Міністерство освіти і науки України

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

 

Затверджую:

Проректор з науково-педагогічної

роботи ___________ В.В. Кобильник

__ ____________ 20____ року

 Робоча програма

ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ (виробнича)

за освітньою програмою Мова і література (польська)

спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська)

галузі знань 01 Освіта

 ДОДАТОК

2019-2020 навчальний рік

Відповідно до Договору про співпрацю між Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка та Відділом Освіти в Ярославі (далі – Договір), чинного на період проходження Педагогічної практики в ЗНЗ (виробничої),

студенти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, що навчаються за освітньою програмою Мова і література (польська), спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова і література (польська) можуть проходити практику в навчальних закладах м. Ярослава Республіки Польща.

ЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В ЗНЗ (виробничої)

Основні напрямки практичної діяльності студентів:

  • ознайомлення зі структурою навчального закладу, навчально-виховною роботою в ньому;
  • планування навчальної та виховної діяльності;
  • відвідування й аналіз занять та заходів з іноземних мов і зарубіжної літератури;
  • проведення основної та додаткової навчальної роботи з польської, англійської мов та зарубіжної літератури;
  • відвідування, аналіз, підготовка і проведення виховних заходів;
  • психолого-педагогічні дослідження;
  • вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду;
  • виконання обов’язків вчителя-предметника і класного керівника.

Педагогічна практика проходить у 3 етапи.

І етап (03.02.20 – 07.02.20 р.)

 (м. Кам’янець-Подільський)

Cтудент пристосовується до вимог професійної діяльності, а саме:

  • бере участь у настановній конференції;
  • знайомиться зі специфікою діяльності навчального закладу, до якого його направлено, та системою навчально-виховної роботи в ньому;
  • зустрічається з керівниками від бази практики, обговорює з ними завдання та систему навчально-виховної роботи в класі;
  • вивчає документацію (Статут навчального закладу, Правила внутрішнього розпорядку, розклад, плани навчальної та виховної роботи, журнали, інші документи);
  • знайомиться з матеріалами кабінетів, вивчає методичну літературу;
  • знайомиться з класом, обирає об’єкти вивчення, налагоджує з ними психологічний контакт;
  • складає календарний графік проходження практики та узгоджує його з керівниками;
  • складає конспекти занять і заходів, обговорює їх з керівниками.

ІІ етап (10.02.20 – 21.02.20 р.)

 (Республіка Польща)

Cтудент: усвідомлює зміст професійної діяльності в іншомовному середовищі; пізнає свій рівень кваліфікації; усвідомлює власні професійні потреби; знайомиться з навчально-виховними функціями, за допомогою яких ці потреби мають бути задоволені; реалізує свої здібності до виконання професійної діяльності в практичних діях. Виконує таку роботу.

Навчальна робота

  • вивчає специфіку організації освітнього процесу та методику проведення навчальних занять у навчальних закладах Республіки Польща;
  • відвідує та аналізує заняття з польської мови, які проводять керівники від бази практики в м. Ярослав;
  • готує і проводить фрагменти навчальних занять з польської мови;
  • відвідує та аналізує додаткові заняття з польської мови, проводить такі заходи самостійно;
  • допомагає перевіряти письмові роботи учнів;
  • виготовляє дидактичні матеріали.

Методична і науково-дослідницька робота

  • бере участь у виробничих нарадах, семінарах;
  • вивчає методичну літературу і педагогічний досвід керівників від бази практики;
  • у «Щоденнику практики» систематично фіксує результати своєї діяльності;
  • допомагає в оформленні навчального кабінету;
  • готує звітні матеріали.

Виховна робота

  • долучається до підготовки і проведення виховних заходів.

ІІІ етап (24.02.20 – 15.03.20)

(м. Кам’янець-Подільський)

Cтудент: усвідомлює зміст професійної діяльності з зарубіжної літератури, англійської мови, педагогіки та психології; пізнає свій рівень кваліфікації; усвідомлює власні професійні потреби; знайомиться з навчально-виховними функціями, за допомогою яких ці потреби мають бути задоволені; реалізує свої здібності до професійної діяльності в практичних діях. Виконує таку роботу.

Навчальна робота

  • відвідує та аналізує заняття з англійської мови та зарубіжної літератури, які проводять керівники від бази практики в м. Кам’янець-Подільський та інші практиканти;
  • готує і проводить уроки з англійської мови та зарубіжної літератури;
  • проводить позаурочні заходи з англійської мови та зарубіжної літератури;
  • перевіряє письмові роботи учнів з англійської мови та зарубіжної літератури;
  • виготовляє дидактичні матеріали з англійської мови та зарубіжної літератури.

Методична і науково-дослідницька робота

  • бере участь у виробничих нарадах, семінарах;
  • вивчає методичну літературу і педагогічний досвід керівників від бази практики;
  • у «Щоденнику практики» систематично фіксує результати своєї діяльності;
  • допомагає в оформленні навчальних кабінетів;
  • проводить психодіагностику;
  • готує звітні матеріали.

Виховна робота

  • проводить виховний захід (якщо його не було проведено у м. Ярослав);
  • проводить індивідуальну виховну роботу з учнями;
  • остаточно оформлює і здає звітну документацію для перевірки й оцінювання;
  • звітує перед комісією із захисту практики.

Обсяг звітної документації

Після завершення педагогічної практики студент упродовж визначеного часу (зазвичай, 2-3 дні) подає для розгляду комісії із захисту матеріали, визначені робочими програмами практики:
1. Щоденник практики.
2. Звіт практиканта за визначеною формою.
3. Відеозвіт про виконання будь-якого завдання практики (для отримання оцінки «відмінно»).
Польська мова

1.  У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як учителя польської мови, з рекомендованою оцінкою, підписом учителя, підписом представника адміністрації та печаткою навчального закладу.

2.  Частини «Звіту» – «Навчальна робота», «Методична робота» та ін.

3.  Конспекти уроків, на яких студент був присутній як спостерігач, конспекти проведених фрагментів уроків, оцінені вчителем та/або керівником практики від фахової кафедри.

4.  Аналіз одного уроку, проведеного керівником практики від базового закладу.

5.  Конспект одного додаткового заходу з польської мови, оцінений учителем та/або керівником практики від фахової кафедри.

Англійська мова 1.        У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як учителя англійської мови, з рекомендованою оцінкою, підписом учителя, підписом директора або завуча та печаткою навчального закладу.

2.        Частини «Звіту» – «Навчальна робота», «Методична робота» та ін.

3. Конспекти всіх, але не менше ніж 3 проведених уроків, оцінені вчителем та/або керівником практики від фахової кафедри.

Зарубіжна література 1.        У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як учителя зарубіжної літератури, з рекомендованою оцінкою, підписом учителя, підписом директора або завуча та печаткою навчального закладу.

2.        Частини «Звіту» – «Навчальна робота», «Методична робота» та ін.

3. Конспекти не менше ніж 8 проведених уроків, у т. ч. – 2 розгорнуті конспекти залікових уроків, оцінені вчителем зарубіжної літератури та/або керівником практики від фахової кафедри.

4. Аналіз одного з відвіданих уроків.

5. Сценарій (план) одного позаурочного заходу, оцінений учителем зарубіжної літератури та/або керівником практики від фахової кафедри.

6. Питання анкети з виявлення читацьких інтересів учнів.

7. Аналіз проведеної анкети.

Педагогіка 1.        У «Щоденнику» – Відгук про роботу студента як класного керівника, з рекомендованою оцінкою, підписом класного керівника, підписом директора або завуча і печаткою навчального закладу.

2.        Частина «Звіту» – «Виховна робота».

3.        Конспект одного виховного заходу, оцінений класним керівником та/або керівником практики з педагогіки.

Психологія 1.        Частина «Звіту» – «Науково-дослідницька робота».

2.        Матеріали психодіагностики (бланки відповідей, заповнені учнями).

3.        Аналіз матеріалів психодіагностики з обов’язковим описом обраної методики психодіагностики міжособистісних взаємин учнів.

4.        Звіт про вивчення учнівської групи, складений за пропонованою схемою і підписаний студентом-практикантом).

  ПРИМІТКА: Звітні матеріали оформлюються із врахуванням усіх трьох етапів проходження Практики.

Керівник групи забезпечення освітньої програми Мова і література (польська)                                    Н. О. Стахнюк

Керівник практики факультету іноземної філології                                                                                          Т. П. Білоусова