Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра слов’янської філології та загального мовознавства

1. Загальна інформація про курс

Назва курсу, мова викладання «Практика усного та писемного мовлення польської мови»

Мова викладання – польська

Викладачі  Доцент Янушкєвіч Б., асистент Ринда В.В.
Профайл викладачів URL: https://slovfil.kpnu.edu.ua/ianushkevych/  https://slovfil.kpnu.edu.ua/rynda/
E-mail: vitanika7@gmail.com
Сторінка курсу в MOODLE
Консультації Щопʼятниці о 16.00 (або в інший зручний час для студентів)

2. Анотація до курсу

Курс «Практика усного та писемного мовлення польської мови» є необхідним  для того, щоб студент отримав такі можливості і переваги:

  • поглиблено оволодіти теорією та практикою використання іноземної мови;
  • поглиблене оволодіння іноземною мовою
  • в процесі викладання іноземної мови отримати знання з методики навчання і виховання, зарубіжної літератури в основній (базовій) школі; отримання умінь і навиків використання навчальних, наукових, методичних, мультимедійних, Інтернет-джерел і відповідного обладнання в освітньому процесі; умінь і навиків створення власного навчально-методичного забезпечення предмета; накопичення, узагальнення й передавання педагогічного досвіду з допомогою сучасних засобів.

3. Мета та цілі курсу

Метою вивчення навчальної дисципліни «Практика усного та писемного мовлення польської мови» – формування професійних компетентностей майбутніх учителів іноземної мови (польської,) та зарубіжної літератури основної (базової) середньої школи; здобуття комунікативної  мовленнєвої компетентності з польської мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатність удосконалювати й підвищувати власний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті.

4. Формат курсу

Стандартний курс (очний), з елементами дистанційного навчання в системі Moodle.

5. Результати навчання

Відповідно до освітньої (освітньо-професійної / освітньо-наукової) програми: знання, уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення навчальної дисципліни є:

– здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з польської мови та зарубіжної літератури;

 – здатність до критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності, оцінки педагогічного досвіду (вітчизняного, закордонного) у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури з метою професійної саморегуляції й свідомого вибору шляхів вирішення проблем у навчально-виховному процесі;

 – здатність здійснювати власне дослідження в освітній діяльності, узагальнювати й оприлюднювати результати розроблення актуальної проблеми (у фахових виданнях, виступах тощо);

 – знати мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку іноземної мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності;

   забезпечує діалог культур у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури, створює умови для міжкультурної комунікації;

 – Організовує навчально-виховний процес у ЗНЗ, співпрацю учнів (вихованців), ефективно працює в команді (педагогічному колективі освітнього закладу, інших професійних об’єднаннях);

 – володіє методиками білінгвального й інтегрованого навчання мови й фахового змісту, дидактикою багатомовності та методикою паралельного вивчення споріднених мов, методикою роботи в гетерогенному (змішаному) навчальному середовищі;

Вид підсумкового контролю – залік (1); екзамен – (2)

6. Обсяг і ознаки курсу

Найменування показників Характеристика навчального курсу
денна форма навчання
Освітня програма, спеціальність Освітня програма: Польська мова і зарубіжна література.

Спеціальність: 014 Середня освіта (Мова і література (польська).

Рік навчання/ рік викладання Третій
Семестр вивчення пʼятий, шостий
нормативна/вибіркова нормативна
Кількість кредитів ЄКТС 12,5
Загальний обсяг годин 375
Кількість годин навчальних занять 146
Лекційні заняття
Практичні заняття 68+78
Семінарські заняття 0 год.
Лабораторні заняття 0 год.
Самостійна та індивідуальна робота 229 (112+117)
Форма підсумкового контролю Залік (5), екзамен (6)

7. Пререквізити курсу

До курсу «Практика усного та писемного мовлення польської мови» мають бути вивчені шкільні курси вивчення іноземної мови, української мови, практична фонетика польської мови, вступ до мовознавства;  історія Польщі; лексикологія, лінгвокраїнознавство стилістика, теоретична граматика, практична граматика польської мови; іноземна мова (теорія і практика), методика викладання іноземної мови, теорія літератури, історія зарубіжної літератури.

8. Технічне й програмне забезпечення /обладнання

Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.

9. Політики курсу

Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт: конспект, план, словник термінів і понять.

Академічна доброчесність. Очікується, що одні роботи студентів матимуть характер відтворення (план, конспект, словник), реферування з елементами власних міркувань (реферат), інші – будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями (есе). Неприпустимі відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел списування, втручання в роботу інших студентів. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування, незалежно від масштабів плагіату чи обману.

Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом. В разі пропуску занять або ж невиконання завдань студент перескладає заборгованість у формі, визначеній викладачем.

Поведінка в аудиторії. Очікується, що студенти будуть поводитись в аудиторії відповідно до норм академічного спілкування, не порушуватимуть дисципліну, з повагою ставитимуться до однокурсників і колег.

Література.

Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.

10. Схема курсу

Дата /

кількість акад. год.

Тема, план Форма заняття Матеріали Література

Інтернет-

ресурси

Завдання,

год

Вага оцінки

(балів)

Термін виконання
Згідно розкладу

Змістовий модуль 1.

Відповідно плану занять і консуль

тацій

2 год. Temat 1. Omówienie organizacji pracy: programu, metod, warunków zaliczenia przedmiotu. Практичне заняття Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +

CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne

Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010.

(Zadania domowe)

 

[1 Burkat], c. 3;

 

Виконати завдання за планом ПЗ

 

 

12 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

2 год. Temat 2. Jak nie bać się egzaminu? Terminy gramatyczne. Практичне заняття [1 Burkat], L.1 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 3. Udzielanie rady. Tryb rozkazujący i przypuszczający. Практичне заняття [1 Burkat], L.1 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 4. Przebieg rozmowy. Czasowniki modalne. Практичне заняття [1 Burkat], L.1 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 5. Rozmowy na temat egzaminów. Nieosobowe formy czasownika. Formularz zgłoszeniowy. Практичне заняття [1 Burkat], L.1 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 6. Jak uczysz się języka polskiego? Idiomy: mieć w głowie groch z kapustą; łamać sobie język; nie dawać się za wygraną; trening czyni mistrza; nie mieć pojęcia. Практичне заняття [1 Burkat], L.2 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 7. Nauka, sposby uczenia się. Powtórzenie: przymiotnik a przysłówek. Okoliczniki sposobu. Практичне заняття [1 Burkat], L.2 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 8. Zapamiętywanie informa-cji. Zaimki pytanie jak? w opozycji do –jaki?jaka?jakie? Практичне заняття [1 Burkat], L.2 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 9. Ulubione metody uczenia się języków obcych. Mówienie o znajomości języków… Практичне заняття [1 Burkat], L.2 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 10. Moda i uroda. Użycie dopełniacza po przyimkach do, dla w określaniu przeznaczenia i budowy rzeczy. Практичне заняття [1 Burkat], L.3 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 11. Moda, fryzury i usługi fryzjerskie, kosmetyki i higijena osobista). Powtórzenie: przysłówki i przymiotniki. Практичне заняття [1 Burkat], L.3 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 12. Przedmioty codziennego użytku. (wyrażenia typu: z papieru, z metalu, z drewna). Практичне заняття [1 Burkat], L.3 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 13. Wygląd, ubiory. Idiomy: wyglądać jak strach na wróble, brydki jak noc. Практичне заняття [1 Burkat], L.3 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 14. Jak żyjemy? Składnia liczebników. Практичне заняття [1 Burkat], L.4 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 15. Wyrażanie zadowolenia. Nizadowolenia i rozczarowania. Warunki życia. Практичне заняття [1 Burkat], L.4 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 16. Warunki pracy, płace i zarobki. Практичне заняття [1 Burkat], L.4 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 17. Ćwiczenia podsumowujące. Практичне заняття [1 Burkat], L.4 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
Sprawdzian. МКР 1. Комплекс завдань МКР 20
Самостійна робота 5

 

Змістовий модуль 2.

2 год. Temat 1. Polska od kuchni. Powtórzenie: dopełniacz po liczebnikach i wyrażeniach ilościowych. Практичне заняття Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +

CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne

Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010.

(Zadania domowe)

 

[1 Burkat], L.5 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 2. Wyrażanie upodobania,  zachęcanie, przekonywanie. Przymiotniki typu: gorzki, tuczący. Практичне заняття [1 Burkat], L.5 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 3. Kuchnia polska. Określenia typu: wyjąć, włożyć. Практичне заняття [1 Burkat], L.5 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 4. Przepisy, dieta, tradycyjne potrawy. Idiomy: niebo w gębie, palce lizać. Практичне заняття [1 Burkat], L.5 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 5. Żyć za granicą. Porównywanie. Odmiana liczebników głównych we wszystkich przypadkach (np. Mieszkam tu od dwudziestu lat). Практичне заняття [1 Burkat], L.6 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 6.  Polacy za granicą i cudzoziemcy w Polsce. Rzeczowniki typu: rodak, ojczyzna. … Практичне заняття [1 Burkat], L.6 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 7. Mniejszości narodowe. Wyrażenia czasowe. Практичне заняття [1 Burkat], L.6 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 8. List nieformalny. Wyrażanie relacji czasowych w opisie. Практичне заняття [1 Burkat], L.6 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 9. Muszę załatwić kilka spraw. Wyrażanie konieczności. Typy urzędów i załatwianie spraw. Alternacja ę:ą w deklinacji. Практичне заняття [1 Burkat], L.7 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 10. Prośba o pryzwolenie i przyzwalania. Dokumenty. Mieć+ bezokolicznik. Практичне заняття [1 Burkat], L.7 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 11. Typy urzędów i załatwianie spraw. Hasła ze słownika frazeologicznego. Практичне заняття [1 Burkat], L.7 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 12. Dokumenty. Idiomy: mieć ręce pełne roboty, na wariackich papierach…. Практичне заняття [1 Burkat], L.7 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 13. Usługi. Przymiotnikowa odmiana rzeczowników typu: chory, podróżny. Практичне заняття [1 Burkat], L.8 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 14. Obiecywanie i zapewniane. Przymiotnikowa odmiana imion zakończonych na –i, -y. (Antoni, Jerzy). Практичне заняття [1 Burkat], L.8 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 15. Oferowanie. Ogłoszenia, definicje. Практичне заняття [1 Burkat], L.8 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 16. Rozmowa telefoniczna. Wzywanie/szukanie fachowca. Практичне заняття [1 Burkat], L.8 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 17. Ćwiczenia podsumowujące. Практичне заняття [1 Burkat], L.8 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
Sprawdzian. МКР 2. Комплекс завдань МКР 20
Самостійна робота 5
залік 100
Згідно розкладу ІІ семестр Відповідно плану занять і консультацій
Змістовий модуль 1.
4 год. Temat 1. Pieniądze to nie wszystko. Powtórzenie  odmiana złoty, grosz l.poj. i l.mn.. Практичне заняття Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +

CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne

Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010.

(Zadania domowe)

 

[1 Burkat], L.9 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 2. Miary i ilości. Wydatki. Практичне заняття [1 Burkat], L.9 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 3. Pieniądze. Odmiana rzeczownika piniądz. Практичне заняття [1 Burkat], L.9 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 4. Wyrażanie pewności i nipewności. Gra powtórzeniowa Kto da więcej? Практичне заняття [1 Burkat], L.9 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 5. Trochę ekonomii. Zdania warunkowe i brak następstwa czasów w języku polskim. Практичне заняття [1 Burkat], L.10 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 6. Wyrażanie warunku i konsekwencji. Powtórzenie jeżeli masz, miałbyś,będziesz miał. Практичне заняття [1 Burkat], L.10 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 7. Uzasadnianie poglądów. Wywiad. Idiomy: gorączka złota, pieniądze leżą na ulicy. Практичне заняття [1 Burkat], L.10 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 8. Uzasadninie własnych poglądów. Powtórzenie. Практичне заняття [1 Burkat], L.10 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 9. Polityka? To mnie nie interesuje! Wypowiedzi na temat polityki. Практичне заняття [1 Burkat], L.11 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 10. Życie polityczne w Polsce. Zaangażowanie w życie polityczne w Polsce. Практичне заняття [1 Burkat], L.11 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 11. Wyrażanie ważności, obojętności i dystansu. Odmiana rzeczownika rząd. Практичне заняття [1 Burkat], L.11 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 12. Powtórzenie. Ćwiczenia podsumuwujące. Практичне заняття [1 Burkat], L.11 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 13. Mam do tego prawo! Практичне заняття [1 Burkat], L.12 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 14. Dyskutowanie: przebieg rozmowy (cd). Практичне заняття [1 Burkat], L.12 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 15. Równouprawnienie, dyskryminacja. Powtórzenie: nazwy państw w dopełniaczu. Практичне заняття [1 Burkat], L.12 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
4 год. Temat 16. Rok (europejski) Osób Niepełnosprawnych. Практичне заняття [1 Burkat], L.12 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 17. W żadnym wypadku! Mowa zależna: powtórzenie i rozwinięcie. Практичне заняття [1 Burkat], L.13 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 18. Przebieg rozmowy (cd.): relacjonowanie. Odmiana zaimków nieokreślonych. Практичне заняття [1 Burkat], L.13 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 19. Wypadki. Idiomy: na wszelki wypadek, wypadek przy pracy, w żadnym wypadku, przez przypadek, od przypadku do przypadku. Практичне заняття [1 Burkat], L.13 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 20. Dialogi związane z wypadkiem. Практичне заняття [1 Burkat], L.13 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
Sprawdzian. МКР 1. Комплекс завдань МКР 15

Змістовий модуль ІІ.

[1 Burkat], c. 3
2 год. Temat 1. W zgodzie
z naturą.
Практичне заняття Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik. +

CD MP3, tablicy, pomocy dydaktyczne

Burkat A., Jasińska A. i in.,  Hurra!!! Po Polsku 3. zeszyt ćwiczeń +CD Kraków 2010.

(Zadania domowe)

 

[1 Burkat], L.14 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 2. Przyroda, klimat, ekologia. Практичне заняття [1 Burkat], L.14 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 3. Wyrażanie aprobaty i dezaprobaty. Powtórzenie: celownik liczby pojedynczej i mnogiej. Практичне заняття [1 Burkat], L.14 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 4. Wyrażanie protestu. List oficjalny. Практичне заняття [1 Burkat], L.14 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 5. O czym się teraz mówi? Odmiana zaimków przeczących:  nikt, nic, żaden. Практичне заняття [1 Burkat], L.15 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 6. Nawiązanie kontaktu w rozmowie i w liście. Практичне заняття [1 Burkat], L.15 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 7. Środki masowego przekazu. Idiomy: pociągnąć kogoś za język, wiadomość z pierwszej ręki, owijać w bawełnę. Практичне заняття [1 Burkat], L.15 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 8. Przeprowadzenie wywiadu w prostej formie. List. Практичне заняття [1 Burkat], L.15 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 9.  Reklama kłamie? Szyk w zdaniu przeczącym z zaimkiem się. Практичне заняття [1 Burkat], L.16 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 10.  Namawianie, przekonywanie. Практичне заняття [1 Burkat], L.16 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 11.  Wyrażenia i zwroty związane z reklamą. Slogan reklamowy. Практичне заняття [1 Burkat], L.16 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 12.  Cechy hasła reklamowego. Практичне заняття [1 Burkat], L.16 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 13. Kultura. Miejscownik w wyrażeniach przyimkowych określających przedmiot, o którym się mówi. Практичне заняття [1 Burkat], L.17 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 14. Wyrażanie upodobania. Практичне заняття [1 Burkat], L.17 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 15. Wyrażanie krytyki i reagowanie na krytykę. Практичне заняття [1 Burkat], L.17 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 16. Kultura wysoka i kultura masowa, rozrywka. Idiomy: być na ustach wszystkich, wiadomości z pierwszej ręki. Практичне заняття [1 Burkat], L.17 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 17. W co wierzysz? Odmiana zaimków pytajnych jaki? Który? Czyj? Практичне заняття [1 Burkat], L.18 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 18. Powtórzenie: formułowanie pytań i hipotez. Odmiana rzeczownika ksiądz. Практичне заняття [1 Burkat], L.18 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
2 год. Temat 19. Religia i wiara. Powtórzenie: tryb warunkowy. Практичне заняття [1 Burkat], L.18 Виконати завдання за планом ПЗ 12 балів
Sprawdzian. МКР 2. Комплекс завдань МКР 15
Самостійна робота 10
Екзамен 100

11. Система оцінювання та вимоги

Загальна система оцінювання курсу: участь в роботі впродовж семестру залік (2) (виставляється за результатами поточної успішності і МКР  відповідно до правил оцінювання) –залік (1) 100 (балів); екзамен (2) – 40.

Критерії оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час практичних занять

Рівні навч. досягнень Оцінка в балах

Критерії оцінювання

Початковий (понятійний) 1 Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують  відповіді „так” чи „ні”.
2 Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача на рівні „так” чи „ні”; може самостійно знайти  в підручнику відповідь.
3 Студент намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання вправ, дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом.
Середній (репродуктивний) 4 Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за  зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі.
5 Студент знає більше половини навчального матеріалу, розуміє сутність навчальної дисципліни, може дати  визначення понять, категорій (однак з помилками); вміє працювати з підручником, самостійно опрацьовувати частину навчального матеріалу; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні.
6 Студент розуміє основні положення навчального матеріалу, може поверхнево аналізувати матеріал, робить певні висновки; відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою; самостійно відтворює більшу частину матеріалу; вміє застосовувати знання під час виконання вправ за алгоритмом, користуватися додатковими джерелами.
Достатній (алгоритмічно  дієвий) 7 Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми.
8 Знання студента досить повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; вміє аналізувати, робити висновки; виконувати різні види аналізу, його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями; вміє самостійно працювати.
9 Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання у дещо змінених ситуаціях, вміє аналізувати і систематизувати інформацію, робить аналітичні висновки, використовує загальновідомі докази у власній аргументації; чітко тлумачить наукові поняття, категорії, формулює закони; може самостійно опрацьовувати матеріал, виконує прості творчі завдання; має сформовані типові навички.
Високий (творчо-професійний) 10 Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних мовних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси наукової діяльності; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси.
11 Студент володіє узагальненими знаннями з навчальної дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях; вміє знаходити джерела інформації та аналізувати їх, ставити і розв’язувати проблеми, застосовувати вивчений матеріал для власних аргументованих суджень у практичній діяльності; спроможний за допомогою викладача підготувати виступ на студентську наукову конференцію; самостійно вивчити матеріал; визначити програму своєї пізнавальної діяльності; оцінювати різноманітні явища, процеси; займає активну життєву позицію.
12 Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; розвиває свої здібності й нахили; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах.

Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів за виконання

модульної контрольної роботи

Оцінка

в балах

Критерії оцінювання

12 Студент володіє матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними, знає близько половини навчального матеріалу, намагається виконувати завдання на основі елементарних знань і навичок. Виконав 60% завдань тестів.
14 Студент володіє початковими знаннями, розуміє основні положення навчального матеріалу, але його знання уривчасті. Виконав 70% тестів.
16 Знання студента досить повні, він правильно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, володіє термінологією. Виконав 80% тестів.
18 Студент вільно володіє вивченим матеріалом; може виконувати різні види завдань, у т. ч. прості творчі завдання; має сформовані типові навички. Виконав 90% тестів.
20 Студент має системні, дієві знання, використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах. Виконав 100% тестів, завдань.
Примітка: Під час оцінювання викладач оцінює такий вид діяльності як «говоріння» (враховуючи вимову і артикуляцію….)

Оцінювання самостійної роботи

Самостійна робота оцінюються за 10-бальною шкалою. Враховується ступінь засвоєння матеріалу, опрацювання літератури, використання ТЗН та наочності при викладенні результатів проведеної роботи.

Критерії та норми оцінювання знань, умінь і навичок студентів під час семестрового екзамену

Рівні навчаль-них досягнень Оцінка в балах Критерії оцінювання
Початковий

(понятійний)

0-23 Студент володіє навчальним матеріалом на рівні засвоєння окремих термінів, понять, фактів без зв’язку між ними: відповідає на запитання, які потребують відповіді „так” чи „ні”. Не усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, не робить спроб розповісти суть питання.
24-26 Студент мало усвідомлює мету навчально-пізнавальної діяльності, робить спробу знайти способи дій, розповісти суть заданого, проте відповідає лише за допомогою викладача. Намагається аналізувати на основі елементарних знань і навичок; виявляє окремі властивості явищ; робить спроби виконання дій репродуктивного характеру; за допомогою викладача робить прості висновки за готовим алгоритмом.
Середній (репродуктивний) 27-29 Студент володіє початковими знаннями, знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його, провести за зразком різні види аналізу явищ; слабо орієнтується у поняттях, визначеннях; самостійне опрацювання навчального матеріалу викликає значні труднощі; робить прості висновки за алгоритмом, але його висновки не логічні, не послідовні. Відповідь може бути правильною, проте недостатньо осмисленою.
Достатній (алгоритмічно -дієвий) 30-33 Студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, оперує базовими теоріями і фактами, встановлює причинно-наслідкові зв’язки між ними; вміє наводити приклади на підтвердження думок, застосовувати теоретичні знання у стандартних ситуаціях; самостійно користуватися додатковими джерелами; правильно використовувати термінологію; скласти таблиці, схеми. Вміє аналізувати, робити висновки; його відповідь повна, логічна, обґрунтована, однак з окремими неточностями.
Високий (творчо-професійний) 34-36 Студент володіє глибокими і міцними знаннями та використовує їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та суперечності різних процесів; робить аргументовані висновки; практично оцінює сучасні тенденції, факти, явища, процеси; самостійно визначає мету власної діяльності; розв’язує творчі завдання; може сприймати іншу позицію як альтернативну; знає суміжні дисципліни; використовує знання, аналізуючи різні явища, процеси.
37-40 Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності; використовує широкий арсенал засобів для обґрунтування та доведення своєї думки; розв’язує складні проблемні завдання; схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; уміє ставити і розв’язувати наукові проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію; займається науково-дослідною роботою; логічно та творчо викладає матеріал в усній та письмовій формі; використовує різноманітні джерела інформації; моделює ситуації в нестандартних умовах.

Можливість та алгоритм покращення оцінок. Якщо студент отримав за якийсь вид роботи (окрім семестрового екзамену) оцінку, яка його не влаштовує, він може покращити її наступним чином:

  • Під час консультації опрацювати тему, з якої отримав незадовільну оцінку (3 і нижче);
  • Виконати подібне письмове завдання з тієї ж теми;
  • Участь у громадських загально факультетських і загально університетських заходах, які вимагають знання польської мови.

Умови допуску до підсумкового контролю: активність впродовж семестру, відвідування/відпрацювання усіх практичних занять, виконання інших видів робіт, передбачених навчальним планом з цієї дисципліни.

  1. Список рекомендованої літератури

Основна

  1. Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik studenta, Kraków 2010.
  2. Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik nauczyciela, Kraków 2010.
  3. Burkat A., Jasińska A. i in., Hurra!!! Po Polsku 3. Podręcznik zeszyt ćwiczeń, Kraków 2010.
  4. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa 2003.
  1. Stempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., Polski krok po kroku A1, A2. Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 180 s.
  2. Stempek I., Grudzień M. Polski krok po kroku A1,A2. Zeszyt ćwiczeń. + CD MP3. – Kraków : Wydawnictwo: polish-courses.com, 2010. – 102 s.
  3. Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 1. – Kraków : Glossa, 2018. – 72 s.
  4. Stelmach A. Czytaj krok po kroku. Proste historie. Cześć 2. – Kraków : Glossa, 2018. – 80 s.
  1. Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. – Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001. – 193 s.
  2. Lipińska E., Dąbska E.G. Kiedyś wrócisz tu … cz.1. + CD. – Kraków : Wydawnictwo: UNIVERSITAS , 2013. – 282 s.

Seretny A. Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców B1. – Kraków : Wydawnictwo: Prolog, 2016. – 254 s.

Pyzik J. Przygoda z gramatyką. – Kraków: UNIVERSITAS, 1999. – 462 s.

Додаткова:

  1. Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.1. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 328 с.
  2. Алла Кравчук «Лексикологія і культура польської мови» у 2-х томах. Т.2. Підручник для вищих навчальних закладів, Київ-фірма «ІНКОС», 2011р. 520 с.
  3. Алла Кравчук «Польська мова. Граматика з вправами». Підручник для вищих навчальних закладів. Київ-фірма «ІНКОС», 2015р. 454с.
  4. Ерома Ж. Польский язык. Правильное произношение. Język polski. Poprawna wymowa : пособие. Ж.И. Ерома, С.К. Трофимец. Гродно: ГрГУ, 2010. 99 с.
  5. Кротовская Я., Кашуркевич Л., Лесная Г., Селиванова Н. Практический курс польского языка. Базовый учебник. М.: АСТ Восток-Запад, 2005. 559 с.
  6. Лобас Н. Mów po polsku. Розмовляй польською мовою. Методичний посібник. Тернопіль: «Крок», 2010. 194 с.
  7. Лобас Н. Mów i czytaj po polsku. Lektury. Розмовляй і читай польською мовою. Розмовні теми. Тексти для читання. Тернопіль: «Крок», 2011. 217 с.
  8. Могила О. Польська мова. Підручник для курсів за вибором і факультативів загальноосвітніх шкіл. Київ : «Райдуга», 1994. 269 с.
  9. Пучковський Ю.Я. Польська мова. Практичний курс. Київ: «Чумацький шлях», 2013. 263 с.
  10. Сухарєва С., Яручик О., Цьолик Н. Польська мова. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Луцьк: «Вежа-друк», 2019. 435 с.
  11. Budzianka K., Olaczek H., Wróblewska E. Przygody Krystyny, Pawła i Reksa. Wybór tekstów do nauki języka polskiego dla cudzoziemców. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1996. 61 s.
  12. Dubisz S. Nauka o języku dla polonistó Warszawa : Książka i wiedza. 2002. 453 s.
  13. Ostaszewska D., Tambor J. Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. 2000. 142 s.
  14. Karczmarczuk,   Wymowa  polska  z  ćwiczeniami. B.Karczmarczuk.  Lublin: Wydawnictwo Polonia, 1987. 144 s.
  15. Mizerski W. Język polski. Encyklopedia w tabelach. Wydawnictwo Adamantan, Warszawa, 2000. 511 s.

Аудіовізуальні джерела:

  1. Кравчук А. Польська мова. Підручник для вищих навчальних закладів. Київ. «Інкос», 2015р. (З диском СД.)
  2. Miodunka W. Uczmy się polskiego. Warszawa, 1996. (Видеокурс польского языка)
  3. Polish Lessons. Polish alphabet. Unit 1-45.

Рекомендовані джерела інформації

Grzegorz Jagodziński, Gramatyka języka polskiego. http://www.grzegorj.jzn.pl/gram/gram00.html

Maciej Malinowski, Obcy język polskihttp://www.obcyjezykpolski.interia.pl

Пошукові системи:

www.wp.pl

www.interia.pl

www.onet.pl

http://e-polish.eu/