. Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу | |
денна форма навчання | заочна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Туризм
242 Туризм |
|
Рік навчання/ рік викладання | Другий /2019-2020 | Другий /2019-2020 |
Семестр вивчення | Третій-четвертий | Третій-четвертий |
нормативна/вибіркова | нормативна | нормативна |
Кількість кредитів ЄКТС | 6 кредити ЄКТС | 6 кредити ЄКТС |
Загальний обсяг годин | 180 год. | 180 год. |
Кількість годин навчальних занять | 66 год | 66 год |
Лекційні заняття | 0 год | 0 год |
Практичні заняття | 60 год. | 60 год. |
Семінарські заняття | 0 год. | 0 год. |
Лабораторні заняття | 0 год. | 0 год. |
Самостійна та індивідуальна робота | 120 год. | 160 год. |
Форма підсумкового контролю | екзамен | екзамен |
6. Пререквізити курсу
До курсу “Друга іноземна мова (польська)” вивчається “Практика усного і писемного мовлення польської мови”, “Вступ до мовознавства”, “Теоретична граматика польської мови”, “Практика усного та писемного мовлення польської мови”. вступ до мовознавства, першої іноземної мови, предметів професійного спрямування.
7. Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
8. Політики курсу
Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються. У випадку таких подій – реагування відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університету імені Івана Огієнка
9. Схема курсу
Денна форма навчання ІІ курс
Дата /
кількість акад. год. |
Тема, план | Форма заняття | Матеріали | Література
Інтернет- ресурси |
Завдання,
год |
Вага оцінки
(балів) |
Термін виконання |
Модуль І. Deklinacja |
|||||||
2 год
4 год |
Тема 1.Тема 1.Вступ. Загальні відомості про польську мову. Алфавіт. Правила читання. Орфографія. Форми ввічливості. Знайомство. | Практичне заняття
Самостійна робота
|
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с.3-15
2. 21-23 4. 18-24 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планом, 2 год. |
Поточний контроль – 30 балів, Модульна контрольна робота – 30 балів, екзамен – 40 балів | |
4 год
8 год |
Тема 2. .Орудний відмінок однини та множини. Назви національностей, професій та членів родини, друга. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 9-13
2. 25-30 4. 19-24 |
Переглянути презентацію.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 3.Знахідний відмінок. Особисті речі. Прикметники. Назва та опис предмета. Опис зовнішнього вигляду людини. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 13-15
2. с. 25-37 4. с. 26-31 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
4 год
8 год |
Тема 4. Родовий відмінок. Конструкції-заперечення. Дієслова теперішнього часу. Щоденні заняття. Домашні справи. | Практичне заняття
Самостійнаробота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 13-15
2. с. 25-37 4.с. 26-31 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 5.Числівники 0-100. Хоббі, зацікавлення, вільний час. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с.15-30
2. с. 25-37 4. с. 26-43
|
Переглянути презентації
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
4 год
8 год |
Тема 6. Відпочинок. Вибір фільма для перегляду. Займенники. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 90-96
2. с. 115-122 3. с. 119-127 |
Переглянути презентації
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 7. Покупки. В магазині, список покупок. Рід прикметників. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 90-96
2. с. 115-122 3. с. 119-129 4. с. 20-35 |
Переглянути презентації
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
4 год
8 год |
Тема 8. Плани на вихідні. Майбутній час дієслів. Być. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 90-96
2. с. 115-122 3. с. 119-127 4. с. 20-40 |
Переглянути презентації
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 9. Орієнтування в місті. Схід-захід. Напрямки руху. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 102-109
2. с. 127-137 3. с. 95-149 |
Переглянути презентації
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
4 год
8 год |
Тема 10. Планую відпочинок. Резервування путівки, білетів. Відпочинок у селі. Минулий час дієслова. Подорож потягом. | Практичне заняття
Самостійна
|
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 102-109
2. с. 127-137 3. с. 95-149 |
Переглянути презентації
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
Змістовий модуль 2. Відміна та дієвідміна. Форми минулого та майбутнього часу дієслів. Форми множини іменників та прикметників. Висловлення власної думки. Висловлення негативної реакції. |
|||||||
2 год
4 год |
Тема 1. Пошук помешкання. Оренда. Договір оренди. Інтер΄єр. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 2. Часові відношення: пори дня, року, тиждень, місяці, години тощо. Розклад дня. Планування. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 3. Минулий та майбутній час дієслів. Канікули. Відпочинок. Спогади. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 4. Місцевий відмінок. Просторові відношення: орієнтація в місті, на вулиці. Дім, квартира, кімната. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 5. Особливості вживання доконаного – недоконаного виду дієслів. Покупки: магазини, супермаркет. Назви продуктів та страв. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 6. Перетин кордону. Інформаційні написи. Безособові форми дієслів. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 7. Прогноз погоди. Майбутній час дієслів. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
1 год
2 год |
Тема 8.Складне речення. Дієслова руху. Сторони світу. Подорожі (авто, бусом, коралем, літаком), екскурсії, походи. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 109-132
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 9.Ступені порівняння прикметників та прислівників. Мистецтво, музей, театр. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132-145
2. с. 125-187 3. с. 149-199 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
1 год
2 год |
Тема 10.Умовний спосіб дієслів. Мрії та плани на майбутнє. Дійсний спосіб дієслова. Дієприкметник. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132-151
2. с. 127-190 3. с. 153-200 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 11.Давальний відмінок. Висловлення побажань, запитань, пропозицій. Послуги: пошта, перукарня, банк, СТО тощо. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132-140
2. с. 127-187 3. с. 149-201 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
1 год
2 год |
Тема 12. Наказовий спосіб
дієслів. Здоров’я, самопочуття. |
Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132 140
2. с. 127-187 3. с. 149-201 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 13. Робота та безробіття. Співбесіда. Резюме. Автобіографія | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132 140
2. с. 127-187 3. с. 149-201 4. с. 20-23 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 14. Література та книги. Преса. Новини. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132 140
2. с. 127-187 3. с. 149-201 4. с. 20-23 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
1 год
2 год |
Тема 15. Готелі, мотелі, кемпінги. Резервація номерів. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132 140
2. с. 127-187 3. с. 149-201 4. с. 20-46 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 16. Польща. Свята і традиції. Привітання та побажання. Національна кухня. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 132 140
2. с. 127-187 3. с. 149-201 4. с. 20-23 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
4 год |
Тема 17. Побутові послуги. Побут, ремонт домашніх приладів. Плани на літо. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 9-13
2. 25-30 4. 19-24 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
Заочна форма навчання ІІ курс |
|||||||
2 год
16 год |
Тема 1.Тема 1.Вступ. Загальні відомості про польську мову. Алфавіт. Правила читання. Орфографія. Форми ввічливості. Знайомство. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 13-15
2. с. 25-37 4.с. 26-31 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
16 год |
Тема 2. .Орудний відмінок однини та множини. Назви національностей, професій та членів родини, друга. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с.15-30
2. с. 25-37 4. с. 26-43
|
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
16 год |
Тема 3.Знахідний відмінок. Особисті речі. Прикметники. Назва та опис предмета. Опис зовнішнього вигляду людини. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
1. с. 90-96
2. с. 115-122 3. с. 119-127 |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
||
2 год
16 год |
Тема 4. Родовий відмінок. Конструкції-заперечення. Дієслова теперішнього часу. Щоденні заняття. Домашні справи. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
|||
2 год
16 год |
Тема 5.Числівники 0-100. Хоббі, зацікавлення, вільний час. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
|||
Змістовий модуль 2. Відміна та дієвідміна. Форми минулого та майбутнього часу дієслів. Форми множини іменників та прикметників. Висловлення власної думки. Висловлення негативної реакції. |
|||||||
2 год
16 год |
Тема 1. НазваТема 1. Пошук помешкання. Оренда. Договір оренди. Інтер΄єр. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
|||
2 год
16 год |
Тема 2. Часові відношення: пори дня, року, тиждень, місяці, години тощо. Розклад дня. Планування. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
|||
2 год
16 год |
Тема 3. Минулий та майбутній час дієслів. Канікули. Відпочинок. Спогади. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
|||
2 год
16 год |
Тема 4. Місцевий відмінок. Просторові відношення: орієнтація в місті, на вулиці. Дім, квартира, кімната. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
|||
2 год
16 год |
Тема 5. Особливості вживання доконаного – недоконаного виду дієслів. Покупки: магазини, супермаркет. Назви продуктів та страв. | Практичне заняття
Самостійна робота |
Презентація,
текст лекції, підручник, таблиці |
Переглянути презентації.
Виконати завдання за планами, 2 год. |
10. Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу: участь в роботі впродовж семестру / екзамен — 60/40.
Поточний і модульний контроль (60 балів) | Екзамен | Сума | |||
Змістовий модуль 1
(25 балів) |
Змістовий модуль 2
(35 балів) |
40 | 100 | ||
Поточний контроль | МКР | Поточний контроль | МКР | ||
10 балів | 15 балів | 15 балів | 20 балів |
Умови допуску до підсумкового контролю: присутність на практи чних заняттях, активність впродовж семестру, відвідування/відпрацювання усіх практичних занять, виконання інших видів робіт, передбачених навчальним планом з цієї дисципліни.
11. Список рекомендованої літератури
Основна
- Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. – Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001.
- Machowska J. Gramatyka? Dlaczego nie? Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A1. – Kraków: UNIVERSITAS, 2010.
- Machowska J. Gramatyka? Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2. – Kraków: UNIVERSITAS, 2011.
4.Józef Pyzik. Universitas. Przygoda z gramatyką. SERIA POD REDAKCJĄ WŁADYSŁAWA MIODUNKI. Kraków: 2011.
Додаткова
1 А. Nagórko, Zarys gramatyki polskiej, Warszawa 2002.
2 Nauka o języku dla polonistów, red. S. Dubisz, wyd. drugie, Warszawa 1996.
3 Kita Wybieram gramatykę! Dla cudzoziemców zaawancowanych na poziomie C i dla studentów kierunków filologicznych, Katowice 2017.
4 Gramatyka współczesnego języka polskiego. Morfologia, red. R. Grzegorczykowa, R. Laskowski, H. Wróbel, wyd. drugie zmienione, Warszawa 1998
5 Strutyński, Gramatyka polska, Kraków 1999
6. Зайцева Н. Польский язык. Пособие по грамматике польского языка. Минск, 2002. 107 с.
7 Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М. : АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
8 Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль : Крок, 2010. 194 с.
9 Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Konwersacja. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль : Крок, 2011. 217 с.
10 Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : Райдуга, 1994. 269 с.
11 Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ : Чумацький шлях, 2013. 263 с.
12 Bąk P. Gramatyka Języka polskiego. Lublin: Wiedza powszechna, 1997. 883 s.
13 Dąbrowska A., Łobodzińska R. Polski dla cudzoziemców. Wrocław : Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej. 1995. 303 s.
14 Dubisz S. Nauka o języku dla polonistów. Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
15 Hącia A. Język polski. 365 ćwiczeń z gramatyki. Warszawa: Langenschiedt, 2004. 220 s.
16 Garncarek P. Czas na czasownik. Kraków: UNIVERSITAS, 2000. 221 s.
17 Jadacka H. Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. Warszawa: Książka i wiedza, 2006. 253 s.
18 Janowska A., Pastuchowa M. Dzień dobry. Podręcznik do nauki języka polskiego dla początkujących. Katowice: Śląsk, 1999. 207 s.
19 Język polski. Poradnik Profesora Andrzeja Markowskiego. Warszawa: Wilga, 2003. 256 s.
20 Mędak S. Liczebnik też się liczy. Kraków: UNIVERSITAS, 2004. 249 s.
21 Nagórko A., Zarys gramatyki polskiej, PWN, Warszawa, 2005.
22 Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. 193 s.
23 Pelc T., Teraz polski!, Wing, Łodź, 1997.
24 Pyzik J. Przygoda z gramatyką. Kraków: UNIVERSITAS, 1999. 462 s.
25 Nowy słownik poprawnej polszczyzny, red. A.Markowski. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN, 2003. 1786 s.
12. Рекомендовані джерела інформації
Аудіовізуальні джерела
1 Małolepsza M., Szymkiewicz A. Hurrra po polsku! (Учебник с CD).
2 Miodunka W. Uczmy się polskiego. Warszawa, 1996. (Видеокурс польского языка)
3 Polish Lessons. Polish alphabet. Unit 1-45.
Допоміжна:
1 Jadwiga Kowalikowa, Urszula Żydek-Bednarczuk Współczesna polszyzna. Podręcznik języka polskiego… Kraków, 2010r.
2 Magdalena Foland-Kugler Uczymy polskiego na wshodzie. Poradnik metodyczny. Wydawnictwa GODN Warszawa, 2001.
3 Czesław Miłosz.- podręcznik literatury polskiej..
Eлектронні ресурси:
- Grzegorz Jagodziński, Gramatyka języka polskiego – http://www.grzegorj.jzn.pl/gram/gram00.html
- Maciej Malinowski, Obcy język polski – http://www.obcyjezykpolski.interia.pl
Пошукові системи: